4616
Sök

HD-filmkamera för 5000 kr, vilka rekomenderas?

442 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
Hej!

Ska handla en HD-filmkamera under morgondagen men vet inte vilken man ska välja.

Kameran ska kosta runt 5000 kr och ska till 90% användas för att filma bilaktiviteter med. Kameran ska vara handhållen samt kunna filma även i dåligt ljus (då mycket filmas nattetid).

Vad har ni för lämpliga förslag? Även förslag som ligger lite över prissumman är utav intresse.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
15 september 2009
Hur mycket över 5.000 kr kan du gå? Hos den stora återförsäljaren där jag oftast kollar finns bara en modell under 5.000 kr. Och den kostar 1.700 kr (vilket lär förklara kvaliten på materialet man får ut från den). Nästa över denna modell kostar 5.400 kr. Den jag skulle vilja rekommendera kostar 9.000 kr och det kanske är lite för mycket för dig?

Hojta till med din "översta gräns" så ska jag säkert kunna hitta nåt.

442 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
Hexenhammer skrev:
Hur mycket över 5.000 kr kan du gå? Hos den stora återförsäljaren där jag oftast kollar finns bara en modell under 5.000 kr. Och den kostar 1.700 kr (vilket lär förklara kvaliten på materialet man får ut från den). Nästa över denna modell kostar 5.400 kr. Den jag skulle vilja rekommendera kostar 9.000 kr och det kanske är lite för mycket för dig?

Hojta till med din "översta gräns" så ska jag säkert kunna hitta nåt.

Min fysiska gräns ligger kring 7000 kr. Uppskattar hjälpen! smile

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
15 september 2009
en  sony HDR cx105 är ett bra alternativ, den kan du nog hitta för under 5000, bra kvalite på sony kamererna wink

sök på den o se vad du hittar:)

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

442 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
HPaddict skrev:
en  sony HDR cx105 är ett bra alternativ, den kan du nog hitta för under 5000, bra kvalite på sony kamererna wink

sök på den o se vad du hittar:)

mvh stångberg

Såg faktiskt ut som ett riktigt intressant alternativ!

Ska åka och titta hos en återförsäljare och jämföra lite olika modeller. Sonyns fördel verkar vara bildkvaliteten i mörker.

Sök