Knåpa ihop ett komplett system från ebay!

tsdi Egenföretagare
16 september 2009 · 2 496 Inlägg

Tänkte beställa hem ett komplett ljudsystem till vinterbilen från ebay!

Behöver inte vara några dvd / navi grejer. Men en fin huvudenhet. Ett par 5,25or fram. En bas och steg till allt!

Ge gärna förslag på grejer! Hade allt Rockford Fosgate i min A4 och kikade på liknande produkter igen. Men skulle vara kul att prova något nytt! gärna med mera hifi karaktär!

Så ge gärna förslag!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Sandvik
17 september 2009 · 547 Inlägg

Prisidé för allt?

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Celica89
17 september 2009 · 183 Inlägg

Ett tips bara, tänk på att frakten brukar kosta multum! Välj hellre "de" än "com"

tsdi Egenföretagare
17 september 2009 · 2 496 Inlägg

Sandvik: Så pass så det låter bra men inte går till överdrift. Så kanske en 10lax borde man komma långt på med dagens dollar som ligger i ca 6,80 ? smile behöver ej vara mera eller ej vara mindre men som en priside smile

Celica89: Farsan har polare där så det skickas hem dit först sedan packas det om till ett enda stort paket. Brukar ge ca 2000-2500 för ca 70-80kilo när jag har köpt i usa förut. Plus momsen då som man kan välja om man vill fiffla med..

Senast redigerat av tsdi (17 september 2009)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
busfabror www.ljudbyggaren.se
17 september 2009 · 504 Inlägg

Och i slutändan har du kommit hur mycket billigare undan och med vilka garantier.....ha ha ha....

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
Celica89
17 september 2009 · 183 Inlägg

Fast Ebay är bra men man får hålla koll på omdömmen och köpa från affärer, då kan man hitta riktigt fina saker smile

tsdi Egenföretagare
17 september 2009 · 2 496 Inlägg

busfabror skrev:
Och i slutändan har du kommit hur mycket billigare undan och med vilka garantier.....ha ha ha....

Ha ha ha.... på dig själv ? tex ett rockford framsystem som på BRL kostar 3 lax kostar 700 splitt nytt ? OM det nu skulle gå sönder så kan man alltså köpa 5nya ? Ser inte vad som är felet i det ? big_smile Sedan blir det ju visserligen lite frakt osv på det. Men som sagt 70-80kg för runt 2000:-

Nu är inte det tråden handlar om..Har handlat på ebay i flera år och behöver inte massa råd tips ideer om varför eller varför inte man ska handla där...

Senast redigerat av tsdi (17 september 2009)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
discokapten Kapten på disco!
17 september 2009 · 1 729 Inlägg

http://www.sonicelectronix.com/ är annars ett hett tips, så slipper det bli ompackat osv, bra service och att du faktiskt kan skicka tillbaka grejor som inte fungerar.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
ChriZtoffer GAS democar 2018!
17 september 2009 · 8 744 Inlägg

CarAudioSecurity kan jag annars tipsa om, bra priser och bra service. smile Dock så verkar dom ha lite dåligt med just RF prylar, men dom har mycket annat istället samt att man slipper tull då dom håller till i England.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Rigg0
17 september 2009 · 1 131 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
CarAudioSecurity kan jag annars tipsa om, bra priser och bra service. smile Dock så verkar dom ha lite dåligt med just RF prylar, men dom har mycket annat istället samt att man slipper tull då dom håller till i England.

Gått 2 veckor men har inte fått mitt steg ännu? Lagom drygt neutral

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
17 september 2009 · 8 744 Inlägg

Ett av demostegen va? Dom tar tid, av nån anledning... Testa att mejla till dom och fråga vad som händer. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
17 september 2009 · 744 Inlägg

Har också handlat från Caraudiosecurity, köpte grejerna genom ebay.co.uk, kan inte klaga på fraktkostnader eller leveranstider, tyckte det flöt på bra smile

busfabror www.ljudbyggaren.se
18 september 2009 · 504 Inlägg

tsdi skrev:

busfabror skrev:
Och i slutändan har du kommit hur mycket billigare undan och med vilka garantier.....ha ha ha....

Ha ha ha.... på dig själv ? tex ett rockford framsystem som på BRL kostar 3 lax kostar 700 splitt nytt ? OM det nu skulle gå sönder så kan man alltså köpa 5nya ? Ser inte vad som är felet i det ? big_smile Sedan blir det ju visserligen lite frakt osv på det. Men som sagt 70-80kg för runt 2000:-

Nu är inte det tråden handlar om..Har handlat på ebay i flera år och behöver inte massa råd tips ideer om varför eller varför inte man ska handla där...

Ja e de så illa att man måste snåla in(speciellt eftersom prisklassen handlar (700-3000kr asg) o se garantier skita sig så kan man ju alltid köra på e-bay....och glöm inte att om det är ett företag som skickar grejorna till dig så åker du i regel på tullavgift och 25% moms oxå...sen finns det som du sa säkert företagare over there som e så snälla att dom skickar det som privatpersoner istället och bara det visar hur seriösa dom är.....ha ha ha....

Senast redigerat av busfabror (18 september 2009)

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
tsdi Egenföretagare
18 september 2009 · 2 496 Inlägg

busfabror skrev:

tsdi skrev:

busfabror skrev:
Och i slutändan har du kommit hur mycket billigare undan och med vilka garantier.....ha ha ha....

Ha ha ha.... på dig själv ? tex ett rockford framsystem som på BRL kostar 3 lax kostar 700 splitt nytt ? OM det nu skulle gå sönder så kan man alltså köpa 5nya ? Ser inte vad som är felet i det ? big_smile Sedan blir det ju visserligen lite frakt osv på det. Men som sagt 70-80kg för runt 2000:-

Nu är inte det tråden handlar om..Har handlat på ebay i flera år och behöver inte massa råd tips ideer om varför eller varför inte man ska handla där...

Ja e de så illa att man måste snåla in(speciellt eftersom prisklassen handlar (700-3000kr asg) o se garantier skita sig så kan man ju alltid köra på e-bay....och glöm inte att om det är ett företag som skickar grejorna till dig så åker du i regel på tullavgift och 25% moms oxå...sen finns det som du sa säkert företagare over there som e så snälla att dom skickar det som privatpersoner istället och bara det visar hur seriösa dom är.....ha ha ha....

Vad fan snackar du om ? Du har ju knappt ett rätt i det du skriver ?

Menar du att du skiter i pengar själv och inte bryr dig om du hellre får betala 3000:- än 700:- för EXAKT samma produkt ? Då är du ju lyckligt lottad för det är det fan inte många andra som gör!

Sen skrev jag även att jag har en privat person i USA som allt skickas till. Och hos honom så gör jag hur fan jag vill med moms osv det är upp till mig ?

Men visst om du har lust att lägga en 40-50TKR på din vinterbil i billjud som jag köper för en 10-15TKR till min vinterbil så är det ju bara kul för dig att du gynnar dom svenska återförsäljarna! Visst jag KANSKE KANSKE KANSKE får någon komponent som går sönder och då har jag någon tusenlapp att lägga ut igen istället för att ens orka krånga med garantier på så billiga prylar!

Kan trådjäveln börja handla någonting ALLS om det jag frågade från början ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
busfabror www.ljudbyggaren.se
18 september 2009 · 504 Inlägg

tsdi skrev:

busfabror skrev:

tsdi skrev:
Ha ha ha.... på dig själv ? tex ett rockford framsystem som på BRL kostar 3 lax kostar 700 splitt nytt ? OM det nu skulle gå sönder så kan man alltså köpa 5nya ? Ser inte vad som är felet i det ? big_smile Sedan blir det ju visserligen lite frakt osv på det. Men som sagt 70-80kg för runt 2000:-

Nu är inte det tråden handlar om..Har handlat på ebay i flera år och behöver inte massa råd tips ideer om varför eller varför inte man ska handla där...

Ja e de så illa att man måste snåla in(speciellt eftersom prisklassen handlar (700-3000kr asg) o se garantier skita sig så kan man ju alltid köra på e-bay....och glöm inte att om det är ett företag som skickar grejorna till dig så åker du i regel på tullavgift och 25% moms oxå...sen finns det som du sa säkert företagare over there som e så snälla att dom skickar det som privatpersoner istället och bara det visar hur seriösa dom är.....ha ha ha....

Vad fan snackar du om ? Du har ju knappt ett rätt i det du skriver ?

Menar du att du skiter i pengar själv och inte bryr dig om du hellre får betala 3000:- än 700:- för EXAKT samma produkt ? Då är du ju lyckligt lottad för det är det fan inte många andra som gör!

*Men kanske många andra som anser att handla i Sverige och få fulla garantier får lite mera pengar.

Sen skrev jag även att jag har en privat person i USA som allt skickas till. Och hos honom så gör jag hur fan jag vill med moms osv det är upp till mig ?

*Sorry, missade det eftersom det va din farsa....

Men visst om du har lust att lägga en 40-50TKR på din vinterbil i billjud som jag köper för en 10-15TKR till min vinterbil så är det ju bara kul för dig att du gynnar dom svenska återförsäljarna! Visst jag KANSKE KANSKE KANSKE får någon komponent som går sönder och då har jag någon tusenlapp att lägga ut igen istället för att ens orka krånga med garantier på så billiga prylar!

*Då kan vi vända på det, hade det inte varit för dom Svenska återförsäljarna så kanske det inte funnits reklampengar att driva detta forum, för det drivs ju av reklampengar, för det är ju så att om du skulle få något problem med grejorna så vänder du dig knappast till företaget där du köpte det, utan snarare till en återförsäljare i Sverige. O visst du har någon tuselapp över men ett snabbt exempel, Kenwwod 8044 kostar på en av sidorna som visats i denna tråd omräknat till Svenska ca 2500- men när du köper den i butik i Sverige kostar den 2995- och det finns butiker i Sverige som t.o.m. säljer den för 2499-, dettta var bara ett exempel men det säkert produkter som du kan köpa billigare än i Sverige...

Kan trådjäveln börja handla någonting ALLS om det jag frågade från början ?

Senast redigerat av busfabror (18 september 2009)

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
tsdi Egenföretagare
18 september 2009 · 2 496 Inlägg

busfabror skrev:

tsdi skrev:

busfabror skrev:

Ja e de så illa att man måste snåla in(speciellt eftersom prisklassen handlar (700-3000kr asg) o se garantier skita sig så kan man ju alltid köra på e-bay....och glöm inte att om det är ett företag som skickar grejorna till dig så åker du i regel på tullavgift och 25% moms oxå...sen finns det som du sa säkert företagare over there som e så snälla att dom skickar det som privatpersoner istället och bara det visar hur seriösa dom är.....ha ha ha....

Vad fan snackar du om ? Du har ju knappt ett rätt i det du skriver ?

Menar du att du skiter i pengar själv och inte bryr dig om du hellre får betala 3000:- än 700:- för EXAKT samma produkt ? Då är du ju lyckligt lottad för det är det fan inte många andra som gör!

*Men kanske många andra som anser att handla i Sverige och få fulla garantier får lite mera pengar.

Sen skrev jag även att jag har en privat person i USA som allt skickas till. Och hos honom så gör jag hur fan jag vill med moms osv det är upp till mig ?

*Sorry, missade det eftersom det va din farsa....

Men visst om du har lust att lägga en 40-50TKR på din vinterbil i billjud som jag köper för en 10-15TKR till min vinterbil så är det ju bara kul för dig att du gynnar dom svenska återförsäljarna! Visst jag KANSKE KANSKE KANSKE får någon komponent som går sönder och då har jag någon tusenlapp att lägga ut igen istället för att ens orka krånga med garantier på så billiga prylar!

*Då kan vi vända på det, hade det inte varit för dom Svenska återförsäljarna så kanske det inte funnits reklampengar att driva detta forum, för det drivs ju av reklampengar, för det är ju så att om du skulle få något problem med grejorna så vänder du dig knappast till företaget där du köpte det, utan snarare till en återförsäljare i Sverige. O visst du har någon tuselapp över men ett snabbt exempel, Kenwwod 8044 kostar på en av sidorna som visats i denna tråd omräknat till Svenska ca 2500- men när du köper den i butik i Sverige kostar den 2995- och det finns butiker i Sverige som t.o.m. säljer den för 2499-, dettta var bara ett exempel men det säkert produkter som du kan köpa billigare än i Sverige...

Kan trådjäveln börja handla någonting ALLS om det jag frågade från början ?

Jo visst det finns säkert massa saker som går att hitta till alla möjliga priser här och var!

Kan dra några exempel som jag faktiskt har köpt och ägt!

Allt detta har suttit i A4'n

Pioneer DVD spelare 2800:- kostade då 9900:- här hemma

Pioneer Pioneer DEH-P9800BT tävlingsmaskin gav 2200:- kostade 8500:- hos MDS då.

Rockford Fosgate Power T1000-BD. Gav runt 2300:- Kostade runt 7papp hemma

Rockford Fosgate Power T4004 gav jag 1700 för tror jag. Kostade runt 5lappar på brl på den tiden.

PS3 gav jag 2050:- för precis när det var nytt.

Koppling till min E34 gav jag 1000lappen för.

Karbonemblem till min E38 150kr fram och bak ink frakt. kostar 499 + frakt här i sverige.

Så visst fan går det att hämta pengar ? smile

Men som sagt skriv gärna om du har nå bra tips på anläggning!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
busfabror www.ljudbyggaren.se
18 september 2009 · 504 Inlägg

Jo visst går det att spara pengar, säger jag inget om, jag gav dig ett exempel precis som gav mig....men att förespråka handel över gränserna när vi i Sverige redan har ett bra sortiment men en fråga som dök upp, hur gör du när du ska tanka ? Vilket land köper du då bensin från.....och mjölken fan den kostar 9 kr i Sverige och kanske 5 kr i Tyskland....nää precis, det är självklara val, du tror säkert att återförsäljaren i Sverige tjänar multum varje dag på att sälja cd-spelar,slutsteg och basar....neee...skulle tro det, det är som på macken, det är inte bensinen som de tjänas pengar på....men men, var o en gör som dom vill...



Men dina ekonomiska resurser kan du ju kolla blocket !

Där finns säkert ett fyrkanals för 200 kr och en 12" bas för 150 kr och en "no name" cd för 500 kr.

Som ett importföretag blåser dig på....

Svar på din fråga i din tråd !

Senast redigerat av busfabror (18 september 2009)

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
tsdi Egenföretagare
18 september 2009 · 2 496 Inlägg

busfabror skrev:
Jo visst går det att spara pengar, säger jag inget om, jag gav dig ett exempel precis som gav mig....men att förespråka handel över gränserna när vi i Sverige redan har ett bra sortiment men en fråga som dök upp, hur gör du när du ska tanka ? Vilket land köper du då bensin från.....och mjölken fan den kostar 9 kr i Sverige och kanske 5 kr i Tyskland....nää precis, det är självklara val, du tror säkert att återförsäljaren i Sverige tjänar multum varje dag på att sälja cd-spelar,slutsteg och basar....neee...skulle tro det, det är som på macken, det är inte bensinen som de tjänas pengar på....men men, var o en gör som dom vill...



Men dina ekonomiska resurser kan du ju kolla blocket !

Där finns säkert ett fyrkanals för 200 kr och en 12" bas för 150 kr och en "no name" cd för 500 kr.

Som ett importföretag blåser dig på....

Svar på din fråga i din tråd !

Haha men shit! Jag är egenföretagare så jag vet precis hur mycket jävla avgifter å skit vi har i detta landet..Så nej jag tycker inte det är konstigt någonstans att produkterna kostar som dom gör ? Är det det tråden handlar om ?

Med mina ekonomiska resurser ? Vad snackar du om ? Tror du jag frågar en fråga om en anläggning för runt 10TKR om jag egentligen vill veta vad saker du sitter och glor på på blocket kostar eller ?

Jag försökte fråga en seriös jävla fråga om en fin anläggning till ett bra pris vad är det som är så svårt ?

Men visst din bil kanske trillar i bitar om du spelar med mera än en 150kr bas...vad vet jag...

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
discokapten Kapten på disco!
18 september 2009 · 1 729 Inlägg

busfabror skrev:
Jo visst går det att spara pengar, säger jag inget om, jag gav dig ett exempel precis som gav mig....men att förespråka handel över gränserna när vi i Sverige redan har ett bra sortiment men en fråga som dök upp, hur gör du när du ska tanka ? Vilket land köper du då bensin från.....och mjölken fan den kostar 9 kr i Sverige och kanske 5 kr i Tyskland....nää precis, det är självklara val, du tror säkert att återförsäljaren i Sverige tjänar multum varje dag på att sälja cd-spelar,slutsteg och basar....neee...skulle tro det, det är som på macken, det är inte bensinen som de tjänas pengar på....men men, var o en gör som dom vill...



Men dina ekonomiska resurser kan du ju kolla blocket !

Där finns säkert ett fyrkanals för 200 kr och en 12" bas för 150 kr och en "no name" cd för 500 kr.

Som ett importföretag blåser dig på....

Svar på din fråga i din tråd !

Uppför dig som en vuxen ffs.

TS: Det är alltid svårt att tips när det gäller högtalare, alla tycker allting låter olika. Gör som jag brukar göra, gå till närmsta billjudsfirma och lyssna in dig på något som låter bra, försök få tillgång till en bil där samma serie sitter och sen beställ.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
tsdi Egenföretagare
18 september 2009 · 2 496 Inlägg

discokapten skrev:

busfabror skrev:
Jo visst går det att spara pengar, säger jag inget om, jag gav dig ett exempel precis som gav mig....men att förespråka handel över gränserna när vi i Sverige redan har ett bra sortiment men en fråga som dök upp, hur gör du när du ska tanka ? Vilket land köper du då bensin från.....och mjölken fan den kostar 9 kr i Sverige och kanske 5 kr i Tyskland....nää precis, det är självklara val, du tror säkert att återförsäljaren i Sverige tjänar multum varje dag på att sälja cd-spelar,slutsteg och basar....neee...skulle tro det, det är som på macken, det är inte bensinen som de tjänas pengar på....men men, var o en gör som dom vill...



Men dina ekonomiska resurser kan du ju kolla blocket !

Där finns säkert ett fyrkanals för 200 kr och en 12" bas för 150 kr och en "no name" cd för 500 kr.

Som ett importföretag blåser dig på....

Svar på din fråga i din tråd !

Uppför dig som en vuxen ffs.

TS: Det är alltid svårt att tips när det gäller högtalare, alla tycker allting låter olika. Gör som jag brukar göra, gå till närmsta billjudsfirma och lyssna in dig på något som låter bra, försök få tillgång till en bil där samma serie sitter och sen beställ.

Tack för ett svar! ÄNTLIGEN!

Vet någon om bostan acustics är bra grejer ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang