hej jag har ett mutant monosteg med dubbla högtalar anslutningar hur kopplar jag in en bas står ej något om bryggkoppling varför är det dubbla fastän det är monosteg- har även ett alpine monosteg mrp-m850 undrar om det är 1ohms stabilt har en alpin 10t bas med dubbla 2 ohms anslutningar la ihop dom till 1 ohm kan jag köra steget på den i 1 ohm m.v.h
monosteg kan ej bryggkopplas, är bara en kanal (även om det brukar vara 2 utgångar) står ingenstans någonting om att alpinesteget är 1 ohms stabilt, endast 2ohm
Senast redigerat av kalle_kalle (14 september 2009)
monosteg kan ej bryggkopplas, är bara en kanal (även om det brukar vara 2 utgångar) står ingenstans någonting om att alpinesteget är 1 ohms stabilt, endast 2ohm
om man vill köra hela effekten i steget hur kopplar man då tror det heter mt 800 mutant o hur kan det steget vara 1 ohms stabilt o inte alpine steget o hur allvarigt kan det vara o köra alpine steget på en bas i 1ohm vill slippa o köra den i 4 ohm
en undran till jag har två basar otänkte köra ett steg till varje bas kan ja köra ena i 1ohm o den andra i 4ohm dom har separerade lådor stegen kostar ungefär lika mycket eller ska man köra bägge i 4ohm
en undran till jag har två basar otänkte köra ett steg till varje bas kan ja köra ena i 1ohm o den andra i 4ohm dom har separerade lådor stegen kostar ungefär lika mycket eller ska man köra bägge i 4ohm
Kör inte 2 olika steg till basarna. Blir aldrig bra