Skillnad 2vägs- och 3vägshögtalare

blacken
20 september 2009 ·

jonash skrev:

michieff skrev:
vore rätt kul o veta vad man drog för anläggningar för 20 år sen smile

Jag började med en Panasonic kasettbandare, CD växlare, Panasonic steg och Pioneer 3vägs 8tummare i hatthyllan. Sedan dess har det ballat ur fullständigt  smile

mvh Jonas

Jag började mina "övningar" i bilstereo världen med skivspottare, Super8 och väldans primitiva kassettdäck och Phillips plasthögtalare + diverse högtalare som man plockade ifrån gamla radioapparater. Det var ljudkvalitè i den "högre skolan" tongue Så fort man passerade ett gupp i gatan så lät det som/blev anläggningen vart sjösjuk och spydde ut bandet i mekaniken på bandaren.. big_smile

Senast redigerat av blacken (20 september 2009)

michieff ljudfantast
20 september 2009 · 1 372 Inlägg

blacken skrev:

jonash skrev:

michieff skrev:
vore rätt kul o veta vad man drog för anläggningar för 20 år sen smile

Jag började med en Panasonic kasettbandare, CD växlare, Panasonic steg och Pioneer 3vägs 8tummare i hatthyllan. Sedan dess har det ballat ur fullständigt  smile

mvh Jonas

Jag började mina "övningar" i bilstereo världen med skivspottare, Super8 och väldans primitiva kassettdäck och Phillips plasthögtalare + diverse högtalare som man plockade ifrån gamla radioapparater. Det var ljudkvalitè i den "högre skolan" tongue Så fort man passerade ett gupp i gatan så lät det som/blev anläggningen vart sjösjuk och spydde ut bandet i mekaniken på bandaren.. big_smile

haha måste varit en skön upplevelse tongue Idag är det andra takter wink

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
20 september 2009 · 2 353 Inlägg

michieff skrev:

jonash skrev:

michieff skrev:
vore rätt kul o veta vad man drog för anläggningar för 20 år sen smile

Jag började med en Panasonic kasettbandare, CD växlare, Panasonic steg och Pioneer 3vägs 8tummare i hatthyllan. Sedan dess har det ballat ur fullständigt  smile

mvh Jonas

okej smile

hur specade stegen och element då på den tiden?

Ja, det var ju mest Watt Max om man säger så.... smile

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang