3000
Sök

Sveriges största rån, proffs!

DFFL
9 020 Inlägg
25 september 2009
te_wik skrev:
Jokke_ skrev:
Vart tror ni helikoptern hade hamnat om de hade skjutit ner den, tänk om den hade landat i ett bostadområde eller linande, då hade det blivit ett jäkla liv om att polisen dödar/skadar civila. Poliserna gjorde sitt jobb, visst rånarna kom undan men ingen blev ju skadad fysiskt i alla fall

Jag håller med dig. Bättre att dom kommer undan utan att civila eller andra blir dödade.
Visst är det surt att pengarna är borta, men inga belopp kan ersätta människoliv.

Jag är fortfarande helt säker på att det är terrorister från utlandet som utfört dådet. Många säger att det inte kan vara terrorister eftersom de var så måna om att inte skada andra (iaf som det verkar)

Säg att det är tex talibaner som rånat stället för att finansiera ett dåd mot USA, då har dom inget ont mot svenska folket, därför vill dom inte skada någon i onödan då det är endast USA som är ute efter.

Mvh Tom

De har pengar så det räcker och blir över för att utplåna USA...
De behöver inte ett par millar från en svensk värdedepå.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 september 2009
FireTraXX skrev:
te_wik skrev:
Jokke_ skrev:
Vart tror ni helikoptern hade hamnat om de hade skjutit ner den, tänk om den hade landat i ett bostadområde eller linande, då hade det blivit ett jäkla liv om att polisen dödar/skadar civila. Poliserna gjorde sitt jobb, visst rånarna kom undan men ingen blev ju skadad fysiskt i alla fall

Jag håller med dig. Bättre att dom kommer undan utan att civila eller andra blir dödade.
Visst är det surt att pengarna är borta, men inga belopp kan ersätta människoliv.

Jag är fortfarande helt säker på att det är terrorister från utlandet som utfört dådet. Många säger att det inte kan vara terrorister eftersom de var så måna om att inte skada andra (iaf som det verkar)

Säg att det är tex talibaner som rånat stället för att finansiera ett dåd mot USA, då har dom inget ont mot svenska folket, därför vill dom inte skada någon i onödan då det är endast USA som är ute efter.

Mvh Tom

Säkert, utan tvekan.. men läser du det jag skrev så var det ett exempel!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

DFFL
9 020 Inlägg
25 september 2009
te_wik skrev:
FireTraXX skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tom

Mvh Tommy

Och ett exempel är att det är kakmonstret och fågeln från Sesame Street som är hjärnorna bakom det hela medans Smurfelina, Gammelsmurfen, Gargamel och Asterix utförde det.

Tänk dig detta kriminella geni med björnbusemask:
http://www.realclearsports.com/blog/cookie%20monster.jpg

Jag kan utan någon som helst egentlig vetskap om det garantera att det är människor med hög militär utbildning i ett icke-nordiskt land (Vissa säger England) som har planerat och utfört det tillsammans med minst en insider.
Senast redigerat av FireTraXX (25 september 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
25 september 2009
te_wik skrev:
Jokke_ skrev:

Mvh Tom

Talibaner eller andra Sk: terrorister är det med stor sannolikhet inte. Med tanke på proffessionalismen i det hela. Dom har helt enkelt inte den kapaciteten att träna gubbs på den nivån. Eller mentaliteten heller för den delen..

1 571 Inlägg
25 september 2009
Svenska polisen borde utrustas med vattenpistoler och pruttkuddar istället för riktiga vapen eftersom de alltid bara väntar och tittar på och hänger upp lite avspärrningsband.

DFFL
9 020 Inlägg
25 september 2009
henrikh skrev:
Svenska polisen borde utrustas med vattenpistoler och pruttkuddar istället för riktiga vapen eftersom de alltid bara väntar och tittar på och hänger upp lite avspärrningsband.

Ifall de inte använder sina vapen så klagar ni.
Ifall de använder sina vapen så klagar ni.

Kanske borde avveckla poliskåren eller åtminstone låta det gå en månad utan poliser så får vi se ifall ni fortfarande tycker att de gör för lite.

Russel Crowe, Gladiator.

blacken
25 september 2009
henrikh skrev:

"pruttkuddar istället för riktiga vapen" lol Kan höra det "framför" mig "stanna i lagens namn, annars så fiser jag!" lol
Men skämt åsido den sortens "brottslingar" är inte svenska länsman tränad, utrustad, eller kompetent att klara av. Utan dom gjorde helt rätt i att sitta och "fisa" i bilarna, det hade bara blivit en "våt fläck" av dom länsman som hade försökt att ingripa..
Att gnöla på länsman i dettta läge är fel, gnöla heller på dom som beslutar om hur länsmans kåren ska fungera..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 september 2009
FireTraXX skrev:
te_wik skrev:
FireTraXX skrev:

Mvh Tommy

Och ett exempel är att det är kakmonstret och fågeln från Sesame Street som är hjärnorna bakom det hela medans Smurfelina, Gammelsmurfen, Gargamel och Asterix utförde det.

Tänk dig detta kriminella geni med björnbusemask:
http://www.realclearsports.com/blog/coo … onster.jpg

Jag kan utan någon som helst egentlig vetskap om det garantera att det är människor med hög militär utbildning i ett icke-nordiskt land (Vissa säger England) som har planerat och utfört det tillsammans med minst en insider.

Det inte inte alls omöjligt det du säger, att det är "människor med hög militär utbildning i ett icke-nordiskt land".. det är ju lika specifierat som det jag skrivit tidigare.

Kakmonstret?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 571 Inlägg
25 september 2009
blacken skrev:
henrikh skrev:

"pruttkuddar istället för riktiga vapen" lol Kan höra det "framför" mig "stanna i lagens namn, annars så fiser jag!" lol
Men skämt åsido den sortens "brottslingar" är inte svenska länsman tränad, utrustad, eller kompetent att klara av. Utan dom gjorde helt rätt i att sitta och "fisa" i bilarna, det hade bara blivit en "våt fläck" av dom länsman som hade försökt att ingripa..
Att gnöla på länsman i dettta läge är fel, gnöla heller på dom som beslutar om hur länsmans kåren ska fungera..

Nej jag tycker inte heller man skulle bombat ner en helikopter med raketgevär mitt över stan. MEN har man ingenting att skicka. En polis eller militärhelikopter som på avstånd kan ta in den på radarn  och fölfölja och leda polisbilarna dit?

blacken
25 september 2009
henrikh skrev:
blacken skrev:
henrikh skrev:

Nej jag tycker inte heller man skulle bombat ner en helikopter med raketgevär mitt över stan. MEN har man ingenting att skicka. En polis eller militärhelikopter som på avstånd kan ta in den på radarn  och fölfölja och leda polisbilarna dit?

Jodå det fanns "hjälp" att tillgå, men dom fick/får inte ingripa internt så att säga http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3570767.svd
Visst det finns länsmans helikoptrar, men dom var ju satt ur spel liasom. och att följa efter dom med någon form av spaning fanns ju inte heller i länsmans "vokabulär" eller logiska handlande..
Dom skulle ha släppt kopplet på JAS gruppen som låg över Tullinge, helikoptern skulle inte ha kommit så långt då. Och man skulle inte ha behövt skjuta ner den heller, två JAS gruffar man inte med liasom om man vill överleva till morgondagen, eller till nästa sekund om man flaxar omkring i olovandes affärer i en helikopter....
Senast redigerat av blacken (25 september 2009)

Sleeper
3 084 Inlägg
25 september 2009
VAFAN SKA VI MED MILJARDPLAN TILL OM DE INTE ANVÄNDS!!
FFS RETAAAAAAAAAAAARDS

varför gav vi inte bort ett sånt till rånarna iställe... det hade känt's mindre i plånkan.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

687 Inlägg
25 september 2009
Funkiee skrev:
dom lät ju för fan rånarna komma undan UTAN någon som hälst motstånd...... en polis sökte ju beviljelse om att få skjuta mot helikoptern, hade dom sänkt den och evakuerat de som jobbade inne i huset hade ju rånarna varit fast eller? dom tänker ju för fan inte... klart som fan rånarna ska få komma undan med några hundra miljoner! inga problem smile fattar inte hur fan svenska polisen tänker, eller snarare ledningen, efter som de verkar sattsa mer på trimmade moppar än riktiga rån och inbrott, sen säger dom att de inte har resurser. förklara det? fortsätter tycka att svenska polisen suger dase!

Sänka en helikopter med en P299? Då ska du vara en bra skytt..

Dessutom hur kul är det när helikoptern störtar rakt ner i centrum? Eller in i byggnaderna runt omkring? Tänk själv för en gångs skull innan du kritiserar andra.

Livsnjutare
155 Inlägg
26 september 2009
miljard belopp?  nej, vad polisen sagt senast är att dom ''bara'' fick med sej 27 miljoner ? tongue  ,  Poliserna måste kännt saj bra dumma som stått nere på marken och inte kunnat göra något förutom att glo upp på taket där helikoptern var i luften och väntande in rånarna^^ ;p

2 751 Inlägg
26 september 2009
Newsflash: Det är inga TERRORISTER(te_wik) Piloten är tydligen från Serbien, troligen ex-militär, enligt någon Serbisk kriminolog så rör det sig om en kriminell organisation. Troligen så är de flesta inblandade från Balkan. Någon Svensk måste ju vara inblandad, i.a.f Svensk medborgare.

Att bara tro att detta är Terrorister som utfört är ju skrattretande, dom har ju tydligen inte gjort någon som helst skada förutom att slå sönder några fönster och spränga ett valv. Hade det varit "Terrorister" så hade dom nog gjort mer skada än så.

Dom pengarna lär vi ju aldrig se igen i alla fall.

Who Djaa bless no man curse

blacken
26 september 2009
Nehe skrev:
Funkiee skrev:
dom lät ju för fan rånarna komma undan UTAN någon som hälst motstånd...... en polis sökte ju beviljelse om att få skjuta mot helikoptern, hade dom sänkt den och evakuerat de som jobbade inne i huset hade ju rånarna varit fast eller? dom tänker ju för fan inte... klart som fan rånarna ska få komma undan med några hundra miljoner! inga problem smile fattar inte hur fan svenska polisen tänker, eller snarare ledningen, efter som de verkar sattsa mer på trimmade moppar än riktiga rån och inbrott, sen säger dom att de inte har resurser. förklara det? fortsätter tycka att svenska polisen suger dase!

Sänka en helikopter med en P299? Då ska du vara en bra skytt..

Dessutom hur kul är det när helikoptern störtar rakt ner i centrum? Eller in i byggnaderna runt omkring? Tänk själv för en gångs skull innan du kritiserar andra.

För att inte tala om ammunitions åtgången innan verkan blir avsedd big_smile
Men i Centrum hade dom inte dumpit ner, utan förmodligen i skroten som ligger på andra sidan..

Saab älskare!
4 597 Inlägg
26 september 2009
tror inte skiten hade dragit ner i centrum, men skjut lite o visa att man menar allvar, sen har inte sverige ett försvar? dra upp en utrustad attack helikopter o följ efter rånarna, väl i säkerhet skjut ner dom, rånarna kommer ju endå undan med pengarna, så att spränga dom förlorar man ju inte ngt på heller... o att dom dör o bevis o sånnt försvinner, skit samma, några idioter borta iaf!
fast ni kanske vill att rånarna skulle få dessa pengar iof smile

blacken
26 september 2009
Funkiee skrev:
tror inte skiten hade dragit ner i centrum, men skjut lite o visa att man menar allvar, sen har inte sverige ett försvar? dra upp en utrustad attack helikopter o följ efter rånarna, väl i säkerhet skjut ner dom, rånarna kommer ju endå undan med pengarna, så att spränga dom förlorar man ju inte ngt på heller... o att dom dör o bevis o sånnt försvinner, skit samma, några idioter borta iaf!

Då hade den säkerligen drattat ner på någon utrotningshotad blomma eller snigel och sedan så hade alla trädkramare levt ett djäkla liv om det istället..

164 Inlägg
26 september 2009
Funkiee skrev:

Det verkar som en del i den här tråden inte ens har gått ut grundskolan. Svenska försvaret får inte användas i polisiära ärenden.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

SVK Customs
1 639 Inlägg
26 september 2009
En rolig grej i sammanhanget är att värdedepåer inte klassas som skyddsobjekt och därför är alla ritningar m.m fritt för allmänheten att hämta ut hos stadsbyggnadskontoret lol

Så att de skulle ha haft nån på insidan är lite befängt, de flesta grovt kriminella från utlandet känner nog väl till sveriges underbara offentlighetslagar som gör det väldigt enkelt för dem att förse sig med den information de behöver på helt laglig väg.

Och som någon skrev innan så har pengarna i sig inget värde förutom pappret de är tryckta på och färgen de är tryckta med.
Så ett sånt här rån innebär verkligen inte att vi skattebetalare får stå för kostnaderna som vissa här verkar tro.
Det trycks upp lite nya sedlar som försäkringsbolaget betalar för sen är skadan fixad.

Polisens agerande i det hela kan ju diskuteras, men om man tar hänsyn till den ovan nämnda ekonomiska biten så är det väl ändå bättre för de inblandade parterna om ingen människa blir skadad och rånarna kommer undan med pengarna.

DFFL
9 020 Inlägg
26 september 2009
krille_hlm skrev:
En rolig grej i sammanhanget är att värdedepåer inte klassas som skyddsobjekt och därför är alla ritningar m.m fritt för allmänheten att hämta ut hos stadsbyggnadskontoret lol

Så att de skulle ha haft nån på insidan är lite befängt, de flesta grovt kriminella från utlandet känner nog väl till sveriges underbara offentlighetslagar som gör det väldigt enkelt för dem att förse sig med den information de behöver på helt laglig väg.

Och som någon skrev innan så har pengarna i sig inget värde förutom pappret de är tryckta på och färgen de är tryckta med.
Så ett sånt här rån innebär verkligen inte att vi skattebetalare får stå för kostnaderna som vissa här verkar tro.
Det trycks upp lite nya sedlar som försäkringsbolaget betalar för sen är skadan fixad.

Polisens agerande i det hela kan ju diskuteras, men om man tar hänsyn till den ovan nämnda ekonomiska biten så är det väl ändå bättre för de inblandade parterna om ingen människa blir skadad och rånarna kommer undan med pengarna.

När nya sedlar trycks utan att gamla förstörts så försämras inflationen.
Men inflation påverkar ju inte oss invånare...

Russel Crowe, Gladiator.

Sök