Dödskrock vid IKEA på Flygfältsvägen i malmö idag. Tydligen en evo och det var ungdomar. Någon som vet vem det var???

blacken
12 september 2009 ·

Brandis skrev:
så jävla sorgligt att människor ska driva och gapa om att andra kör som dårar när någon dött. det är synd, det ska inte behöva ske men kommer ske i fortsättningen, vi är inga ofelbara maskiner, någon gång kommer någon missbedöma vägen eller sin fart eller andra bilister och då skiter det sig, och när det händer så tycker jag fan inte man ska börja hacka på någon av dom, synd som fan om alla inblandade, dom som överlevde kommer få leva med ha medverkat till någon annans död, och dom döda har mist sina liv

Jaha, och bara därför så ska man bara låta det passera? bara för att man själv har "tänjt på gränserna".
Om muppskallen hade kört som man skulle där så hade ingenting hänt, han har faktiskt ett ansvar också för sitt fordon och övriga medtrafikanter, han körde över sin och bilens förmåga på ett djävligt dumt ställe och det ska man inte sticka under stol med, eller "mörka" på något annat sätt..

cheffer
12 september 2009 · 1 422 Inlägg

jimsss skrev:
Den som skriver att den kurvan är "farlig" får ta och komma ner på jorden.
Det råder 60kmh i timmen på vägen och inte ens i 90kmh är den "farlig"
Sen kan ni titta på sladdspåren, tror knappast att det blir sådana i 60, eller 80.
Bilen har kommit sjukt fort, fått sladd, hamnat på fel sida vägen och dödat
någons farmor och farfar, far och mor. Tyvärr den bistra sanningen.

Hade det gått sjukt fort i en frontalkrock hade skadorna varit värre på bilarna också. Kollar man på fronten på evon så tror jag inte det gått över 60-70 i krocktillfället iaf och hade de kommit på sladd hade den andra bilen kysst in i sidan på evon och inte motorhuven, understyrning eller en dålig reaktion från föraren verkar mest troligt. Tragiskt är det hur som helst och jag tror inte precis de som åkte i evon är spec nöjda med sig själva, de mår nog JÄVLIGT dåligt ska du se också. Alla kan göra misstag och även om det är ett dumt ställe att göra missar på så han säkert nästan alla här inne gjort något liknande någon gång men utan oturen och klarat sig utan en smäll.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Groban
12 september 2009 · 59 Inlägg

blacken skrev:

Brandis skrev:
så jävla sorgligt att människor ska driva och gapa om att andra kör som dårar när någon dött. det är synd, det ska inte behöva ske men kommer ske i fortsättningen, vi är inga ofelbara maskiner, någon gång kommer någon missbedöma vägen eller sin fart eller andra bilister och då skiter det sig, och när det händer så tycker jag fan inte man ska börja hacka på någon av dom, synd som fan om alla inblandade, dom som överlevde kommer få leva med ha medverkat till någon annans död, och dom döda har mist sina liv

Jaha, och bara därför så ska man bara låta det passera? bara för att man själv har "tänjt på gränserna".
Om muppskallen hade kört som man skulle där så hade ingenting hänt, han har faktiskt ett ansvar också för sitt fordon och övriga medtrafikanter, han körde över sin och bilens förmåga på ett djävligt dumt ställe och det ska man inte sticka under stol med, eller "mörka" på något annat sätt..

Det är inte rätt att sitta här på forumet och döma folk! Grabben som körde har fått/kommer få sitt straff..
Olyckor som denna kommer ALLTID att hända så länge det finns "pojkar" som lägger alla pengar på en muskelstark bil och överskattar sin förmåga att hantera den!

Gjort är gjort, sen är det bara jävligt tragiskt att det gick så käpprätt åt h****te

Saab 9-3 (2000)
TurboAnton Team VeboTrim
12 september 2009 · 322 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Holiace skrev:
Fan va synd att folk krockar. Fort kör man på motorvägen...

Inte det heller om det är mycket trafik...

Rquired skrev:
Hästkrafter är för billiga helt enkelt, det är inga problem att slänga ihop en 740 med vass motor och allt övrigt i orginal. I det här fallet var det visserligen en riktigt kompetent bil, men det spelar ingen roll om man inte vet vad gränsen går...

Håller med om att effekt är billigt. Men det är inte föränns man kombinerar mycket effekt med någon som kollat för mycket på "F&F" och spelat "Need for speed" för mycket som det blir farligt.

Effekt+för lite vett=olycka

Nu är ju evo´n som du sa en otroligt kompetent bil, och både bromsar o väghållning klarar mer effekt än vad bilen har, och det är inte så lite effekt i dem där. Säkerligen trimmad också.

Hur vet du att förarn sett för mycket på f&f och lirat nfs för mycke?

Team VeboTrim @ Facebook
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
12 september 2009 · 991 Inlägg

Groban skrev:

blacken skrev:

Brandis skrev:
så jävla sorgligt att människor ska driva och gapa om att andra kör som dårar när någon dött. det är synd, det ska inte behöva ske men kommer ske i fortsättningen, vi är inga ofelbara maskiner, någon gång kommer någon missbedöma vägen eller sin fart eller andra bilister och då skiter det sig, och när det händer så tycker jag fan inte man ska börja hacka på någon av dom, synd som fan om alla inblandade, dom som överlevde kommer få leva med ha medverkat till någon annans död, och dom döda har mist sina liv

Jaha, och bara därför så ska man bara låta det passera? bara för att man själv har "tänjt på gränserna".
Om muppskallen hade kört som man skulle där så hade ingenting hänt, han har faktiskt ett ansvar också för sitt fordon och övriga medtrafikanter, han körde över sin och bilens förmåga på ett djävligt dumt ställe och det ska man inte sticka under stol med, eller "mörka" på något annat sätt..

Det är inte rätt att sitta här på forumet och döma folk! Grabben som körde har fått/kommer få sitt straff..
Olyckor som denna kommer ALLTID att hända så länge det finns "pojkar" som lägger alla pengar på en muskelstark bil och överskattar sin förmåga att hantera den!

Gjort är gjort, sen är det bara jävligt tragiskt att det gick så käpprätt åt h****te

Han har ju fått en stor bit av straffet genom att han dödat 2 personer i trafiken (om det nu visar sig att det var hans fel)   så jag tror inte han mår så bra efter detta =/     tragiskt när sånt här intraffar

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
volvo855t5r
12 september 2009 · 217 Inlägg

en ting er å kjøre fort, men når bilen er full av kompiser så tar man det lungt, da leker man plutslig med flere liv enn sitt eget, føreren har ansvar for alle i blien.

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
12 september 2009 · 1 948 Inlägg

TurboAnton skrev:

AcesHigh666 skrev:

Holiace skrev:
Fan va synd att folk krockar. Fort kör man på motorvägen...

Inte det heller om det är mycket trafik...

Rquired skrev:
Hästkrafter är för billiga helt enkelt, det är inga problem att slänga ihop en 740 med vass motor och allt övrigt i orginal. I det här fallet var det visserligen en riktigt kompetent bil, men det spelar ingen roll om man inte vet vad gränsen går...

Håller med om att effekt är billigt. Men det är inte föränns man kombinerar mycket effekt med någon som kollat för mycket på "F&F" och spelat "Need for speed" för mycket som det blir farligt.

Effekt+för lite vett=olycka

Nu är ju evo´n som du sa en otroligt kompetent bil, och både bromsar o väghållning klarar mer effekt än vad bilen har, och det är inte så lite effekt i dem där. Säkerligen trimmad också.

Hur vet du att förarn sett för mycket på f&f och lirat nfs för mycke?

Det vet jag inte, men det är en "stereotyp" som mycket väl kan passa in här, som någon sa så är kurvan inte farlig alls in normal hastighet.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
azid Det som inte dödar gör ont
12 september 2009 · 2 668 Inlägg

AeroMalm skrev:
fick samtal från min polares flickvän att han hade varit med om en bilolycka och låg på akuten med diverse skador. han jobbar inärheten av ikea i malmö och sist jag träffade honom sa han att hans arbetskamrat skulle köpa en evo.

var själv på jobb igår till kl 21 och när jag kom hem så såg jag videon på expressens hemsida och förstod direkt när jag såg den vita evon och att det var utanför ikea. idag känner jag mig orolig och hoppas verkligen att allt går bra för min kompis, och hans vänner. Väntar på att få besked under dagen hur det går och hur han mår.

sorgligt att olyckor händer, men det kommer aldrig att undvikas. så är det bara. vi är bara människor, och alla gör misstag. många har säkert gjort misstag och tänkt i efterhand att om detta hade hänt 2 sekunder tidigare eller senare hade utgången sett helt annat ut än vad det i verkligeheten blev. så lägg av med allt skitsnack och låtsas vara guds perfekta barn. 99% av er har säkert tabbat er också.

Sorgligt att dödsfall inträffat och tragiskt för familjerna till dessa, men det är inte så kul för dom efterlevande och deras anhöraga heller

hmmm visst att var och varannan har tabbat sig lite men inte så att alla körtihjäl nån då det ska gasas..

sen det är inte kul för efterlevande? nej det ska det inte vara heller då deras bristande uppmärksamhet dräp 2 människor.. roll

2slow
Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 september 2009 · 13 746 Inlägg

azid skrev:

AeroMalm skrev:
fick samtal från min polares flickvän att han hade varit med om en bilolycka och låg på akuten med diverse skador. han jobbar inärheten av ikea i malmö och sist jag träffade honom sa han att hans arbetskamrat skulle köpa en evo.

var själv på jobb igår till kl 21 och när jag kom hem så såg jag videon på expressens hemsida och förstod direkt när jag såg den vita evon och att det var utanför ikea. idag känner jag mig orolig och hoppas verkligen att allt går bra för min kompis, och hans vänner. Väntar på att få besked under dagen hur det går och hur han mår.

sorgligt att olyckor händer, men det kommer aldrig att undvikas. så är det bara. vi är bara människor, och alla gör misstag. många har säkert gjort misstag och tänkt i efterhand att om detta hade hänt 2 sekunder tidigare eller senare hade utgången sett helt annat ut än vad det i verkligeheten blev. så lägg av med allt skitsnack och låtsas vara guds perfekta barn. 99% av er har säkert tabbat er också.

Sorgligt att dödsfall inträffat och tragiskt för familjerna till dessa, men det är inte så kul för dom efterlevande och deras anhöraga heller

hmmm visst att var och varannan har tabbat sig lite men inte så att alla körtihjäl nån då det ska gasas..

sen det är inte kul för efterlevande? nej det ska det inte vara heller då deras bristande uppmärksamhet dräp 2 människor.. roll

fast skillnaden att tabba sig lite och att vara inblandad i en dödsolycka är mindre än vad man tror

hur som helst kan jag garantera att ingen inblandad ville att utgången skulle bli som den vart

det hjälper inte att beskylla förarna för att köra som galningar osv inget blir bättre
därimot kan man ta lärdom av detta och inse hur lätt en olycka händer

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
12 september 2009 · 4 418 Inlägg

Fyra sidor med skitsnack, spekulationer och vilda gissningar .. Ni borde för allt i världen skämmas!!!

TVÅ människor har dött!!! Har ni ingen skam i kroppen, visa respekt!

R.I.P

Mackanol
12 september 2009 · 2 079 Inlägg

orka bry sig?... typ


Btw, märkte nu att det äntligen var någon som ordnade till särskrivningarna i rubriken...
Tackar
Det störde mig

Senast redigerat av Mackanol (12 september 2009)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
-Jokkmokk-
12 september 2009 · 1 Inlägg

Tycker att det är lite väl mycke storebror och expertis som sitter hemma i soffan och är Dommare. Det är ingen här som vet exakt vad som har hänt. Det kan vara andra faktorer som lett till olyckan som tex Lösspringande hund eller punktering vad vet jag. Det är jättetragiskt det som har hänt men det löser inte problemet att dömma dom i Evon och tycka att jag är ju jättebra som kör V70 och har skaffat familj.
Jag får beklaga sorgen för alla anhöriga och berörda

Mitsubishi Evo IX "AMS Evo" (2005)
Opelmadness German cars, quality and beyond
12 september 2009 · 8 197 Inlägg

Lika tråkigt var, när och hur sånt här händer. Syrran förlorade en 22 årig gravid granne förra veckan. Det är HEMSKT att sånt här händer oavsett orsak! Sluta spekulera i hur fan det har gått till och lugna ner er!
Vissa är ju fan värre än gamar! mad
Lås denna jävla tråden och låt dom inblandande i krocken vara ifred!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
volvo855t5r
12 september 2009 · 217 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Lika tråkigt var, när och hur sånt här händer. Syrran förlorade en 22 årig gravid granne förra veckan. Det är HEMSKT att sånt här händer oavsett orsak! Sluta spekulera i hur fan det har gått till och lugna ner er!
Vissa är ju fan värre än gamar! mad
Lås denna jävla tråden och låt dom inblandande i krocken vara ifred!

Dette er faktisk en fin tråd, en wake up tråd som viser hvor fort det kan gå galt og kansje mange tenker seg to ganger om etter å ha lest denne tråden

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
Matspetter
12 september 2009 · 139 Inlägg

Tråkig olycka! Måste va så jävla tungt för alla inblandade.



Teaser:
Lägger en djup suck på att häften av inläggen inte går att läsa eftersom att en del verkar ha tagit förstaplatserna i särskrivnings-/felstavningsSM. Det är fan sinnessjukt!  Vad fan gör folk i skolan? Alla dyslektiker kan ju inte hamnat på Garaget.org? (Självklart har jag överseende med dyslektiker.)

R1kard V-Power
12 september 2009 · 1 186 Inlägg

jimsss skrev:
Den som skriver att den kurvan är "farlig" får ta och komma ner på jorden.
Det råder 60kmh i timmen på vägen och inte ens i 90kmh är den "farlig"
Sen kan ni titta på sladdspåren, tror knappast att det blir sådana i 60, eller 80.
Bilen har kommit sjukt fort, fått sladd, hamnat på fel sida vägen och dödat
någons farmor och farfar, far och mor. Tyvärr den bistra sanningen.

Om du kommer från Ikea upp mot Audi så är kurvan visst farlig, den ser inte snäv ut från början men blir bara mer och mer snäv till man till slut är på väg in i motsatt körfällt. Har själv fått känna på det så det är inget skitsnack. Med andra ord, det är inte kurvan man kan gasa sig ur FÖR TIDIGT, snarare att man får bromsa för man missbedömde.

Personligen kan jag tänka mig understyrning in i motsatt körfällt av Evon, men jag vill inte spekulera för mycket när man inte har så mycket att gå på.

Kommer man från andra hållet, alltså från Audi till Ikea är inte kurvan alls lika farlig.

Senast redigerat av R1kard (12 september 2009)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
12 september 2009 · 4 418 Inlägg

R1kard skrev:

jimsss skrev:
Den som skriver att den kurvan är "farlig" får ta och komma ner på jorden.
Det råder 60kmh i timmen på vägen och inte ens i 90kmh är den "farlig"
Sen kan ni titta på sladdspåren, tror knappast att det blir sådana i 60, eller 80.
Bilen har kommit sjukt fort, fått sladd, hamnat på fel sida vägen och dödat
någons farmor och farfar, far och mor. Tyvärr den bistra sanningen.

Om du kommer från Ikea upp mot Audi så är kurvan visst farlig, den ser inte snäv ut från början men blir bara mer och mer snäv till man till slut är på väg in i motsatt körfällt. Har själv fått känna på det så det är inget skitsnack. Med andra ord, det är inte kurvan man kan gasa sig ur FÖR TIDIGT, snarare att man får bromsa för man missbedömde.

Personligen kan jag tänka mig understyrning in i motsatt körfällt av Evon, men jag vill inte spekulera för mycket när man inte har så mycket att gå på.

Kommer man från andra hållet, alltså från Audi till Ikea är inte kurvan alls lika farlig.


Men snälla, sluta att spekulera & gissa .. visa respekt för dom avlidna & deras anhöriga !!

race Race For Fun!
12 september 2009 · 379 Inlägg

Riktigt tråkigt det som hänt och jag lider med de anhöriga sad

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
baca Os Difuntos
12 september 2009 · 1 822 Inlägg

Jill skrev:

R1kard skrev:

jimsss skrev:
Den som skriver att den kurvan är "farlig" får ta och komma ner på jorden.
Det råder 60kmh i timmen på vägen och inte ens i 90kmh är den "farlig"
Sen kan ni titta på sladdspåren, tror knappast att det blir sådana i 60, eller 80.
Bilen har kommit sjukt fort, fått sladd, hamnat på fel sida vägen och dödat
någons farmor och farfar, far och mor. Tyvärr den bistra sanningen.

Om du kommer från Ikea upp mot Audi så är kurvan visst farlig, den ser inte snäv ut från början men blir bara mer och mer snäv till man till slut är på väg in i motsatt körfällt. Har själv fått känna på det så det är inget skitsnack. Med andra ord, det är inte kurvan man kan gasa sig ur FÖR TIDIGT, snarare att man får bromsa för man missbedömde.

Personligen kan jag tänka mig understyrning in i motsatt körfällt av Evon, men jag vill inte spekulera för mycket när man inte har så mycket att gå på.

Kommer man från andra hållet, alltså från Audi till Ikea är inte kurvan alls lika farlig.


Men snälla, sluta att spekulera & gissa .. visa respekt för dom avlidna & deras anhöriga !!

Men snälla sluta å skriv med fet text.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
matteeee Ingen himmel är så blå som min
12 september 2009 · 2 972 Inlägg

evo_krolle skrev:

matteeee skrev:

evo_krolle skrev:
den jävla svängen skulle dom gjort vid för länge sen då de dessutom e en svaka precis i ut gången

Vad snackar du om?! Dom ska väl för fasen inte bygga om vägen så att det går att köra i 150 bara för där är en svacka? Hastighetsbegränsningen är sen ett år nånting höjd till 60 från 50, och det är INGA som helst problem att ta kurvan i 90.
Denna bil har av skadorna att döma hållit en hastighet bra över 90 !!

tror inte jag nämde de någon stans att de skulle gå att åka i 150 där?!!! å du e ju lika mogen om du provar i 90 där!! om du läser igenom va folk har skrivit handla de om att kurva e skymd å fel doserad inget om att de ska bli nya nuburgring..

Nej, men du skriver det som att det är hur vägen är som är orsaken till olyckan. Jag har kört där MÅNGA ggr, och i 60km/h är det ingen som helst risk för sladd eller understyrning i det väglaget vi har nu. Att jag nämnde just 90 är för att "många" ligger i max 30 över för att klara körkortet. Och även där är jag säker på att alla bilar med normal väghållning klarar kurvan. En 4-hjulsdriven EVO lär klara det ännu bättre  - såvida man inte kör på askassa däck, eller alldeles för fort...

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang