Ang "Mordförsök på Polisman natten till söndag på E4 Umeå"

alexbenhard Hemlig Agent
14 september 2009 · 1 115 Inlägg

FordeveR skrev:

Masterworks skrev:

FordeveR skrev:
Hoppas han döms för mordförsök..idioten!

Polisen var väll inte åtalad???  roll

Som säkert alla utan du förstod så va de idioten i bilen jag syftade på..

Som säkert alla förstod utom du så var han ironisk.

MVH. Alex

JonR
14 september 2009 · 3 259 Inlägg

Sokrates skrev:
OM jag skulle köra ett race som detta, vilket jag inte kommer göra, inte f-n skulle jag köra om det fanns ett helljus alt. blåljus ståendes på vägen,,,,,,, roll

Uppenbarligen så hade föraren inte samma potenta kapacitet som bilen han körde,, wink

/Tommy.

Om jag ska vara helt ärligt och ALLA ni andra också, tror ni på fullt allvar att han körde fullt järn mot snuten med FLIT?!?! Nej det tror inte jag heller.. Han gjorde ett litet misstag med att inte vara tillräckligt vaksam, nervös över racet kanske, håll kanske koll på bilen han rejsar mot, "vafan hände med den, varför bromsa han", "kollar i backspegeln" och vips så har han åkt 150meter och där kommer ett pucko emot han... det SISTA man räknar med är ju att få ett MÖTE på motorväg med VAJERRÄCKE! Som är avspärrad av allmänheten dessutom...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
mackyfr
14 september 2009 · 260 Inlägg

Bilföraren gjorde säkert en massa fel men att misstänka han för mordförsök när han möter en polis som åker MOT färdriktningen är väl ändå att ta i?

FordeveR www.klockren.nu
14 september 2009 · 476 Inlägg

alexbenhard skrev:

FordeveR skrev:

Masterworks skrev:

Polisen var väll inte åtalad???  roll

Som säkert alla utan du förstod så va de idioten i bilen jag syftade på..

Som säkert alla förstod utom du så var han ironisk.

MVH. Alex

man kan aldrig va säker, med tanke på hur vissa av er resonerar skulle de inte förvåna mig om ni är lite mindre intelligenta än genomsnittet..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
gamlingen
14 september 2009 · 5 198 Inlägg

neckwomen_88 skrev:
märligt att alla klagar på polisen, jag reagerade mest över att den högra föraren inte nämnvärt slog av trots mötande lyktor, blåljus eller ej...

vad hände med att slå av direkt om det dyker upp lyktor på vägbanan?  roll

Stoltheten går åt pipan...

JonR
14 september 2009 · 3 259 Inlägg

alseryd skrev:
Det är sorgligt att se att vissa inte har mer hjärna att tänka med.
Ni kan ju gissa vilka som kommer att bli invinkade av polisen hädanefter.
Dom kommer att kolla alla och klämma åt alla för att få stopp på alla race.
Det kan ni tacka dom två förarna i Umeå för. Alla kommer att få lida för vad dom gjorde.
Det är så barnsligt och farligt att ha olagliga race.
Man är inte naiv då man tycker att människoliv är viktigare än en bil.

Har inte jag nån hjärna att tänka med bara för att jag inte förstår att det är helt okej att köra i motsatt färdriktning på en motorväg?

Om du nu tycker det är så barnsligt med race, varför bryr du dig då om dom stoppar race?

Vet inte om du förstod vad jag skrev men vet inte vart du får "människoliv är viktigare än en bil"...påstog jag motsatsen? fattar inte ens varför du citerade mig då du inte svarade på nåt jag skrev?

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
baca Os Difuntos
14 september 2009 · 1 822 Inlägg

Killen kör ju fan en altered dragracing bil som inte hör hemma på ett så dåligt arrangerat streetrace än mindre på en allmän väg. Ni som sitter och försvarar föraren måste vara otroligt omogna och bara har ert polishat till grund för era korkade jävla svar.
Tycker polisen gjorde helt rätt då det inte funkar med att "bara" gå fram och tala förarna till rätta/bötfälla utan måste ta till med hårdhandskarna. Sen att fortsätta körningen efter det att polisen kommit till platsen tyder ännu en gång på vilka otroligt inkompetenta personer det är som håller i racet.
Det roliga i hela detta är att ni innan och garanterat efter detta kommer klaga i olika trådar om att polisen stoppat just dig och gett dig böter för att du kört x antal kilometer för fort med din stylade s40 mm och beklagar dig på att polisen borde lägga sina resurser på annat än att stoppa "oskyldiga" människor som dig. Inse att det är idioter som dessa förare och arrangörer som förstör möjligheterna till oss andra att kunna ställa bilhobbyn i bättre dagar både hos politker polis och till allmänheten.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Masterworks
14 september 2009 ·

alseryd skrev:

Masterworks skrev:

alseryd skrev:

Det är sorgligt att se att vissa inte har mer hjärna att tänka med.
Ni kan ju gissa vilka som kommer att bli invinkade av polisen hädanefter.
Dom kommer att kolla alla och klämma åt alla för att få stopp på alla race.
Det kan ni tacka dom två förarna i Umeå för. Alla kommer att få lida för vad dom gjorde.
Det är så barnsligt och farligt att ha olagliga race.
Man är inte naiv då man tycker att människoliv är viktigare än en bil.

Vad spelar det för roll om man blir invinkad då?

Du gör väll inget olagligt?

Du förstår inte konsekvenserna! Du måste sätta dig in i tråden bättre.
Två gör enligt lag fel och det gör att alla andra får betala.
Du har din åsikt och jag har min. Jag bor här. Var bor du?? I ett land där det är inte olaglogt med race och utsätta andra människor för fara?

Hahaha... Lilla vännen, jag e läskunnig och har givetvis läst från början innan jag yttrar mig!

Vet inte var du får ifrån att jag inte lever i vårt "fria" land Sverige, men så inskränkt som
du låter så bor du säkert i nån liten håla som ni har fått en bana till, och kan sedan
klanka ner på andra som lever för sina bilar och gärna vill testa vad dom går för men tyvärr inte
har någonstans att göra det på!

Ungefär som bankrånaren som rånar banker för att ha råd med mat på bordet, borde väll skjutas
på fläken enligt dig?  (OBS! STOR IRONI)!

gamlingen
14 september 2009 · 5 198 Inlägg

JonR skrev:

Sokrates skrev:
OM jag skulle köra ett race som detta, vilket jag inte kommer göra, inte f-n skulle jag köra om det fanns ett helljus alt. blåljus ståendes på vägen,,,,,,, roll

Uppenbarligen så hade föraren inte samma potenta kapacitet som bilen han körde,, wink

/Tommy.

Om jag ska vara helt ärligt och ALLA ni andra också, tror ni på fullt allvar att han körde fullt järn mot snuten med FLIT?!?! Nej det tror inte jag heller.. Han gjorde ett litet misstag med att inte vara tillräckligt vaksam, nervös över racet kanske, håll kanske koll på bilen han rejsar mot, "vafan hände med den, varför bromsa han", "kollar i backspegeln" och vips så har han åkt 150meter och där kommer ett pucko emot han... det SISTA man räknar med är ju att få ett MÖTE på motorväg med VAJERRÄCKE! Som är avspärrad av allmänheten dessutom...

Å fick stopp på bilen låångt senare ? japp,, då måste han haft dåliga bromsar.

alexbenhard Hemlig Agent
14 september 2009 · 1 115 Inlägg

FordeveR skrev:

alexbenhard skrev:

FordeveR skrev:

Som säkert alla utan du förstod så va de idioten i bilen jag syftade på..

Som säkert alla förstod utom du så var han ironisk.

MVH. Alex

man kan aldrig va säker, med tanke på hur vissa av er resonerar skulle de inte förvåna mig om ni är lite mindre intelligenta än genomsnittet..

Hoppas att du med "ni" inte menade mig.

Mackanol
14 september 2009 · 2 079 Inlägg

gamlingen skrev:

JonR skrev:

Sokrates skrev:
OM jag skulle köra ett race som detta, vilket jag inte kommer göra, inte f-n skulle jag köra om det fanns ett helljus alt. blåljus ståendes på vägen,,,,,,, roll

Uppenbarligen så hade föraren inte samma potenta kapacitet som bilen han körde,, wink

/Tommy.

Om jag ska vara helt ärligt och ALLA ni andra också, tror ni på fullt allvar att han körde fullt järn mot snuten med FLIT?!?! Nej det tror inte jag heller.. Han gjorde ett litet misstag med att inte vara tillräckligt vaksam, nervös över racet kanske, håll kanske koll på bilen han rejsar mot, "vafan hände med den, varför bromsa han", "kollar i backspegeln" och vips så har han åkt 150meter och där kommer ett pucko emot han... det SISTA man räknar med är ju att få ett MÖTE på motorväg med VAJERRÄCKE! Som är avspärrad av allmänheten dessutom...

Å fick stopp på bilen låångt senare ? japp,, då måste han haft dåliga bromsar.

Ja, han tryckte säkert bromsen i botten alla 2-3 kilometrarna tongue

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Stefan Varberg Supraman
14 september 2009 · 2 300 Inlägg

Det sorgligt att det finns dom som nästan e emot blackrace då dom tycker det e "tråkigt"
Hur fan resonerar man då?
1. blackrace e lagligt.
2. det sker under ordnade former.
3. det e ju då enligt mig man får se dom bilarna som har lite potensial istället för massa sönderrostade vrak.
4. du får en tid hur bra man kör och en tid som man kan jobba med om man håller på att bygga en bil med bra potens.


Sen e det ju nästan ingen som tänker på att polisen i fråga har säkert en familj hemma som vill att han ska komma hem hel.
Visst polis e ett riskyrke men det som hände där har ingen som helst ursäkt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
gamlingen
14 september 2009 · 5 198 Inlägg

Mackanol skrev:

gamlingen skrev:

JonR skrev:

Om jag ska vara helt ärligt och ALLA ni andra också, tror ni på fullt allvar att han körde fullt järn mot snuten med FLIT?!?! Nej det tror inte jag heller.. Han gjorde ett litet misstag med att inte vara tillräckligt vaksam, nervös över racet kanske, håll kanske koll på bilen han rejsar mot, "vafan hände med den, varför bromsa han", "kollar i backspegeln" och vips så har han åkt 150meter och där kommer ett pucko emot han... det SISTA man räknar med är ju att få ett MÖTE på motorväg med VAJERRÄCKE! Som är avspärrad av allmänheten dessutom...

Å fick stopp på bilen låångt senare ? japp,, då måste han haft dåliga bromsar.

Ja, han tryckte säkert bromsen i botten alla 2-3 kilometrarna tongue

lol

Jockefors
14 september 2009 · 961 Inlägg

djävulskt osmart av snuten att köra mot en bil och tro att man kan stanna den , han är ju inte direkt stålmannen .. sen är de som många säger , osmart att köra rejs oxå ..

Pure DieselPower
JonR
14 september 2009 · 3 259 Inlägg

alseryd skrev:

JonR skrev:

alseryd skrev:
Det är sorgligt att se att vissa inte har mer hjärna att tänka med.
Ni kan ju gissa vilka som kommer att bli invinkade av polisen hädanefter.
Dom kommer att kolla alla och klämma åt alla för att få stopp på alla race.
Det kan ni tacka dom två förarna i Umeå för. Alla kommer att få lida för vad dom gjorde.
Det är så barnsligt och farligt att ha olagliga race.
Man är inte naiv då man tycker att människoliv är viktigare än en bil.

Har inte jag nån hjärna att tänka med bara för att jag inte förstår att det är helt okej att köra i motsatt färdriktning på en motorväg?

Om du nu tycker det är så barnsligt med race, varför bryr du dig då om dom stoppar race?

Vet inte om du förstod vad jag skrev men vet inte vart du får "människoliv är viktigare än en bil"...påstog jag motsatsen? fattar inte ens varför du citerade mig då du inte svarade på nåt jag skrev?

Tycker att du resonerar som en kråka då du kan få ett olegalt race till att det är snutens fel.
Han gör faktiskt bara sitt jobb.
Men du har din åsikt och jag har min.

Ja inte vet jag vem du resonerar med men det du resonerar om är ju lagom intressant....

"buhu nu kan jag äntligen skylla på nån nästa gång jag blir stoppad" jo självklart! det går säkert rikslarm till hela sveriges polisstationer om att dom ska göra livet surt för alla bilentusiaster bara för att nån råkade vara när att krocka med nån som kom i motsatt färdriktning... NEJ så är det ju naturligtvis INTE så sluta tjata om det..

Gör sitt jobb? Hur menar du? Med att utsätta sig själv och dom som kommer i rätt färdrikting med livsfara?

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Sokrates Eliminator
14 september 2009 · 1 441 Inlägg

JonR skrev:

Sokrates skrev:
OM jag skulle köra ett race som detta, vilket jag inte kommer göra, inte f-n skulle jag köra om det fanns ett helljus alt. blåljus ståendes på vägen,,,,,,, roll

Uppenbarligen så hade föraren inte samma potenta kapacitet som bilen han körde,, wink

/Tommy.

Om jag ska vara helt ärligt och ALLA ni andra också, tror ni på fullt allvar att han körde fullt järn mot snuten med FLIT?!?! Nej det tror inte jag heller.. Han gjorde ett litet misstag med att inte vara tillräckligt vaksam, nervös över racet kanske, håll kanske koll på bilen han rejsar mot, "vafan hände med den, varför bromsa han", "kollar i backspegeln" och vips så har han åkt 150meter och där kommer ett pucko emot han... det SISTA man räknar med är ju att få ett MÖTE på motorväg med VAJERRÄCKE! Som är avspärrad av allmänheten dessutom...

Det är just därför man skall rejsa på strippar och inte allmän väg. Du kan aldrig vara helt säker på att nått oväntat dyker upp på vägen.
Samtidigt, om det skulle hända nått så står ett par hundra wannabees bakom och hindrar ambulans m.m. att komma till undsättning vid eventuell olycka.

Bara för nån vecka/or sedan körde en ökänd s.k. gearhead över en "medtävlare" när han värmde däcken i ett liknande olagligt race.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Snofi -Team Moisty Racing-
14 september 2009 · 842 Inlägg

Föraren är släppt och troligen kommer han inte få nått mer straff än böter. En liknade händelse hände under Birka cup men båda dom förarna blev släppta utan någonting för att polisen inte hade sikt på bilarna hela tiden.

Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
gamlingen
14 september 2009 · 5 198 Inlägg

Snofi skrev:
Föraren är släppt och troligen kommer han inte få nått mer straff än böter. En liknade händelse hände under Birka cup men båda dom förarna blev släppta utan någonting för att polisen inte hade sikt på bilarna hela tiden.

De HADE kunnat byta förare... så det gick väl inte bevisa att det va samma förare hela tiden då antar jag.

brandt_ Impossible Is Nothing
14 september 2009 · 128 Inlägg

Vilken jävla king! dumma mc snut som kör mot trafiken-.-

drazen_gti
14 september 2009 · 807 Inlägg

detta kan bara förklaras med total hjärnsläpp från båda sidor! streetrace är förvisso olagligt, det är säkert den bilen också. Men om man inte är blind så ser man att han släppt av och börjar svänga till höger, inte fan siktade han på polisen...
Polisens (MC föraren) agerande då, vad ska man säga?? Lagom puckat!  Hade dom krockad så hade polisen varit död medan föraren fått 10 år i finkan o säkert fått tillbaka körkortet när han kom ut... Hade han suttit i en Hummer så skulle man kunna förstå det han gjorde, men på en båge?

Sammanfattningsvis så kommer det bli som så att polisen slipper straff och föraren kommer åka dit för streetracekörning, höghastighet, olaglig bil och massa såna grejer. Han kommer med all säkerhet fällas i tingsrätten för mordförsök, men friad från det i högre instans

I'd rather die like a man, than live like a coward
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang