10166
Sök

Spelar det någon roll vilken av portarna som är utanför lådan?

stahre
14 september 2009
Trådstartare
Undrar bara om det gör någon skillnad om man har den lite större porten inne i lådan? alltså den ena är ju lite större än den andra och är tänkt att ha utanför mot baffeln, den med små skruv hål i. Men kommer ha dom sticka ut en bit från lådan o då är dom mindre snyggare att ha utanför.

21 761 Inlägg
14 september 2009
Menar du att själva trattarna i ändarna av rören är olika stora?

I så fall spelar det ingen roll vilken som sticker utanför lådan vad jag vet iaf. Visserligen är det meningen att den mindre tratten placeras inuti lådan, men det är väl bara för att underlätta monteringen som jag har förstått saken. smile

Gladen Audio
2 388 Inlägg
14 september 2009
Det är DLS portar du snackar om va? som sagt det är för att kunna montera/ta ur porten utan att plocka isär den som dem gjort trattarna så.
Sen om det spelar roll vilken som e in eller ut vet ja inte

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

stahre
14 september 2009
Trådstartare
Nope inte DLS portar, är från BRL, märke på dom vet jag ej. Det enda som skiljer dom åt är att det som är tänkt att ha mot baffel har en störra omkrets än den andra, med tratten tror jag inte är olika..

21 761 Inlägg
14 september 2009
När jag pratar om att trattarna är olika stora så menar jag alltså omkretsen, innerdelen som sitter på röret är naturligtvis samma på båda trattarna. smile

Det ska som sagt inte bli någon skillnad om du väljer att montera den mindre tratten på baffeln istället för den större tratten.

stahre
14 september 2009
Trådstartare
Grymt, börjar bli klar nu dröni, hoppas beskrivningen funkar bra bara wink kolla gärna "mina projekt"

21 761 Inlägg
15 september 2009
Hehe, jag får det ju svettigt att försöka bortförklara mig om resultatet inte blir som det är tänkt. Finns för många "vittnen" på forumet. wink

Kollade nyss i ditt galleri, såg ju bra ut. smile
Senast redigerat av Drönirettab (15 september 2009)

Sök