Ang "Mordförsök på Polisman natten till söndag på E4 Umeå"

240boy
14 september 2009 · 471 Inlägg

Masterworks skrev:

alseryd skrev:

Mackanol skrev:

Jag eh.... håller med yikes

Hahaha för en gångs skull så är vi helt överens.
Eva.

hahaha... Jag håller inte med! lol

faktist så håller jag med för han hade ju på blåljusen och ser man inte den där vilket dom borde gjort redan när dom startade? så ja då är man blind

Skiiit du nedde ! ;)
FLindgren
14 september 2009 · 5 089 Inlägg

fy å häpna. collin har skrivit något vettigt för en gång skull, vad har hänt med välrden??tongue

http://blogg.aftonbladet.se/19401

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
JonR
14 september 2009 · 3 259 Inlägg

alseryd skrev:
Hur korkad får man bli? Nej svara inte på det för jag vet redan av ditt resonemang.

Kul att du ens har nåt att komma med..

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
baca Os Difuntos
14 september 2009 · 1 822 Inlägg

FLindgren skrev:
fy å häpna. collin har skrivit något vettigt för en gång skull, vad har hänt med välrden??tongue

http://blogg.aftonbladet.se/19401

Det enda vettiga jag såg i den bloggen var
"Jo, jag vet, polisen FÅR kör i fel riktning. Och streetrejs är förbjudet."

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
JonR
14 september 2009 · 3 259 Inlägg

gamlingen skrev:

JonR skrev:

Sokrates skrev:
OM jag skulle köra ett race som detta, vilket jag inte kommer göra, inte f-n skulle jag köra om det fanns ett helljus alt. blåljus ståendes på vägen,,,,,,, roll

Uppenbarligen så hade föraren inte samma potenta kapacitet som bilen han körde,, wink

/Tommy.

Om jag ska vara helt ärligt och ALLA ni andra också, tror ni på fullt allvar att han körde fullt järn mot snuten med FLIT?!?! Nej det tror inte jag heller.. Han gjorde ett litet misstag med att inte vara tillräckligt vaksam, nervös över racet kanske, håll kanske koll på bilen han rejsar mot, "vafan hände med den, varför bromsa han", "kollar i backspegeln" och vips så har han åkt 150meter och där kommer ett pucko emot han... det SISTA man räknar med är ju att få ett MÖTE på motorväg med VAJERRÄCKE! Som är avspärrad av allmänheten dessutom...

Å fick stopp på bilen låångt senare ? japp,, då måste han haft dåliga bromsar.

Va? Vad svarar du på eller vad citerar du? Jag förstod inte ett dugg av din kommentar!smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
cheffer
14 september 2009 · 1 422 Inlägg

För att den ena gör ett fel måste den andra göra det också? Visst, de kör streetrace men det är ju under ganska bra förhållanden (Avstängd motorväg). Ska då en polis ta till alla möjliga medel för att stoppa de som racear som f.ö inte utsätter övriga trafikanter för någon speciell fara då vägen är just avstängd? Då kan ju någon polis ta och dra batongen i skallen på nästa gubbe som går mot röd gubbe över gatan också, att straffa fel med ännu mer fel blir väl inte rätt?

Ni som tycker polisen gjort rätt kan ju svara på vad som är störst fara:

Avstängd 2filig bred motorväg utan möten i ett race rakt fram

Avstängd 2filig bred motorväg som förväntas vara utan något möte alls då vägen är avstängd men helt plötsligt kommer det en hoj med bländande ljus rakt emot dig (Hur fan ska du ens se vart du ska veja när du blir bländad av det starka ljuset när det är så mörkt runtikring?)

Det måste väl ha varit smartare av polisen att avvakta de två bilarna som stod upplineade och skulle köra och stoppa racet efter dem istället för att börja köra rakt emot en addrenalinpumpad förarare i en dragster med motorcykel på avstängd motorväg.

Säkrare former av streetrace blir det inte än avstängd motorväg förutom på en övergiven industriraka då men de är ju inte allt för många och är ofta ganska smala dessutom. Nog för att streetrace är fel men att köra chickenrace med en av de tävlandes tyder ju på dödslängtan. Man får väl fan tänka längre än näsan räcker ibland.


Sedan är det ju jävligt dumt av polisen att rubricera som mordförsök, det låter ju som att han då siktat mot polisen och accelererat för att träffa honom, vad jag ser på filmen så vejar föraren i bilen åt höger och undviker en smäll.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
JonR
14 september 2009 · 3 259 Inlägg

alseryd skrev:

JonR skrev:

alseryd skrev:
Hur korkad får man bli? Nej svara inte på det för jag vet redan av ditt resonemang.

Kul att du ens har nåt att komma med..

Om du hade kommit med nåt vettigt så kanske det skulle vara värt att ta disskutionen.

Ja jag sitter ju o skriver om det som har hänt åtminstone.. starta en egen snyfttråd om hur detta kommer påverka bilsverige, för det är inte det som är det intressanta i denna tråd direkt..

Så jäkla tröttsamt att folk ska börja snyfta så fort nån gör bort sig med en bil.. "jaha nu är det kört för ALLA med bilar som intresse"... liksom.. vakna..

Senast redigerat av JonR (14 september 2009)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Iam2fast4U
14 september 2009 · 1 534 Inlägg

kan ingen mod låsa tråden?
trött på dagissnacket...

BMW E34 "538" (1990)
Takashi Got VTEC?
14 september 2009 · 1 593 Inlägg

Om han bromsade eller försökte väja ser man ju inte riktigt på filmen då snubben som filmade bestämde sig för att rikta kameran rakt ner precis när det såg ut som att föraren i bilen fått syn på polisen då man såg att han var på väg åt höger. Men seriöst, vem fan är smart nog och köra ut och ställa sig mitt i en fil när man ser att två bilar precis startat, bättre och vänta och stå med blåljusen på i väggrenen och sen följa efter bilarna och stoppa de. Sen är det inte världens lättaste grej och stanna/svänga med de där bilarna, inga vanliga V70s direkt.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
wistfors Performance meck
14 september 2009 · 342 Inlägg

alltid så om en polis drabbas men när dom är några cm ifrån att köra på en annan så säger dom inget men passerar en bil inom en 5meters radie av en polis blir det ett jävla pådrag!

Mvh viktor

MeloveGolf Vw trimmare
14 september 2009 · 2 995 Inlägg

drazen_gti skrev:
Polisens (MC föraren) agerande då, vad ska man säga?? Lagom puckat!  Hade dom krockad så hade polisen varit död medan föraren fått 10 år i finkan o säkert fått tillbaka körkortet när han kom ut... Hade han suttit i en Hummer så skulle man kunna förstå det han gjorde, men på en båge?

Kvittar om det är ett oljefartyg eller cykel det är fortfarande ett polisfordon och deras jobb är att omedelbart stoppa racet inte som nån skrev "vänta tills dom kört förbi" ungefär som att stå och titta på en misshandel och säga "vi väntar tills han slagit ihjäl honom så tar vi han för mord istället"..

Om han körde mot honom med flit eller inte låter jag vara osagt för det kan ingen annan här heller veta..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Prolac
14 september 2009 · 123 Inlägg

tycker inte man ska kalla någon för korkad bara för att man disskuterar en sak här på forumet..tycker att både polisen och förarna gjorde fel,mest var det polisen då han gjorde faktist också en idiot sak precis som de som tävlade alltså riskera andras liv och sitt eget.

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
baca Os Difuntos
14 september 2009 · 1 822 Inlägg

Cheffer hur kan du säga att det är under "ganska bra förhållanden" det står ju för fan människor efter starten plus att dom uppenbarligen inte har någon nere vid målgången med någon form av kommunikations utrustning som kan avbryta vid någon form av fara så som en polismc i fel färdriktning.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Masterworks
14 september 2009 ·

alseryd skrev:

JonR skrev:

alseryd skrev:

Om du hade kommit med nåt vettigt så kanske det skulle vara värt att ta disskutionen.

Ja jag sitter ju o skriver om det som har hänt åtminstone.. starta en egen snyfttråd om hur detta kommer påverka bilsverige, för det är inte det som är det intressanta i denna tråd direkt..

Är det allt du har att komma med. Här snyftar ingen. Det är nog du som snyftar.
Man ska inte öppna käften om man inte är säker på att man kan stå för det man gör och säger.
Att vara stor i käften gör dig inte till en karl utan en liten pojke.

Att du står för en massa dumheter gör det dig till en karl då? lol

Muttley
14 september 2009 ·

hoppas fjollorna åker på böter för allvarliga störningar på allmän väg..
Jävla dumheter att stänga av E4an för att leka.

JonR
14 september 2009 · 3 259 Inlägg

alseryd skrev:
Är det allt du har att komma med. Här snyftar ingen. Det är nog du som snyftar.
Man ska inte öppna käften om man inte är säker på att man kan stå för det man gör och säger.
Att vara stor i käften gör dig inte till en karl utan en liten pojke.

Går du på droger eller citerar du utan att läsa vad jag skriver? Det är ganska så meningslöst att försöka diskutera nåt med nån som inte ens pratar om det som är aktuellt.. Vad står jag inte för?smile Fattar alltså inte ett skit av vad du skriver eller vad du menar när du spyr galla över mig.. Inte det minsta konkret.. Men jag lägger ner o citera dig nå mer, tvivlar på att vi ligger på samma intelligensnivå och helst av allt vill jag prata om det aktuella inte om det du gaggar om..

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Masterworks
14 september 2009 ·

alseryd skrev:

Masterworks skrev:

alseryd skrev:

Är det allt du har att komma med. Här snyftar ingen. Det är nog du som snyftar.
Man ska inte öppna käften om man inte är säker på att man kan stå för det man gör och säger.
Att vara stor i käften gör dig inte till en karl utan en liten pojke.

Att du står för en massa dumheter gör det dig till en karl då? lol

Omoget sagt.

Japp! Vet inte varför jag driver med dig men du bjuder på det hela tiden! hehehe...

Nehe
14 september 2009 · 687 Inlägg

elvis_lkpg skrev:
Vill ge mitt ljupa stöd till föraren och hans vänner, Vi som sysslar med detta i detta avlånga land vet ju och kan ju själva se på filmen att det inte riktigt är som polisen och media vill att det ska se ut.

om streetracing är rätt eller fel går ju tvista tills helvetet fryser, Men jag har själv arrangerat streetrace i över tio år och jag har nog aldrig sett maken till dåligt uppförande från polisen. hur kan man som polis försvara att en mörk natt köra mot trafiken (och som det ser ut på filmen,inte i början ialf ha blåljus på) Vad tror han att det ska hjälpa? Detta kan inte vara annat än tjänstefel. Det fans ju inga personer som utsattes för fara när bilarna körde, som kan försvara polismannens förfarande. dom enda som utsattes för fara var förarna av bilarna som polisen skulle köra "chicken race" med.

Här i Linköping har polisen vid flera tillfällen stoppat våra race, då oftas genom att komma fram till starten eller där bilarna sammlats och förklara det olagliga och det ur polisen synvinkel felaktiga i att köra streetrace. Dom har vid några tillfällen suttit och fikat eller valt att rasta sina hundar vid den lokala rakan för att förhindra race men dom har ALDRIG kört mot färdriktningen för att stoppa oss.Polisen i Linköping är överlag bra och förstår varför vi gör som vi gör, men har kunnat skilja på oss och riktiga krimminella som våltäks män,pedofiler,rånare och annat löst folk. som man kanske kan tycka att det ur sammhällets synpunkt är viktiga att stoppa på detta sätt genom att köra mot färdriktningen.

Hoppas denna cowboy snut får ett disiplinstraff för det han utsatt dessa personer i bilarna för. så kanske han inte kan sitta på snuthäcken och skryta om dagen då han ensam stoppade ett race (vilket jag tror att detta ego till snut mest vill vinna på att ta till denna metod han gjorde)

Vad är rätt vad är fel? två fel gör inte ett rätt!

Finns inget att tvista om, streetrace på allmänna vägar utan tillstånd är olagligt. SLUT på den diskussionen.

Visst vore det bästa om polisen kunde komma fram till starten från rätt sida och avbryta men nu var det ju så att människor hindrade de från att ta sig fram. Så då valde man att ta den andra vägen som folk inte blockerade och det var mot färdriktningen. Helt enligt reglementet.

Killen kör ett olagligt race, nu får han stå för konsekvenserna, finns inget att tycka synd om.

baca Os Difuntos
14 september 2009 · 1 822 Inlägg

Masterworks skrev:

alseryd skrev:

JonR skrev:

Ja jag sitter ju o skriver om det som har hänt åtminstone.. starta en egen snyfttråd om hur detta kommer påverka bilsverige, för det är inte det som är det intressanta i denna tråd direkt..

Är det allt du har att komma med. Här snyftar ingen. Det är nog du som snyftar.
Man ska inte öppna käften om man inte är säker på att man kan stå för det man gör och säger.
Att vara stor i käften gör dig inte till en karl utan en liten pojke.

Att du står för en massa dumheter gör det dig till en karl då? lol

Kan inte ni ta å chilla ner lite å ta bort sandlådenivån på era svar så man kan ha en riktig diskussion utan att tråden blir låst.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Sokrates Eliminator
14 september 2009 · 1 441 Inlägg

collins blogg är bara ett desperat rop på uppmärksamhet,,,

Vidare så stämmer inte påståendet att ingen blivit skadad vid illegala street race.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang