Ang "Mordförsök på Polisman natten till söndag på E4 Umeå"

Djohanssson
14 september 2009 · 12 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyhete … 5786460.ab

Någon som hört något mer om detta? Missade han bara att polisen fanns där framme eller försökte han medvetet köra över Mc polisen?

FLindgren
14 september 2009 · 5 089 Inlägg

ja det var det roligaste jag har sätt idag...

Men se upp där ute. Möter ni en polis som åker åt fel håll mot er på en motorväg och ni inte ser han å polisen får vejja.. då jävlar åker ni dit för mordförsökbig_smile

Och vem är puckot till "privatperson" som ger den filmen till media?

och vem vann allting?;P

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
MilleN
14 september 2009 · 9 108 Inlägg

Flyttar till Allmänt.

Såg riktigt illa ut fan, han kan ju omöjligt ha missat polisen tycker man, det lyser ju rätt rejält från hans framlampa och föraren väjde ju knappt en millimeter.


edit: Har sett det ett par gånger om nu och med tanke på att han precis fått fäste (och antagligen inte har världens bästa bromsar?) så är det ju inte omöjligt att han faktiskt har missat polisen. Jävligt klantigt att ligga just där på vänstersidan med MCn kan man tycka.

Senast redigerat av MilleN (14 september 2009)

Memme I'am AWESOME..
14 september 2009 · 2 783 Inlägg

Föraren i bilen måste ha varit blind sad

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Rinnegan Malleus Malificarum
14 september 2009 · 2 401 Inlägg

MilleN skrev:
Flyttar till Allmänt.

Såg riktigt illa ut fan, han kan ju omöjligt ha missat polisen tycker man, det lyser ju rätt rejält från hans framlampa och föraren väjde ju knappt en millimeter.

Killen som körde har en gammal Altered dragracing bil. Han kan inte svänga så jävla bra när han liks kommer upp i effektregistret.

Bra att föraren till vänster släppte av snabbt iaf.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
AlvereZ
14 september 2009 · 787 Inlägg

Var ju inte ens nära, om han nu ska stoppa racet så det är därför han kör på fel sida, så kunde han ju iaf tänt på blåljusen ..

J-P-R DO IT LOW STYLE
14 september 2009 · 1 342 Inlägg

Hjärnsläpp?

skogenracing xcOOb
14 september 2009 · 388 Inlägg

vilka bra snutar.. finns väl andra sätt att stoppa sånt där än o åka mot trafiken..  får fan passa sig om man gör så där o åker mot bilar.. visst ska de köras race så får man styra upp de bättre kanske?

Senast redigerat av skogenracing (14 september 2009)

Sarge
14 september 2009 · 2 337 Inlägg

alseryd skrev:
Tycker det är tråkigt att det händer. Såna här saker gör att polisen och allmänheten inte gillar folk med jänkare. Dom drar alla över samma kam tyvärr. Känner ena föraren som slog av.
Han ska få skäll av mig. Nu när vi fått en sån fin bana i Skellefteå så ska inte en person få förstöra allt.
Det var riktigt vårdslöst och dumdristigt att köra ett sånt race.
Har inget emot race men under kontrollerade former tack.
Mvh Eva.

Bra skrivet, synd att det verkar finnas många som inte tänker så.

gamlingen
14 september 2009 · 5 198 Inlägg

Spikmatta.. fast då måste han ju begå ett brott.. typ ej godkänt fordon för vägen

köra MOT bilen kan jag tycka är lite väl drastiskt,, tänk om det inte gått som det va tänkt..

Senast redigerat av gamlingen (14 september 2009)

-Jari-
14 september 2009 · 19 Inlägg

Ja men tänka på att de är en jävligt snabb bil går ganska jävla fort upp i fart. En sån bil averkar 201m på ca 5 sekunder o då har han 200blås! Sen ska man få stopp också.

Senast redigerat av -Jari- (14 september 2009)

Jimmy_N Makaronborrare
14 september 2009 · 993 Inlägg

alseryd skrev:
Tycker det är tråkigt att det händer. Såna här saker gör att polisen och allmänheten inte gillar folk med jänkare. Dom drar alla över samma kam tyvärr. Känner ena föraren som slog av.
Han ska få skäll av mig. Nu när vi fått en sån fin bana i Skellefteå så ska inte en person få förstöra allt.
Det var riktigt vårdslöst och dumdristigt att köra ett sånt race.
Har inget emot race men under kontrollerade former tack.
Mvh Eva.

Spelar ingen roll vad man kör för bil, allmänheten ser streetracers som kriminellt och obildat pack ändå.
Det räcker ju att se kommentarerna som brukar komma efter såna här artiklar

gamlingen
14 september 2009 · 5 198 Inlägg

calibra1992 skrev:

alseryd skrev:
Tycker det är tråkigt att det händer. Såna här saker gör att polisen och allmänheten inte gillar folk med jänkare. Dom drar alla över samma kam tyvärr. Känner ena föraren som slog av.
Han ska få skäll av mig. Nu när vi fått en sån fin bana i Skellefteå så ska inte en person få förstöra allt.
Det var riktigt vårdslöst och dumdristigt att köra ett sånt race.
Har inget emot race men under kontrollerade former tack.
Mvh Eva.

Spelar ingen roll vad man kör för bil, allmänheten ser streetracers som kriminellt och obildat pack ändå.
Det räcker ju att se kommentarerna som brukar komma efter såna här artiklar

Så länge streetrace körs olagligt så förstår jag,, bättre om kommunerna och de körande försöker ordna så at det går att köra på nån bana...

elvis_lkpg www.5100.se
14 september 2009 · 130 Inlägg

Vill ge mitt ljupa stöd till föraren och hans vänner, Vi som sysslar med detta i detta avlånga land vet ju och kan ju själva se på filmen att det inte riktigt är som polisen och media vill att det ska se ut.

om streetracing är rätt eller fel går ju tvista tills helvetet fryser, Men jag har själv arrangerat streetrace i över tio år och jag har nog aldrig sett maken till dåligt uppförande från polisen. hur kan man som polis försvara att en mörk natt köra mot trafiken (och som det ser ut på filmen,inte i början ialf ha blåljus på) Vad tror han att det ska hjälpa? Detta kan inte vara annat än tjänstefel. Det fans ju inga personer som utsattes för fara när bilarna körde, som kan försvara polismannens förfarande. dom enda som utsattes för fara var förarna av bilarna som polisen skulle köra "chicken race" med.

Här i Linköping har polisen vid flera tillfällen stoppat våra race, då oftas genom att komma fram till starten eller där bilarna sammlats och förklara det olagliga och det ur polisen synvinkel felaktiga i att köra streetrace. Dom har vid några tillfällen suttit och fikat eller valt att rasta sina hundar vid den lokala rakan för att förhindra race men dom har ALDRIG kört mot färdriktningen för att stoppa oss.Polisen i Linköping är överlag bra och förstår varför vi gör som vi gör, men har kunnat skilja på oss och riktiga krimminella som våltäks män,pedofiler,rånare och annat löst folk. som man kanske kan tycka att det ur sammhällets synpunkt är viktiga att stoppa på detta sätt genom att köra mot färdriktningen.

Hoppas denna cowboy snut får ett disiplinstraff för det han utsatt dessa personer i bilarna för. så kanske han inte kan sitta på snuthäcken och skryta om dagen då han ensam stoppade ett race (vilket jag tror att detta ego till snut mest vill vinna på att ta till denna metod han gjorde)

Vad är rätt vad är fel? två fel gör inte ett rätt!

på den åttonde dagen skapade gud volvon för att hålla alla idioter borta från opel
Rushman Evolution Garage
14 september 2009 · 1 299 Inlägg

eftersom polisen inte ens hade på blåljusen får han skylla sig själv... ösa på i den bilen lär väl ge tunnelseende och all möjlig skit, sen handlar det som sagt om sekunder... å att möta någon på en stripkörning är väl kanske inte någon man e riktigt med på...

Menmen... FEL av busarna att köra race på allmän väg, men gröngölingen till polis kanske inser vad blåljusen är till för hädanefter...

Sky´s the limit...
gamlingen
14 september 2009 · 5 198 Inlägg

Polisen = framkallande fara för annan person, kontra streetrace.. behövs inte ens gissa sej till vem som blir vinnande. men som ovan.. enda som kunde råka illa ut i det läget va mc polisen. om inte han varit där hade faran varit 0

Sokrates Eliminator
14 september 2009 · 1 441 Inlägg

AlvereZ skrev:
Var ju inte ens nära, om han nu ska stoppa racet så det är därför han kör på fel sida, så kunde han ju iaf tänt på blåljusen ..

Om du kollar filmen har mc:n blåljusen på!

Lika korkat varje gång sådana här race körs, de legala racen blir lidande och politikerna blir mera mer aviga till legala strippar.

/Tommy.

Senast redigerat av Sokrates (14 september 2009)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
FordeveR www.klockren.nu
14 september 2009 · 476 Inlägg

Hoppas han döms för mordförsök..idioten!

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
JonR
14 september 2009 · 3 259 Inlägg

Vadå "mordförsök"?!?!?!?!?!

"Självmordsförsök" tycker iaf jag att det ser ut som... MC polisen kanske var trött på livet.. Enda anledningen jag kan komma på till att nån kör i fel färdriktning..

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
AntonRacing
14 september 2009 · 236 Inlägg

pucko snut som åker mot körriktningen, har han haft självmordsdrömmar tro?

Saab ng900 Steg 3+
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang