2168
Sök

Saab 9-3ss RWD LÅNG TIDS PROJEKT

Konsult
1 247 Inlägg
1 januari 2010
Har suttit och kollat i din tråd en hel del, dock från mobilen så kommentarerna har uteblivit. Önskar nästan lite att det va en film så man kunde snabbspola till slutet wink Kommer fortsätta följa tråden, du har mitt fulla stöd smile

/Kim

saab nörd
309 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
airflowfredde skrev:
sJUUUUUUUUUKT ballt bygge smile  Du borde ha en projekt tråd på saab turboklubben också smile

hehe  sånna kommentarer  gilalr vi  smile

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

saab nörd
309 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
Tagg3N skrev:
Har suttit och kollat i din tråd en hel del, dock från mobilen så kommentarerna har uteblivit. Önskar nästan lite att det va en film så man kunde snabbspola till slutet wink Kommer fortsätta följa tråden, du har mitt fulla stöd smile

/Kim

men nu la du ju en kommentar wink  jag hade tänkt film lite på den när bågen  kommer i smile

1 958 Inlägg
1 januari 2010
Efter att ha läst igenom de 17 sidor i denna projekttråden, så är jag grymt imponerad över det du har åstakommit. Jag själv hade inte inte fått till det så här på denna tiden som du har hållit på. Längtar att få se denna på en STCS-träff.

Lycka till med bygget!!

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

saab nörd
309 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
Mr_Lööf skrev:
Efter att ha läst igenom de 17 sidor i denna projekttråden, så är jag grymt imponerad över det du har åstakommit. Jag själv hade inte inte fått till det så här på denna tiden som du har hållit på. Längtar att få se denna på en STCS-träff.

Lycka till med bygget!!

tack.  det  värmer:)

712 Inlägg
1 januari 2010
Najs projekt.. hittade hit via STCS forum big_smile

Sitter bakvagnen svetsad på plats nu eller?

saab nörd
309 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
T16_AeRo skrev:
Najs projekt.. hittade hit via STCS forum big_smile

Sitter bakvagnen svetsad på plats nu eller?

va  ? yikes det va mer än jag själv visst:P har  du länk?  delvis  , den är  lite provosoriskt fast satt nu så att man ska kunna  rulla bilen .

1 291 Inlägg
2 januari 2010
Varför valde du att bygga instrumentbrädan i plåt istället för aluminium, plast eller modifiera orignalet?

1 Inlägg
2 januari 2010
Holy shit!! big_smile Snacka om att jag är imponerad av ditt bygge! Har läst o kollat bilder i hela tråden nu på morgonen! Asfränt med en bakhjulsdriven 9-3 SS! Kommer helt klart följa projektet med spänning! Jag skulle aldrig klara av ett sånt projekt själv..

servicetekniker
73 Inlägg
2 januari 2010
Häftigt projekt!!
hittade också hit via Stcs forum. Kommer följas slaviskt!
allt ser riktigt bra ut, men hade som någon sagt utgått från original instrumentpanel, men din bil och du gör som du vill. tror även denna kommer bli tok fet!

keep up the good work!

MVH//Andreas

8 Inlägg
2 januari 2010
Är AS imponerad av ditt engagemang & bilkunskap.Önskar man hade ett garage & kunskapen till att bygga bil jag med. Lycka till & hoppas man får se den i action nån dag

*Alltid nått nytt pågång*

saab nörd
309 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
MattiasH skrev:
Varför valde du att bygga instrumentbrädan i plåt istället för aluminium, plast eller modifiera orignalet?

den e  byggd i rostfritt. men den är långt ifrån klar. det är bara en ram som ja ska skumma upp och klä. kommer få mycket rundare former.  orginal bräda har jag inte  då den  kosstar 5000spänn på skroten. men ska  ringa saab skroten i trollhättan o höra om dom inte kan fixa ner  priset på en orginal. men kan dom inte det blir den att forsätta på denna.  wink

saab nörd
309 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Elda skrev:
Hoppas du kommer till trollhättan den 17!

17 januari? vad  ska jag göra där då?  tongue

saab nörd
309 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Direkta skrev:
Är AS imponerad av ditt engagemang & bilkunskap.Önskar man hade ett garage & kunskapen till att bygga bil jag med. Lycka till & hoppas man får se den i action nån dag

tack. kul dú gillar den. mycket jobb som lägs ner men  man försöker ju gott man kan smile

1 291 Inlägg
3 januari 2010
brokensunday skrev:
MattiasH skrev:

den e  byggd i rostfritt. men den är långt ifrån klar. det är bara en ram som ja ska skumma upp och klä. kommer få mycket rundare former.  orginal bräda har jag inte  då den  kosstar 5000spänn på skroten. men ska  ringa saab skroten i trollhättan o höra om dom inte kan fixa ner  priset på en orginal. men kan dom inte det blir den att forsätta på denna.  wink

ojdå tom RF yikes Gjuter du av den sen då så du slipper dra omkring på massa onödig vikt?
Jag tycker dock att du ska försöka ragga tag i en originalbräda, det kommer se proffsigast ut wink

136 Inlägg
3 januari 2010
Ser riktigt bra ut, kommer att följa detta brutala bygge!

3 Inlägg
4 januari 2010
Angående valet av styrsystem till motorn så skulle jag tro att Frank redan diskuterat med dig om Nira i3+ eller Pectel SQ6 beroende på vilken budget och vilka funktioner du är intresserad av?

Imponerande fart i bygget för att vara själv som snickrar!
Många utav stegen känns igen från när vi byggde PA´s TXR.
Senast redigerat av Hedis (4 januari 2010)

Man lär så länge man lever.

8 Inlägg
4 januari 2010
hahaha oj den va inte så välvårdad som resten av dina grejer haha :p men jaa vad kan man säga nu till slutet ser det ju riktigt jävla bra ut big_smile riktigt kul o se allt och att du skriver om de för dom som är lite "kassa" på de här big_smile haha

saab nörd
309 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Hedis skrev:
Angående valet av styrsystem till motorn så skulle jag tro att Frank redan diskuterat med dig om Nira i3+ eller Pectel SQ6 beroende på vilken budget och vilka funktioner du är intresserad av?

Imponerande fart i bygget för att vara själv som snickrar!
Många utav stegen känns igen från när vi byggde PA´s TXR.

stämmer  väldigt bra, och vi diskuterade det väldigt mycket  i helgen i garaget  vilket styrsystem vi ska köra på . och  så fort man fixat nytt jobb så  siktar det  emot ett  nira, det  är helt klart  värt pengarna effter att ja  sett det  in aktion,

saab nörd
309 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
HelenaG skrev:
hahaha oj den va inte så välvårdad som resten av dina grejer haha :p men jaa vad kan man säga nu till slutet ser det ju riktigt jävla bra ut big_smile riktigt kul o se allt och att du skriver om de för dom som är lite "kassa" på de här big_smile haha

hehe vi sa ju att du skulle komma så du fick vara med o lära dej;)

Sök