Ang "Mordförsök på Polisman natten till söndag på E4 Umeå"

Masterworks
14 september 2009 ·

Undrar varför dom inte skött tårgas mot bilarna oxå?
Trotts allt var det ju olaglig körning! lol

JonR
14 september 2009 · 3 259 Inlägg

rickard10735 skrev:
Roa er med att försvara bilföraren
Se sen detta klipp och sen kan ni stå för era åsikter

http://www.youtube.com/watch?v=2LpfGSUR … re=related

Även om detta inte var i sverige

Fattade inte din poäng? Vad ville du få fram för budskap?

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Masterworks
14 september 2009 ·

rickard10735 skrev:

Masterworks skrev:
[
Vi hade en liknande incident med en polis som jagade en bil i Stockholm,
den bilisten körde ihjäl en person, den olyckan hade förmodligen aldrig hänt
om polisen avbrutit jakten i tid!

Är det rätt att jaga den bilen då???

Har du dragit i dig för mycket bensinånger eller?

Olyckan hade GARANTERAT inte hänt om bilförarn inte hade kört streetrace på allmän väg eller vad han nu gjorde för nåt.
Den hade inte heller hänt om föraren hade stannat när polisen kom!!

Jo men nu gjorde han ju inte det, finns faktiskt folk som skiter i lag och ordning
om du nu inte fattat det!

Så åter, ska polisen utsätta mängder med människor för fara för att stoppa denna person?

Senast redigerat av Masterworks (14 september 2009)

alexbenhard Hemlig Agent
14 september 2009 · 1 115 Inlägg

Det hade kunnat gå riktigt illa.
Polisen framkallar verkligen fara som jag ser det.

Polisen var medveten om att det var race där och kör mot färdriktningen det måste anses vara idiotiskt!
Det är inte försvarbart att köra mot färdriktningen i en sådan situation.

MVH. Alex

Mackanol
14 september 2009 · 2 079 Inlägg

JonR skrev:
Är det någon här inne som någonsin har varit med om nåt liknande?!?!?!? Alltså att polisen har kommit mötandes med en på fel sida av vägen i syfte att stoppa en? Jag har då aldrig sett eller hört nåt så urbota korkat som att köra i fel färdriktning "för att stoppa ett race".. Snacka om att skapa en situation som tvingar nån att göra bort sig!

Han kan ha blivit bländad av MC:ns halv/helljus och kanske inte uppfattat blåljusen helt?, han kanske trodde det var nåt pucko som skojade med han, han kanske trodde det var ljus från en mötande bil som kunde ha kommit på andra sidan och när han väl insåg att idioten var på FEL sida så kanske det var försent?

Så jävla illa av snutfan att skapa en sån här situation och sen media som brer på så att racenissar ska framstå som mördare! Helt sannslöst sinnessjukt...

MVH/Jon

De ville till varje pris stoppa racet innan någon blev skadad och kunde inte komma fram från rätt håll, för där ställde sig folk på ett sådant sätt att polisen inte skulle kunna komma fram

och, nej, han kan inte ha trott att det var någon på andra sidan, polisen kom från motorvägsavfarten på häger sida, även då med ljusen påslagna

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
FLindgren
14 september 2009 · 5 089 Inlägg

jag man märker ju här vilka det är som kör och är intresserade utav race. och vilka som sitter hemma om lördagskvällarna och är oroliga för att det är snabba bilar ute på gatan.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Sokrates Eliminator
14 september 2009 · 1 441 Inlägg

JonR skrev:
Är det någon här inne som någonsin har varit med om nåt liknande?!?!?!? Alltså att polisen har kommit mötandes med en på fel sida av vägen i syfte att stoppa en? Jag har då aldrig sett eller hört nåt så urbota korkat som att köra i fel färdriktning "för att stoppa ett race".. Snacka om att skapa en situation som tvingar nån att göra bort sig!

Han kan ha blivit bländad av MC:ns halv/helljus och kanske inte uppfattat blåljusen helt?, han kanske trodde det var nåt pucko som skojade med han, han kanske trodde det var ljus från en mötande bil som kunde ha kommit på andra sidan och när han väl insåg att idioten var på FEL sida så kanske det var försent?

Så jävla illa av snutfan att skapa en sån här situation och sen media som brer på så att racenissar ska framstå som mördare! Helt sannslöst sinnessjukt...

MVH/Jon

OM jag skulle köra ett race som detta, vilket jag inte kommer göra, inte f-n skulle jag köra om det fanns ett helljus alt. blåljus ståendes på vägen,,,,,,, roll

Uppenbarligen så hade föraren inte samma potenta kapacitet som bilen han körde,, wink

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Iam2fast4U
14 september 2009 · 1 534 Inlägg

polisen totalfailar, och aftonbladet förstorar upp det tiofaldigt och får det att låta som ett irakiskt krig

BMW E34 "538" (1990)
JonR
14 september 2009 · 3 259 Inlägg

alseryd skrev:
Jag är inte naiv. Tycker att det är så fel att skylla på polisen när det är bilförarna som gjort fel i grund och botten. Dom kunde skadat sig själva eller en oskyldig åskådare.
KAN DU SE DET REPOTAGET!? En oskyldig människa påkörd av ett par bilar som kappkör.
Helt sjukt hur man kan skylla ifrån sig på polisen och inte ta sitt ansvar för det man gort olagligt.
Dessutom inte inse vilken fara man utgör för andra människor.

Det har inte ett dugg med att göra om det var ett race eller om det var bankrån bilarna körde ifrån, handladet från mc polisen är ju iaf superkorkat... Det finns SMIDIGARE och SÄKRARE sätt att stoppa ett race på... att inte fatta det är riktigt naivt!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Sokrates Eliminator
14 september 2009 · 1 441 Inlägg

FLindgren skrev:
jag man märker ju här vilka det är som kör och är intresserade utav race. och vilka som sitter hemma om lördagskvällarna och är oroliga för att det är snabba bilar ute på gatan.

Vissa gör det inom lagliga gränser, såg min första dragracingtävling 1979.
Att rejsa på gator är bara barnsligt och korkat.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Moparboy440
14 september 2009 · 4 682 Inlägg

borde ju snarare var mordförsök av polisen på han som körde efter som det vara polisen som körde på fel sida av vägen..

neckwomen_88
14 september 2009 ·

märligt att alla klagar på polisen, jag reagerade mest över att den högra föraren inte nämnvärt slog av trots mötande lyktor, blåljus eller ej...

vad hände med att slå av direkt om det dyker upp lyktor på vägbanan?  roll

andreas_gbg_
14 september 2009 · 1 634 Inlägg

Vet inte om det tidigare skrivits i tråden då jag inte orkar läsa igenom hela nu. Men det föreligger väl grym risk att föraren av bilen blir av med sin säkert svinpåkostade bil för detta.....

Numera Saab 9-5 Aero -00
JonR
14 september 2009 · 3 259 Inlägg

Mackanol skrev:

JonR skrev:
Är det någon här inne som någonsin har varit med om nåt liknande?!?!?!? Alltså att polisen har kommit mötandes med en på fel sida av vägen i syfte att stoppa en? Jag har då aldrig sett eller hört nåt så urbota korkat som att köra i fel färdriktning "för att stoppa ett race".. Snacka om att skapa en situation som tvingar nån att göra bort sig!

Han kan ha blivit bländad av MC:ns halv/helljus och kanske inte uppfattat blåljusen helt?, han kanske trodde det var nåt pucko som skojade med han, han kanske trodde det var ljus från en mötande bil som kunde ha kommit på andra sidan och när han väl insåg att idioten var på FEL sida så kanske det var försent?

Så jävla illa av snutfan att skapa en sån här situation och sen media som brer på så att racenissar ska framstå som mördare! Helt sannslöst sinnessjukt...

MVH/Jon

De ville till varje pris stoppa racet innan någon blev skadad och kunde inte komma fram från rätt håll, för där ställde sig folk på ett sådant sätt att polisen inte skulle kunna komma fram

och, nej, han kan inte ha trott att det var någon på andra sidan, polisen kom från motorvägsavfarten på häger sida, även då med ljusen påslagna

Självklart att dom vill stoppa racet då detta inte direkt är det säkraste sättet att framföra sin supertrimmade bil på, MEN att köra mot färdriktingen är ju kanske inte det bästa sättet om man inte är väl medveten om att man sätter sig själv i livsfara! Hur kan man tro nåt annat...

Senast redigerat av JonR (14 september 2009)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Mackanol
14 september 2009 · 2 079 Inlägg

JonR skrev:

Mackanol skrev:

JonR skrev:
Är det någon här inne som någonsin har varit med om nåt liknande?!?!?!? Alltså att polisen har kommit mötandes med en på fel sida av vägen i syfte att stoppa en? Jag har då aldrig sett eller hört nåt så urbota korkat som att köra i fel färdriktning "för att stoppa ett race".. Snacka om att skapa en situation som tvingar nån att göra bort sig!

Han kan ha blivit bländad av MC:ns halv/helljus och kanske inte uppfattat blåljusen helt?, han kanske trodde det var nåt pucko som skojade med han, han kanske trodde det var ljus från en mötande bil som kunde ha kommit på andra sidan och när han väl insåg att idioten var på FEL sida så kanske det var försent?

Så jävla illa av snutfan att skapa en sån här situation och sen media som brer på så att racenissar ska framstå som mördare! Helt sannslöst sinnessjukt...

MVH/Jon

De ville till varje pris stoppa racet innan någon blev skadad och kunde inte komma fram från rätt håll, för där ställde sig folk på ett sådant sätt att polisen inte skulle kunna komma fram

och, nej, han kan inte ha trott att det var någon på andra sidan, polisen kom från motorvägsavfarten på häger sida, även då med ljusen påslagna

Självklart att dom vill stoppa racet då detta inte direkt är det säkraste sättet att framföra sin supertrimmade bil på, MEN att köra mot färdriktingen är ju kanske inte det bästa sättet om man inte är väl medveten om att man sätter sig själv i livsfara! Hur kan man tro nåt annat...

han trodde kanske att de skulle låta bli att starta racet överhuvudtaget när han kom körande mitt i vägen med sina blåljus, vad vet jag

Senast redigerat av Mackanol (14 september 2009)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Rushman Evolution Garage
14 september 2009 · 1 299 Inlägg

Streetrace är olagligt, bryter man lagen ska man sättas dit ordentligt.
Tyckte de va ballt i början, men har nu insett som "Sokrates" säger att det är bara barnsligt.
Dom "riktiga killarna" sköter sånt här på banan.

Situation hade aldrig uppstått om inte förbrytarna utfört det brott dom gjorde, och det är polisens uppgift och plikt att agera.

Kunde polisen agerat smidigare och under säkrare omständigheter stoppat den olagliga verksamheten?

JA!

Sky´s the limit...
Johan_VW
14 september 2009 · 101 Inlägg

förstår inte varför folk försöker få det till att det är polismannen som gjort fel, rent sagt idiotiskt o köra race där.

Masterworks
14 september 2009 ·

alseryd skrev:

JonR skrev:

alseryd skrev:
Jag är inte naiv. Tycker att det är så fel att skylla på polisen när det är bilförarna som gjort fel i grund och botten. Dom kunde skadat sig själva eller en oskyldig åskådare.
KAN DU SE DET REPOTAGET!? En oskyldig människa påkörd av ett par bilar som kappkör.
Helt sjukt hur man kan skylla ifrån sig på polisen och inte ta sitt ansvar för det man gort olagligt.
Dessutom inte inse vilken fara man utgör för andra människor.

Det har inte ett dugg med att göra om det var ett race eller om det var bankrån bilarna körde ifrån, handladet från mc polisen är ju iaf superkorkat... Det finns SMIDIGARE och SÄKRARE sätt att stoppa ett race på... att inte fatta det är riktigt naivt!

MVH/Jon

Det är sorgligt att se att vissa inte har mer hjärna att tänka med.
Ni kan ju gissa vilka som kommer att bli invinkade av polisen hädanefter.
Dom kommer att kolla alla och klämma åt alla för att få stopp på alla race.
Det kan ni tacka dom två förarna i Umeå för. Alla kommer att få lida för vad dom gjorde.
Det är så barnsligt och farligt att ha olagliga race.
Man är inte naiv då man tycker att människoliv är viktigare än en bil.

Vad spelar det för roll om man blir invinkad då?

Du gör väll inget olagligt?

FordeveR www.klockren.nu
14 september 2009 · 476 Inlägg

Masterworks skrev:

FordeveR skrev:
Hoppas han döms för mordförsök..idioten!

Polisen var väll inte åtalad???  roll

Som säkert alla utan du förstod så va de idioten i bilen jag syftade på..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
Masterworks
14 september 2009 ·

FordeveR skrev:

Masterworks skrev:

FordeveR skrev:
Hoppas han döms för mordförsök..idioten!

Polisen var väll inte åtalad???  roll

Som säkert alla utan du förstod så va de idioten i bilen jag syftade på..

E lika idiotiskt att köra MOT trafiken!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang