10390
Sök

Hjälp: Montera Koax och kit i samma dörr?

434 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
har nu fått tag på ett par gratis jbl kitsystem fram te bilen och sen väntar jag på att få hem mina JBL koax 6.5 och nu till frågan: Kan ja montera dom i samma dörr eller ska ja sätta koaxen bak å kittet fram?

Är mer inne på bas hållet än framsystem så nu frågar jag er här:)

//Christopher

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 september 2009
Jag skulle nog ha satt kittet fram koaxerna bak, men det beror ju på, om du sätter kittets diskant väldigt nära midden så kan du ha både kit och koax fram. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

434 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
okej låter bra det:) Så om jag sätter midden längst ner på dörren och sen kan man sätta diskanten nästan uppe vid fönstret på dörren? Bilen e en 940 så finns ju lite att säffa fast den vid ovanför handtaget så

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 september 2009
Diskanten ska sitta så nära midden som möjligt, men samtidigt så vill man få upp ljudbilden en bit då det är väldigt tråkigt att spela för benen. Så diskanterna en bit upp på dörren bör fungera ja.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

434 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Okej får tacka för ditt snabba svar då:) Då är det bara att börja bygga om dörren då:) För vill hellre ha allt ljud fram ist för bak där man själv aldrig sitter;P

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 september 2009
Gör så du, bra med nån som förstår hur det ska vara! smile Många verkar annars satsa på bra saker bak, troligtvis för att det är enklare att bygga i hatthyllan men det är ju inte bak man sitter.... Lycka till med bygget, hoppas att det blir bra! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

434 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Gör så du, bra med nån som förstår hur det ska vara! smile Många verkar annars satsa på bra saker bak, troligtvis för att det är enklare att bygga i hatthyllan men det är ju inte bak man sitter.... Lycka till med bygget, hoppas att det blir bra! smile

Nej fattar heller inte varför folk hellre bygger bak:/ Säkert som du sa bara för att det ska gå fort. Jo man tackar:) Får se om man tar sig te Falun på nån träff te våren och visa upp sitt bygge:) För lär ju inte bli nå nu i vinter;) Föresten snyggt bygge i din bil

Sök