Ska köpa remotekabel att dra mellan slutsteget och stereon. Men på www.brc.se , som jag ska beställa ifrån, så finns det ingen kabel som heter just "remotekabel". Därför undrar jag vad för kabel ska jag använda? Fungerar högtalarkabel?
Brukar finnas en tunn kabel i mitten på en del lågnivåkablar som också kan användas som remotekabel, en del tycker inte att man ska göra det dock då det kan orsaka störningar. Annars så fungerar vad som helst.
Senast redigerat av ChriZtoffer (23 september 2009)
Brukar finnas en tunn kabel i mitten på en del remotekablar som också kan användas som remotekabel, en del tycker inte att man ska göra det dock då det kan orsaka störningar. Annars så fungerar vad som helst.
han menar signalkabel ( lågnivåkabel ) det är en oldschool grej som hängt med, du kan tillomed ta loss den o ha den separat
Brukar finnas en tunn kabel i mitten på en del remotekablar som också kan användas som remotekabel, en del tycker inte att man ska göra det dock då det kan orsaka störningar. Annars så fungerar vad som helst.
han menar signalkabel ( lågnivåkabel ) det är en oldschool grej som hängt med, du kan tillomed ta loss den o ha den separat
Såklart, vet inte varför jag skrev remotekabel två gånger för... Men det är iaf den tunna kabeln i mitten på en den lågnivåkablar (som egentligen används för att utjämna jordpotentialen mellan enheterna som lågnivån är ansluten till), den går att använda som remotekabel.