Skall byta toppackning på volvo 965:a Måste jag riktplana toppen?

Rooth07 Lindahls Gräv AB
14 september 2009 · 716 Inlägg

Tjena, skall byta toppackningen på min 965:a, men tänkte bara om jag är tvngen att riktplana toppen?

Den har inte gått varm eller någonting. bilen har bara börjat ta vatten och är olja i expansionskärlet.

Så tänkte bara om jag måste eller om jag slipper krabba med det ocksåtongue

JaggaChafen Tesla Senior Technician
14 september 2009 · 2 307 Inlägg

Om den har slått sig måste du det annars e det ingen ide.

Kollas med en rätthholt å bladmått. Kan ju va käckt å provtrycka den med så det inte e några sprickor i den det e ju trotts allt en rätt omfattande jobb så det hade ju vart surt om det inte blev bra

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Dani_porr
14 september 2009 · 91 Inlägg

hadde jag varit du så hade jag gjort det i säkraste fall!!!!!! så du får allt riktigt bra.

Volvo 240 "Gödis" (1988)
Rooth07 Lindahls Gräv AB
14 september 2009 · 716 Inlägg

okej okej. får väl kika på att:P om inte annat så får jag väl byta toppackningen igen:P moahahah

jocke_gronberg
14 september 2009 · 4 586 Inlägg

En till med 960 2,5 som blåst topplockspackningen´

Allt för vanligt på just den motorn vet inte varför

Bäst att låta en firma som håller på med toppar samt motordelar dagligen att säga sitt,

Xuri One Man Clan
14 september 2009 · 4 287 Inlägg

den raka sugsexan har lite problem med att topppackningen ger sig lite längre bak mot 4-5-6an cyle under grenröret å läcker olja å i vissa fall komp.. enligt volvo får man inte plana dessa toppar...men dom vill väl tjäna lite pengar på de...ska de planas ska de nog vara nån hundring max..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Marlboroman
14 september 2009 · 8 234 Inlägg

Xuri skrev:
den raka sugsexan har lite problem med att topppackningen ger sig lite längre bak mot 4-5-6an cyle under grenröret å läcker olja å i vissa fall komp.. enligt volvo får man inte plana dessa toppar...men dom vill väl tjäna lite pengar på de...ska de planas ska de nog vara nån hundring max..

Man får plana vitblockstopparna, men det finns inte mycket man kan plana av. På femmorna ligger gränsen på max 0,5mm har jag för mig i längsled, mer än så och toppen är skrot.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Xuri One Man Clan
14 september 2009 · 4 287 Inlägg

Marlboroman skrev:

Xuri skrev:
den raka sugsexan har lite problem med att topppackningen ger sig lite längre bak mot 4-5-6an cyle under grenröret å läcker olja å i vissa fall komp.. enligt volvo får man inte plana dessa toppar...men dom vill väl tjäna lite pengar på de...ska de planas ska de nog vara nån hundring max..

Man får plana vitblockstopparna, men det finns inte mycket man kan plana av. På femmorna ligger gränsen på max 0,5mm har jag för mig i längsled, mer än så och toppen är skrot.

okej ja dom  har ändrat gränsen då..
förut vet jag de var 0 enligt dom..blev nog många som blev sura om dom körde kok å fick köpa nytt..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang