Dödskrock vid IKEA på Flygfältsvägen i malmö idag. Tydligen en evo och det var ungdomar. Någon som vet vem det var???

more_power Biltokig
11 september 2009 · 161 Inlägg

tjena
såg en sjuk krock där en evo va inblandad idag i malmö i svågertorp vid ikea. verkar som det va ungdomar som körde fort och några dog tydligen och många skadade.

någon som vet vem detta är. känns som man borde veta det ju eftersom man bor i malmö vem det var då.
jävla hemskt alltså sad

är det någon som finns på garaget? någon som bor i malmö?

mvh
pierre

Senast redigerat av Pierre_Cardoso (11 september 2009)

MvH Pierre Cardoso
--Mercedes c350 coupé
snutte l33t
11 september 2009 · 65 Inlägg

Var väll vid gamla IKEA på Flygfältsvägen? Precis bakom där Audi och VW ligger. Iaf enligt bilderna och artikeln på sydsvenskan.

m0s mästarenen o_O
11 september 2009 · 92 Inlägg
Mackanol
11 september 2009 · 2 079 Inlägg

Vissa saker skriver man inte. Prata inte illa om döda människor.
/Moderator Phaetoon.

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Mackanol
11 september 2009 · 2 079 Inlägg

här är en relevant länk också http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_mal … efp=549531

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Kingsambuca
11 september 2009 · 66 Inlägg

För mycket hästar och för lite vett troligtvis. Och fet otur.

Senast redigerat av Kingsambuca (11 september 2009)

I have done this a thousand times and no one has been hurt, (much).
Snke Herr Klåfinger
11 september 2009 · 214 Inlägg

fyfan vad hemskt sad

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
11 september 2009 · 1 948 Inlägg

Det är därför man väljer att INTE göra sånt här på tidpunkter när vägarna är trafikerade.

lunchtid=trafik=olycka.

Nu kommer snart moraltanterna och börjar snacka här om hur illa det är att köra 10km/h för fort. Det här är verkar vara ett solklart fall av "för mycket bil, och för lite hjärna". Hoppas att killarna klarar sig och att föraren av den evo´n lär sig en läxa.

En tyst minut år de omkomna hade varit passande...

Sånt här berör alla och jag hoppas att folk tänker efter och väljer rätt tillfälle att gasa på i fortsättningen.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Mackanol
11 september 2009 · 2 079 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=152018 ?

nä, förresten, fel klistermärken, jag ger upp

Senast redigerat av Mackanol (11 september 2009)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Rquired Allmänt envis
11 september 2009 · 12 512 Inlägg

Hästkrafter är för billiga helt enkelt, det är inga problem att slänga ihop en 740 med vass motor och allt övrigt i orginal. I det här fallet var det visserligen en riktigt kompetent bil, men det spelar ingen roll om man inte vet vad gränsen går...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Aldin AT Däck
11 september 2009 · 501 Inlägg

sad hemskt

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Holiace
11 september 2009 · 1 754 Inlägg

Fan va synd att folk krockar. Fort kör man på motorvägen...

Jag kan inget om allt.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
11 september 2009 · 1 948 Inlägg

Holiace skrev:
Fan va synd att folk krockar. Fort kör man på motorvägen...

Inte det heller om det är mycket trafik...

Rquired skrev:
Hästkrafter är för billiga helt enkelt, det är inga problem att slänga ihop en 740 med vass motor och allt övrigt i orginal. I det här fallet var det visserligen en riktigt kompetent bil, men det spelar ingen roll om man inte vet vad gränsen går...

Håller med om att effekt är billigt. Men det är inte föränns man kombinerar mycket effekt med någon som kollat för mycket på "F&F" och spelat "Need for speed" för mycket som det blir farligt.

Effekt+för lite vett=olycka

Nu är ju evo´n som du sa en otroligt kompetent bil, och både bromsar o väghållning klarar mer effekt än vad bilen har, och det är inte så lite effekt i dem där. Säkerligen trimmad också.

Senast redigerat av AcesHigh666 (11 september 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Holiace
11 september 2009 · 1 754 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Holiace skrev:
Fan va synd att folk krockar. Fort kör man på motorvägen...

Inte det heller om det är mycket trafik...

Så klart.

Jag kan inget om allt.
lodiseN
11 september 2009 · 806 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Det är därför man väljer att INTE göra sånt här på tidpunkter när vägarna är trafikerade.

lunchtid=trafik=olycka.

Nu kommer snart moraltanterna och börjar snacka här om hur illa det är att köra 10km/h för fort. Det här är verkar vara ett solklart fall av "för mycket bil, och för lite hjärna". Hoppas att killarna klarar sig och att föraren av den evo´n lär sig en läxa.

En tyst minut år de omkomna hade varit passande...

Sånt här berör alla och jag hoppas att folk tänker efter och väljer rätt tillfälle att gasa på i fortsättningen.

Det är inga omkomna ffs

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Xuri One Man Clan
11 september 2009 · 4 287 Inlägg

lodiseN skrev:

AcesHigh666 skrev:
Det är därför man väljer att INTE göra sånt här på tidpunkter när vägarna är trafikerade.

lunchtid=trafik=olycka.

Nu kommer snart moraltanterna och börjar snacka här om hur illa det är att köra 10km/h för fort. Det här är verkar vara ett solklart fall av "för mycket bil, och för lite hjärna". Hoppas att killarna klarar sig och att föraren av den evo´n lär sig en läxa.

En tyst minut år de omkomna hade varit passande...

Sånt här berör alla och jag hoppas att folk tänker efter och väljer rätt tillfälle att gasa på i fortsättningen.

Det är inga omkomna ffs

båda i bilen som låg på taket omkom ju enligt tidningarna...

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
lodiseN
11 september 2009 · 806 Inlägg

det kan bara vara så att Margareta 74 gick över till andra sidan vägen för att hon inte ser så bra. Varför snacka så jävla mycke om Evon 'Evon har för mycket effekt för dum förare' . Med en gång det är någon lite mer kompetent bil så är det Kalle 20 som har kört för fort och tatt med Kerstin 40 i leken in i busken.

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Xuri One Man Clan
11 september 2009 · 4 287 Inlägg

enligt nyheterna så kom evon över på fel sida vägen i hög fart.
Å de är en lång vänsterkurva som båda bilarna ligger på höger sida av vägen.
margareta 74 körde på en bil på cykelbanan ?

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
lodiseN
11 september 2009 · 806 Inlägg

Haha aja men nu har inte jag läst allt utan bara första länken, Ja kanske gjorde hon det? jag hade dumma Kerstin 70 framför mig idag och hon tvär nita ner i tunneln (tingstads) kanske är Margareta blind?

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Xuri One Man Clan
11 september 2009 · 4 287 Inlägg

lodiseN skrev:
Haha aja men nu har inte jag läst allt utan bara första länken, Ja kanske gjorde hon det? jag hade dumma Kerstin 70 framför mig idag och hon tvär nita ner i tunneln (tingstads) kanske är Margareta blind?

varför brusa upp så då ?

kanske tog 5 timmar innan båda avled..

då står de inget i tidningarna direkt.

ha detta i åtanke nästa gång du buskör istället för å bråka om 4 stackare nu.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang