Vilken bil ska man välja??? (Turbo, max 35.000)

MikeyMouse
15 september 2009 · 214 Inlägg

Utan turbo: bmw 325 e36
med turbo: saab 900 även audi a3/a4 1,8t/ts är driftsäkra och drar bra med chip i

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
snackcalahan
15 september 2009 · 482 Inlägg

mangedif skrev:
Det som jag känner verkar mest frestande är endå saab av olika slag (9000, 900, 93,95), volvo (850, s70, s40), Hondan (crx). Jag skulle vilja veta vad ni tror om dessa bilarna?

Som många säger går det lätt att få fart på en saab med exp chipning, men ligger det 230 häst så är ju ändå inte denna bil vassare än vad en crx är? Visst mycket säkrare och vackrare på ett helt annat sätt men... Sedan volvos, håller ju bra och är manligt, men lite mycket vikt och klumpiga enligt mig, ej s40:n..

Jag vet faktiskt inte, snälla kan inte någon jämföra med egna erfarenheter?

vill bara säga att volvo inte är så tunga, min väger mindre än en sprillans toyota yaris, kan varna för att volvo turbo drar sattans mycket om man inte kör som en kärring och SAAB ligger mycket högt i försäkring.

Men jag skulle hellre köpa en SAAB 93/900 bättre tryck i motorerna och mer känsla i styrningen dock så är dom lite ostabila i högre farter

just real power
no turbo shit
MikeyMouse
15 september 2009 · 214 Inlägg

hög försäkring på en saab? den enda som är "dyr" är isåfall aero modellen annars är dessa inte så farliga fast allt är relativt tongue min bmw skulle jag få lägga ca 2000kr i månaden i helförsäkring med tillägsförsäkring på mig men den stog på pappa och blev då genast mycket billigare ca 500 kr i månaden

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
snackcalahan
15 september 2009 · 482 Inlägg

MikeyMouse skrev:
hög försäkring på en saab? den enda som är "dyr" är isåfall aero modellen annars är dessa inte så farliga fast allt är relativt tongue min bmw skulle jag få lägga ca 2000kr i månaden i helförsäkring med tillägsförsäkring på mig men den stog på pappa och blev då genast mycket billigare ca 500 kr i månaden

Hehe okej kan bara säga vad jag har märkt när jag skulle köpa min andra bil för 3 år sen kanske så stod det mellan SAAB 93 2,0ts  och Volvo S70 2,5T då låg SAABen på 1900 på biligaste bolaget och volvon på 700 på billigaste. Ett år senare var det dax för kombi och då stod det mellan alfa 156SW 2,5 v6, Saab 95 aero och subaru legacy2,5 . SAAB 2000 ,Alfa 1800 och Subaru 1000 så i alla fall här så är dom dyra

just real power
no turbo shit
mangedif Snäll pöjk
17 september 2009 · 703 Inlägg

NFD skrev:

mangedif skrev:
Det som jag känner verkar mest frestande är endå saab av olika slag (9000, 900, 93,95), volvo (850, s70, s40), Hondan (crx). Jag skulle vilja veta vad ni tror om dessa bilarna?

Som många säger går det lätt att få fart på en saab med exp chipning, men ligger det 230 häst så är ju ändå inte denna bil vassare än vad en crx är? Visst mycket säkrare och vackrare på ett helt annat sätt men... Sedan volvos, håller ju bra och är manligt, men lite mycket vikt och klumpiga enligt mig, ej s40:n..

Jag vet faktiskt inte, snälla kan inte någon jämföra med egna erfarenheter?

Du verkar tycka att saabar är vackra och säkra, visst som du säger så kanske den inte är vassare än crx men det är väl bättre att kunna hantera 230 kusar fullt ut istället för att ibland få hålla igen?

Jag menar du är ändå nybliven körkortstagare så för många pållar under huven är väl inte att föredra?

Du säger dessutom att volvo håller bra, något som saab också gör, köpte min 900 -96 (visserligen utan turbo) men jag plågar den stackarn till varvstopp nästan hela tiden och den går som en klocka, trots 33000 mil!

Valet är för mig självklart, köp en saab, modell och årsmodell för någon mer kunnig ge svar på smile Lycka till!

M.V.H.

Vad tycker ni om jockes alternativ?

Ack vet jag förgasarmotorer!
dahboy
17 september 2009 · 1 002 Inlägg

Vem fan är Jocke?

...
NFD Borstat grenrör!
17 september 2009 · 125 Inlägg

dahboy skrev:
Vem fan är Jocke?

Det är jag det, vad tror ni om mitt förslag på att TS ska köpa en saab då?

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.
mangedif Snäll pöjk
17 september 2009 · 703 Inlägg

ofan, satan nice ju! Men är inne lite på jockes spår med en 900 t.

Ack vet jag förgasarmotorer!
IceEyes Varningar: För många..
17 september 2009 · 2 552 Inlägg

Elda skrev:
Köp en saab, men inte nya 900an utan köp en fin 9000 Aero. ng900 (nyare varianten) är otroligt dålig väghållning orginal och allmänt mycket fel på dessa, en 9000 är bra mycket bättre byggd och dessutom är 2.3t motorerna riktigt fina smile

1+ wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
snackcalahan
17 september 2009 · 482 Inlägg

Elda skrev:
Köp en saab, men inte nya 900an utan köp en fin 9000 Aero. ng900 (nyare varianten) är otroligt dålig väghållning orginal och allmänt mycket fel på dessa, en 9000 är bra mycket bättre byggd och dessutom är 2.3t motorerna riktigt fina smile

måste hålla med, senaste årsmodellerna av 9000 är nog den bästa saaben som rullat ut ur fabriken

just real power
no turbo shit
Funkiee Saab älskare!
17 september 2009 · 4 597 Inlägg

IceEyes skrev:

Elda skrev:
Köp en saab, men inte nya 900an utan köp en fin 9000 Aero. ng900 (nyare varianten) är otroligt dålig väghållning orginal och allmänt mycket fel på dessa, en 9000 är bra mycket bättre byggd och dessutom är 2.3t motorerna riktigt fina smile

1+ wink

3+ wink lol saab 9000 är ju ett självklart val i din prisklass, dels av alla möjligheter, såsom lasta, dra släp åka otoligt skönt osv, men sen för att det är ett jäkla tryck i ex 2.3T. Så det är ju en riktigt skön bil! smile

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Dawee
17 september 2009 · 194 Inlägg

En volvo 850 T5, såklart:)(gärna med mycket rolig extrautrustning) Hållbarare, mer trimpotential, säkrare, bättre växellåda och framförallt snyggare!

LocKtar Herr
17 september 2009 · 1 722 Inlägg

Kan rekomendera en s13=) (otippat!)

Gärna i original utförande! går att få tag på sånna för 35k lätt.
Finns gott om reservdelar, samt väl utprövade trimkitt ! Lycka till

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
tsdi Egenföretagare
18 september 2009 · 2 496 Inlägg

Stog själv inför det dilemmat nu när vinterbil skulle köpas. Ville ha nått med 4wd och lite mos smile

Så en S4 2,2TQ blev det! Ångrar mig inte en enda sekund!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
bmx
18 september 2009 · 7 100 Inlägg
hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
mangedif Snäll pöjk
5 november 2009 · 703 Inlägg

jag vill inte ha någon jävla vw !!!

Ack vet jag förgasarmotorer!
Spelis
5 november 2009 · 1 926 Inlägg

mangedif skrev:
jag vill inte ha någon jävla vw !!!

Du kanske inte behöver vara otrevlig när folk vill hjälpa dig.

mangedif Snäll pöjk
5 november 2009 · 703 Inlägg

Spelis skrev:

mangedif skrev:
jag vill inte ha någon jävla vw !!!

Du kanske inte behöver vara otrevlig när folk vill hjälpa dig.

ome...

Ack vet jag förgasarmotorer!
Ellertz Norrlänning
5 november 2009 · 1 453 Inlägg

Audi S4/S6 från 92-96... Motor och låda som lätt klarar 400hk om man vill. Sen en väghållning utöver de vanliga. Min gamla S6 från 95 kändes som en ny bil att köra trots att den rullat 31K mil. Sen är de väl ingen nackdel att den är fyrhjulsdriven... Vad du än gör! Köp ingen saab om du inte är sugen på att renovera v-låda de första du gör. De är ingen nyhet att saabs lådor är svaga...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
mangedif Snäll pöjk
5 november 2009 · 703 Inlägg

varför skriva i denna tråd då jag redan köpt en bil??????? Hallå?? Eeeuuhh!

Ack vet jag förgasarmotorer!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang