Jämnförelsefråga. rockford 2 * 10" vs orion 12"

J0ckeO Yrkesförare
11 september 2009 · 135 Inlägg

hej.
jag har en liten meningslös fråga bara som jag vill ha svar på.
jag har varit sugen på orion nu ett tag ( några månader ) men känns onödigt att lägga pengar utan att veta hur den spelar.
jag har en kompis att jämnföra med, han har rockfords färdigbyggda 2 * 10" å jag tycker den spelar väldigt bra
hur spelar detta i jämnförelse mot en orion 12" laddad med typ 3-4 kilowatt? ( självklart med mer batteri å sånt ) orion skall isåfall sitta i en saab 900ng

ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 september 2009 · 8 744 Inlägg

Vad för färdigbyggd låda är det som han har då? RF har ju gjort ett antal genom åren. Om du kollar på sidorna eller baksidan så borde det sitta nån lite lapp med modellnummer.

Sen så är det ju som så att Orionbasen kan spela både bättre eller sämre än hans basar, beror ju på vad för Orion 12" bas det är och vad för låda. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
J0ckeO Yrkesförare
11 september 2009 · 135 Inlägg

dum jag är ^^ orion menar jag självklart hcca smile
rf, kan det vara enbart rf punch eller finns det olika i den serien?

ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 september 2009 · 8 744 Inlägg

Okej, då är ett frågetecken uträtat då. smile Ang RF basarna så går det inte att säga ändå, då det finns ett antal olika lådor i Punch serien. Bara i dagsläget finns det 3st dubbel 10 lådor (P1L-2X10, P2L-2X10 & P3L-2X10). Men en Orion HCCA-12 matad med 3-4kW i rätt låda borde smiska RF basarna rätt så rejält.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang