6787
Sök

Köpa remotekabel

134 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Ska köpa remotekabel att dra mellan slutsteget och stereon. Men på www.brc.se , som jag ska beställa ifrån, så finns det ingen kabel som heter just "remotekabel". Därför undrar jag vad för kabel ska jag använda? Fungerar högtalarkabel?

hellaflush!
1 266 Inlägg
22 september 2009
Du kan använda så gott som vilken kabel som helst, och den behöver inte vara så tjock heller;)

ljudfantast
1 372 Inlägg
22 september 2009
du kan använda en vanlig 0,7kvmm kabel till det.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 september 2009
Brukar finnas en tunn kabel i mitten på en del lågnivåkablar som också kan användas som remotekabel, en del tycker inte att man ska göra det dock då det kan orsaka störningar. Annars så fungerar vad som helst. smile
Senast redigerat av ChriZtoffer (23 september 2009)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Random Hero
4 047 Inlägg
22 september 2009
ChriZtoffer skrev:
Brukar finnas en tunn kabel i mitten på en del remotekablar som också kan användas som remotekabel, en del tycker inte att man ska göra det dock då det kan orsaka störningar. Annars så fungerar vad som helst. smile

han menar signalkabel ( lågnivåkabel ) det är en oldschool grej som hängt med, du kan tillomed ta loss den o ha den separat

Dog food lid. Backwards

134 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Hittade en smal kabel ute i garaget. Så problemet är löst!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 september 2009
DusanMandick skrev:
ChriZtoffer skrev:
Brukar finnas en tunn kabel i mitten på en del remotekablar som också kan användas som remotekabel, en del tycker inte att man ska göra det dock då det kan orsaka störningar. Annars så fungerar vad som helst. smile

han menar signalkabel ( lågnivåkabel ) det är en oldschool grej som hängt med, du kan tillomed ta loss den o ha den separat

Såklart, vet inte varför jag skrev remotekabel två gånger för... Men det är iaf den tunna kabeln i mitten på en den lågnivåkablar (som egentligen används för att utjämna jordpotentialen mellan enheterna som lågnivån är ansluten till), den går att använda som remotekabel.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök