Montera dumpventil på 945ltt

PutteZ
23 september 2009 · 89 Inlägg

har en fråga hur monterar jag en dumpventil på min volvo ska plugga orginalen med dumplock men sedan då? hur drar jag slangarna? bild skulle vara ett plus:P

turboforssen Telge Drifting Team
23 september 2009 · 5 398 Inlägg

varför byta original är riktigt bra smile montera öppet filter istället så hör du ljudet smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Junk
23 september 2009 · 286 Inlägg

Du borde behålla orginal som sagt och dra på öppet. Annars finns ju risken att du förstör spisen..

Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
BrajjAxx 040 RedLine
23 september 2009 · 1 219 Inlägg

Ja precis, jag kör med orginal dump och sportluft på min. Hör dumpljudet riktigt mycket, så det är bara riskabelt och jobbigt att fixa en öppenxD

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
Hjalte-
23 september 2009 · 22 Inlägg

det är ju mer riskabelt med öppet filter än en dump.. öppet filter släpper igenom mer skit än man tror!

Volvo 760 2jz "Overtake.se" (1990)
turboforssen Telge Drifting Team
24 september 2009 · 5 398 Inlägg

Hjalte- skrev:
det är ju mer riskabelt med öppet filter än en dump.. öppet filter släpper igenom mer skit än man tror!

det beror ju på vad för filter å hur man sköter det smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
BrajjAxx 040 RedLine
24 september 2009 · 1 219 Inlägg

Hjalte- skrev:
det är ju mer riskabelt med öppet filter än en dump.. öppet filter släpper igenom mer skit än man tror!

luftburk trögar:P En öppen dump ger ingen effektökning va?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
Dsson
25 september 2009 · 21 Inlägg

öppen dump ger grymt skönt ljud och är helt oskadligt! plugga orginal dumpen och skaffa öppen dump det kommer du inte ångra funkar skitfint för mig och har riktigt fint dumpljud! och nej dump ger ingen skillnad på effekt alls.

MacGyver kan allt!
MoffeGreven
25 september 2009 ·

Dsson skrev:
öppen dump ger grymt skönt ljud och är helt oskadligt! plugga orginal dumpen och skaffa öppen dump det kommer du inte ångra funkar skitfint för mig och har riktigt fint dumpljud! och nej dump ger ingen skillnad på effekt alls.

Fel. En dumpventil kan skrota LMMen.

Din bil kanske inte klarar av att ha öppen dump ens. Bilen bara vill dö av alltså när du släpper gasen. Kan även hända att luften åker tillbaka mot turbon och kan skrota den med!

Du få antingen ta och göra hål i tryckröret och svetsa dit en anslutning och sen sätta dit en slang som går till dumpen.. Eller så kan du kapa tryckröret och sätta dit en siliconanslutning eller vad man ska kalla det, är nog lättare de och sätta dit dumpen.

Senast redigerat av MoffeGreven (25 september 2009)

turboforssen Telge Drifting Team
25 september 2009 · 5 398 Inlägg

MoffeGreven skrev:

Dsson skrev:
öppen dump ger grymt skönt ljud och är helt oskadligt! plugga orginal dumpen och skaffa öppen dump det kommer du inte ångra funkar skitfint för mig och har riktigt fint dumpljud! och nej dump ger ingen skillnad på effekt alls.

Fel. En dumpventil kan skrota LMMen.

Din bil kanske inte klarar av att ha öppen dump ens. Bilen bara vill dö av alltså när du släpper gasen. Kan även hända att luften åker tillbaka mot turbon och kan skrota den med!

Du få antingen ta och göra hål i tryckröret och svetsa dit en anslutning och sen sätta dit en slang som går till dumpen.. Eller så kan du kapa tryckröret och sätta dit en siliconanslutning eller vad man ska kalla det, är nog lättare de och sätta dit dumpen.

nej den skadar inte lmm men det är lite justeringar för att få den att inte dö vid gas släpp
här finns en disskution om lmm å öppen dump http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=35436

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang