Dödskrock vid IKEA på Flygfältsvägen i malmö idag. Tydligen en evo och det var ungdomar. Någon som vet vem det var???

lodiseN
11 september 2009 · 806 Inlägg

Xuri skrev:

lodiseN skrev:
Haha aja men nu har inte jag läst allt utan bara första länken, Ja kanske gjorde hon det? jag hade dumma Kerstin 70 framför mig idag och hon tvär nita ner i tunneln (tingstads) kanske är Margareta blind?

varför brusa upp så då ?

kanske tog 5 timmar innan båda avled..

då står de inget i tidningarna direkt.

ha detta i åtanke nästa gång du buskör istället för å bråka om 4 stackare nu.

Att folk är dumma i huvet ska jag alltid ha i åtanke ja, och du jag kör Eco.... Eco driving + Safe driving;)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
11 september 2009 · 1 948 Inlägg

lodiseN skrev:
det kan bara vara så att Margareta 74 gick över till andra sidan vägen för att hon inte ser så bra. Varför snacka så jävla mycke om Evon 'Evon har för mycket effekt för dum förare' . Med en gång det är någon lite mer kompetent bil så är det Kalle 20 som har kört för fort och tatt med Kerstin 40 i leken in i busken.

Jag förnekar inte att gamlingar är farliga, och jag tycker också att ungdomar med feta bilar brukar få skiten för allt ont som händer i trafiken, men allvarligt talat... precis som "Xuri" sa så så är det en vänsterkurva och Evo´n kom över på fel sida och bägge bilarna befann sig på högersidan(från evon´s håll sett). Hur kan det inte varit evons fel?

Jag är som tidigare sagt väl medveten om att är man ungdom och har en fet bil så får man skit för allt. Men rätt ska vara rätt och den här gången ser det ut som att det troligtvis var evon´s fel, och det ser ut att ha gått fort! varför gasar man på ett sånt ställe liksom? och vid den tidpunkten?

Jag tycker inte att föraren förtjänar att bli av med körkort osv. utan jag hoppas att han och hans kompisar klarar sig utan bestående mén. Jag hoppas att han köper en ny evo och ger sig ut i trafiken igen... men att han lär sig en rejäl läxa av detta.

Senast redigerat av AcesHigh666 (11 september 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
11 september 2009 · 3 404 Inlägg

Skit bakom spakarna och för mkt pulver är väll den mest sannolika orsaken, så att blanda in Margareta 74 som nån ligist känns mindre rätt även om så nu kunde vara fallet.

Trisst att det ska behöva gå så långt innan man förstår allvaret av sitt ansvar i trafiken...

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
12 september 2009 · 2 972 Inlägg

Föraren av Evon lär åka dit för vållande till annans död, grov vårdslöshet i trafik och säkert nåt till... Inte kul sånt här! Så jävla onödigt!!
Mina tankar går till de avlidnas familjer!

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Biggi
12 september 2009 · 352 Inlägg

Mackanol skrev:
Hmmmm, mina teser....
"okej abdi, visa vad din nya kärra går för, höhö" (eftersom det säkert var skåningar så andades han säkert in och gjorde nåt grisljud också)
"jaha, chilla jonas, nu ska du få känna på kraft"
*varva varva, däckskrik, människoskrik, PANG
resultat, två 75:åringar döda och tre 18-25 åringar allvarligt skadade

namnen är bara påhittade.......

fast vad vet jag, kan lika gärna varit johan och memmeth som snott bilen, kört som fan och sedan krockat.

hatar såna här inlägg. hur kan man skämta om nått sånt, väx upp för fan!

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
12 september 2009 · 5 650 Inlägg

så som folk kör så äre inte konstigt att några bilr ihjälkörda  ... men men synd att folk inte har förstånd nog så blir alltid nån stackare drabbad

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
lodiseN
12 september 2009 · 806 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

lodiseN skrev:
det kan bara vara så att Margareta 74 gick över till andra sidan vägen för att hon inte ser så bra. Varför snacka så jävla mycke om Evon 'Evon har för mycket effekt för dum förare' . Med en gång det är någon lite mer kompetent bil så är det Kalle 20 som har kört för fort och tatt med Kerstin 40 i leken in i busken.

Jag förnekar inte att gamlingar är farliga, och jag tycker också att ungdomar med feta bilar brukar få skiten för allt ont som händer i trafiken, men allvarligt talat... precis som "Xuri" sa så så är det en vänsterkurva och Evo´n kom över på fel sida och bägge bilarna befann sig på högersidan(från evon´s håll sett). Hur kan det inte varit evons fel?

Jag är som tidigare sagt väl medveten om att är man ungdom och har en fet bil så får man skit för allt. Men rätt ska vara rätt och den här gången ser det ut som att det troligtvis var evon´s fel, och det ser ut att ha gått fort! varför gasar man på ett sånt ställe liksom? och vid den tidpunkten?

Jag tycker inte att föraren förtjänar att bli av med körkort osv. utan jag hoppas att han och hans kompisar klarar sig utan bestående mén. Jag hoppas att han köper en ny evo och ger sig ut i trafiken igen... men att han lär sig en rejäl läxa av detta.

Ja men som jag sa så hade jag inte läst mer än första länken där det stod 5 skadade! så jag visste inte mer av hur det stod still, blabla ursäkt, ber om ursäkt...

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
turbo5a Avstängd
12 september 2009 · 424 Inlägg

fy...

team Svineri. Volvos under construction.
Go_sideways
12 september 2009 · 428 Inlägg

Kul att läsa här inne hur oskyldiga alla är. Ingen här inne kör ju för fort eller bryter mot trafikregler?
Väldigt intressant. Visst finns det folk som är mindre försiktiga än andra. Men tänk på den dagen ni själva råkar ha för tung fot för att ni själva ansåg att det var ett bra tillfälle att testa nya bilen på. Olyckor kan hända var som helst när som helst. Alla gör vi misstag och somliga straffas mer. tyvärr!

Memme I'am AWESOME..
12 september 2009 · 2 783 Inlägg

fyfan!yikes hitta att jag hade EVOn i mitt galleri som jag hade tagit bild på tidigare i sommar!yikes

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
P-H-G Utbildad proffsamatör
12 september 2009 · 782 Inlägg

Den där svängen är livsfarlig i hög hastighet, det är en lite längre raksträcka när man kört förbi IKEA, så under bron i hög hastighet och sen efter bron kommer en kraftig högersväng. Har själv kört där några gånger riktigt fort, och har man inte kontroll på bilen och får lite understyrning eller sladd så kommer man över i mötande körbana och då är det riktigt farligt. Det är mest troligen det som hänt i detta fallet.

Så jävla synd att två helt oskyldiga personer dött för att de skulle köra fort. sad

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
12 september 2009 · 1 948 Inlägg

Go_sideways skrev:
Kul att läsa här inne hur oskyldiga alla är. Ingen här inne kör ju för fort eller bryter mot trafikregler?
Väldigt intressant. Visst finns det folk som är mindre försiktiga än andra. Men tänk på den dagen ni själva råkar ha för tung fot för att ni själva ansåg att det var ett bra tillfälle att testa nya bilen på. Olyckor kan hända var som helst när som helst. Alla gör vi misstag och somliga straffas mer. tyvärr!

Sådär ligger det inte till... men som andra inlägg i tråden säger, så är det ett farligt ställe!

klart att alla här inne gasar, vem gör inte det? jag är emot dubbelmoral men detta är lite väl va? det finns vissa oskrivna regler om när det är "okej" att gasa på. Rusningstrafik, utanför skolor och i bostadsområden är ett big "No no". Likaså om man inte känner till vägen...

Enligt länkarna så var det under lunchtid, och sist jag kollade så brukar det vara ganska mycket rörelse just under lunchtid. Sen finns det en spärr om hur pass mycket man laddar också, man laddar ju liksom inte mer än 70% av vad man klarar när man kör på gatan, och då menar jag även när man valt "rätt" tillfälle.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Memme I'am AWESOME..
12 september 2009 · 2 783 Inlägg

Kan tillägga att de ligger en byggskola på samma väg. Känns mest troligt att dom i evon har haft HÖG fart!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
12 september 2009 · 259 Inlägg

Om alla hade kört Saab hade det varit säkrare yikes hur mkt man än gasar så går det inte för fort! bra va?

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
Go_sideways
12 september 2009 · 428 Inlägg

Fredrik wilhelmsson skrev:
Om alla hade kört Saab hade det varit säkrare yikes hur mkt man än gasar så går det inte för fort! bra va?

haha. snyggt tongue

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
12 september 2009 · 581 Inlägg

Mycket tråkigt, men han valde ett mycket dåligt ställe att ha roligt på. Har sett flera avåkningar/krockade bilar på exakt samma ställe... Dock inte lika allvarligt som detta.

sad

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
Memme I'am AWESOME..
12 september 2009 · 2 783 Inlägg

Pratat med folk som går på skolan..

Det är folk från Mölledalsskolan som va med i krocken, å ägaren till Evon är bosatt i Oxie.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
evo_krolle BMR
12 september 2009 · 1 513 Inlägg

Memme skrev:
Pratat med folk som går på skolan..

Det är folk från Mölledalsskolan som va med i krocken, å ägaren till Evon är bosatt i Oxie.

nu får ni sluta spekulera jag säker inte hur de har gått till, men e en mycket god vän till mig snabb fakta

bor telleborg
kör som min käring
bilen e org

å jag har ingen jävla aning om va som hänt mer än att de smällde å som pointman skrev den jävla svängen skulle dom gjort vid för länge sen då de dessutom e en svaka precis i ut gången

å dom som var me tror jag inte går i skolan då jag jobbat ihop me dom å han jobbar me dom nu!!!

Senast redigerat av evo_krolle (12 september 2009)

Go_sideways
12 september 2009 · 428 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Go_sideways skrev:
Kul att läsa här inne hur oskyldiga alla är. Ingen här inne kör ju för fort eller bryter mot trafikregler?
Väldigt intressant. Visst finns det folk som är mindre försiktiga än andra. Men tänk på den dagen ni själva råkar ha för tung fot för att ni själva ansåg att det var ett bra tillfälle att testa nya bilen på. Olyckor kan hända var som helst när som helst. Alla gör vi misstag och somliga straffas mer. tyvärr!

Sådär ligger det inte till... men som andra inlägg i tråden säger, så är det ett farligt ställe!

klart att alla här inne gasar, vem gör inte det? jag är emot dubbelmoral men detta är lite väl va? det finns vissa oskrivna regler om när det är "okej" att gasa på. Rusningstrafik, utanför skolor och i bostadsområden är ett big "No no". Likaså om man inte känner till vägen...

Enligt länkarna så var det under lunchtid, och sist jag kollade så brukar det vara ganska mycket rörelse just under lunchtid. Sen finns det en spärr om hur pass mycket man laddar också, man laddar ju liksom inte mer än 70% av vad man klarar när man kör på gatan, och då menar jag även när man valt "rätt" tillfälle.

Jag förstår hur du menar. absolut. självklart finns det bättre ställen och väldigt mycket sämre tillfällen att göra det på. lätt kanske lite fel och gav kanske lite fel budskap. ursäkta för missförståndet.
Jag vet inte alls hur där ser ut eller så. så kan inte uttala mig om att det va "bra" eller idiotiskt. Menar bara att det är lätt att folk kastar sten i glashus vid sånna här tillfällen.

IMPRAZERN Intresseklubben
12 september 2009 · 673 Inlägg

Hur som helst, tråkigt att det hände och om det va evons fel ( som det nu verkar vara ) så är det synd att den andra bilen ska drabbas och dö.. RIP och sörjer med familjerna som förlora någon i trafiken..

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang