Någon som har en/flera eremitkräftor?

nuffe I brist på annat :)
9 september 2009 · 526 Inlägg

Har nydligen införskaffat en liten krabat och läst mycket om skötsel och pratat med djuraffär osv. men det
är en del som jag inte riktigt har klart för mig och vill gärna höra från någon som har lite erfarenhet. Om
det nu är någon på Gorg som har en eremitkräfta :-)

Saker jag funderar på är:
- Bör jag hälla i lite salt (utan jodd) i badvattnet för att skydda kräftan från svamp/sjukdomar?
- Kranvattnet är ganska så klorhaltigt, kan det ställa till problem?
- Tänkte lite på matvanor, har basfoder som får stå över natten men den har inte rört maten på
ett par dagar så tänkte på när man bör vara orolig.
- Andra tips o trix är välkomna :-)

Senast redigerat av nuffe (9 september 2009)

Sushikocken Sleeper
9 september 2009 · 3 084 Inlägg

Fränt djur funderat på skaffa en sådan. Passar min livsstil perfekt då man själv är typ eremit för tillfället big_smile , fast frågan är hur länge dem klarar sig utan skötsel. Är typ inte hemma på helgerna och veckorna jobbar man

Senast redigerat av Sushikocken (9 september 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
FordeveR www.klockren.nu
9 september 2009 · 476 Inlägg

Har aldrig tidigare hört att nån har en eremitkräfta som husdjur smile är de vanligt?

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
Simon_84
9 september 2009 · 142 Inlägg

jag har haft ett par stycken men det var ett tag sen.

Niklas1987 NO
11 september 2009 · 2 182 Inlägg

Hade tre stycken när jag gick i högstadiet smile astrevliga å lätta att skötta, tyvärr dog mina ganska snabbt då jag inte höll dem tillräckligt varma. Killen i zooaffären sa inget om att de skulle ha det varmt å "broshcyren" jag fick med nänmde inte ett skvatt om det sad

Lite fakta som jag hitta smile
http://hem.passagen.se/exotic/caresheets/eremit.htm

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang