Problem med nyinkopplat framsystem.

Persholt
22 september 2009 · 4 Inlägg

Hej.
Har börjat få problem med mitt framsystem som jag ganska nyligen har kopplat in.
Det började i måndags när jag för första gången skulle ut och köra med bilen(saab 900 -94).
Problemet är det att det mesta ljudet kommer från vänstra sidan(vet att det går att ställa in ganska lätt) och att rösterna på en del låtar låter väldigt lågt , annan sak var att ljudet försvann ibland när jag höjde ljudet(dåligt batteri, jag vet), laddade batteriet och det blev bättre men det andra är fortfarande kvar. Sen så låter det något från diskanterna(tror jag) när stereon är avstängd.
Slutsteg: Mutant MT400.5XXX
Stereo: JVC KD-PDR51
Framsystem: JBL GTO6583C
16mm2 kabel både jord och ström(50A säkring)
1,5mm2 till alla högtalare
Det jag tycker är märkligt och inte kan förstå är att det lät bra från början och sedan börja låta skit, så nån som vet vad som kan vara fel?
Hoppas jag har fått med allt som behövs.
Kan även tillägga att det är det första ljudsystemet jag någonsin har kopplat in i en bil, men jag har läst ganska mycket om hur man ska koppla in allt mm.
Tack på förhand.

Senast redigerat av Persholt (22 september 2009)

nucleardonkey
22 september 2009 · 251 Inlägg

Har du kollat så att inga högtalar kablar eller kontaktytor ligger emot karossen?

Honda Shuttle "Wagon" (1989)
Honda Civic VT "Grandmas old sleeper" (1991)
kalle_kalle
22 september 2009 · 2 914 Inlägg

kolla så ingen skruv som håller fast kablar med mera rallat upp, kontrollera så jord får REN och stadig kontakt med någon balk eller allmänt stadig jord!
och sen kopplar du dit jord först, högtalarkablar, plus (säkringen är utsliten) sen remote, signalkablar och SIST säkringen till plus sätter du dit, viktigare än vad man kan tro. tongue

Persholt
22 september 2009 · 4 Inlägg

Tack för all hjälp. tror att jag har fixat det, det var en kabelsko till en högtalarkabel som inte fick så bra kontakt med varandra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang