9150
Sök

Displayen är död men stereon visar livstecken

Yellow bug!
1 640 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
Drog lite kablage i vinterbilen igår, kopplade in steg, huvudenhet och basar. Allting funkade jättebra. Fortsatte idag med att koppla in fronthögtalare också. Allting funkade jättebra. Ställde in steget hårfint så hela systemet spelade perfekt. Tar loss stereon, ser till att alla skarvar är okej och skruvar ihop allt och slänger i stereon.. Oj, nu funkar inte displayen. Tagit ur stereon och provat i annan bil, lika stendöd där. Det enda livstecken den ger ifrån sig är när man trycker på Eject-knappen, då brummar det och man hör att cd:n som inte sitter i matas ut. Det är en Kenwood historia, köpt på Bilradiohuset förra hösten. USB osv.

Någon som har förslag på vart man ska börja felsöka?

Provat den trasiga stereon i annan bil, likadant där. Satte i en annan stereo i vinterbilen, och den funkar perfekt.

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
17 september 2009
Verkar vara en typisk Kenwood-sjuka. Har samma fel på min Kenwood, displayen är död men allt annat fungerar, att spela musik är inga problem, dock är det lite besvärligt att ställa in volymen m.m tongue

Två av mina polare har också samma problem.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Yellow bug!
1 640 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
IceEyes skrev:
Verkar vara en typisk Kenwood-sjuka. Har samma fel på min Kenwood, displayen är död men allt annat fungerar, att spela musik är inga problem, dock är det lite besvärligt att ställa in volymen m.m tongue

Två av mina polare har också samma problem.

Där ser man, känns som det är likabra att investera i en ny stereo roll

stahre
17 september 2009
Om den bara är ett år gammal, och du inte gjort nåt som kan göra att den pajjat har du ju rätt till en ny maskin, mot kvitto då förstås.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
stahre skrev:
Om den bara är ett år gammal, och du inte gjort nåt som kan göra att den pajjat har du ju rätt till en ny maskin, mot kvitto då förstås.

Den är knappt ett år,  köpte den nog i oktober förra året. Och har inte gjort någonting som skulle få den att pajja, men problemet är att alla kvitton ligger i min "sommar"bils servicebok, som Toveks och försäkringsbolaget lagt beslag på. Så det är ju lite värre wink

Tänkte mer om det kunde vara något så enkelt som en lödning som brister eller nåt, som man kan fixa själv tongue

2 914 Inlägg
17 september 2009
Edil_ skrev:
stahre skrev:

Den är knappt ett år,  köpte den nog i oktober förra året. Och har inte gjort någonting som skulle få den att pajja, men problemet är att alla kvitton ligger i min "sommar"bils servicebok, som Toveks och försäkringsbolaget lagt beslag på. Så det är ju lite värre wink

Tänkte mer om det kunde vara något så enkelt som en lödning som brister eller nåt, som man kan fixa själv tongue

är nog lika bra ringa försäkringskassan och få tebax kvittot.
då är det ju inte ditt fel att du skruvat upp den och stött till någon känslig del i den (om du förstår vad jag menar)

Sök