2542
Sök

Saab 9-3ss RWD LÅNG TIDS PROJEKT

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
4 januari 2010
Kollar denna tråden alltid minst 3gg per dag om det kommit updates. Tycker du har sjukt bra arbetar tempo!

Mvh Mike

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

118 Inlägg
5 januari 2010
Älskar detta projekt!
Grymt jobb du gör, all respekt till dig. Hoppas på att få se denna bilen på live någon gång!

8 Inlägg
8 januari 2010
Hur går det?? Blev bortskämd med bilder nu när man plöjde igenom 17sidor av ditt projekt med en gång så nu vill man ju ha nya bilder varje dag minst big_smile

*Alltid nått nytt pågång*

saab nörd
309 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Direkta skrev:
Hur går det?? Blev bortskämd med bilder nu när man plöjde igenom 17sidor av ditt projekt med en gång så nu vill man ju ha nya bilder varje dag minst big_smile

det står sjukt still. då jag är totalt igenomförskyld sad men har  beställt rör nu till bågen i bilen. blir krommolybdenrör 15meter sammanlagt. hoppas det ska räcka!! ska  verkligen ha fullbur med  krys vid instigningen  o hella historien. men tar nog lite tid att få hem dom för beställde dom från finland. går ju inte att lösa dom i sverige yikes men så fort ja är  på bennen igen så smile

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

Med-lem
50 Inlägg
8 januari 2010
brokensunday skrev:
Direkta skrev:

det står sjukt still. då jag är totalt igenomförskyld sad men har  beställt rör nu till bågen i bilen. blir krommolybdenrör 15meter sammanlagt. hoppas det ska räcka!! ska  verkligen ha fullbur med  krys vid instigningen  o hella historien. men tar nog lite tid att få hem dom för beställde dom från finland. går ju inte att lösa dom i sverige yikes men så fort ja är  på bennen igen så smile

Skicka upp Takkunen till Finland så fixar han biffen cool

saab nörd
309 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Fr3ddy skrev:
brokensunday skrev:
Direkta skrev:

Skicka upp Takkunen till Finland så fixar han biffen cool

haha  du tror det va wink

455 Inlägg
9 januari 2010
En kompis beställde chromemolybur från Finess, sparar mycket vikt, tror hans bur blev 18kg lättare än en vanlig bur...

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!

1 291 Inlägg
9 januari 2010
brokensunday skrev:
Direkta skrev:

Beställ mer redan nu så du inte blir ståendes och behöver vänta på ännu en leverans, 15M räcker ingenstans.

saab nörd
309 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
MattiasH skrev:
brokensunday skrev:
Direkta skrev:

Beställ mer redan nu så du inte blir ståendes och behöver vänta på ännu en leverans, 15M räcker ingenstans.

funderar på o göra det. tycker doch att 15meter känns som en hel del tongue

Saab älskare!
4 597 Inlägg
10 januari 2010
Hur går det? byggt ngt nytt? wink

StressFläkteR
277 Inlägg
10 januari 2010
Det går åt en satans massa rör nät man bygger bur i bil!!

1 291 Inlägg
10 januari 2010
brokensunday skrev:
MattiasH skrev:
brokensunday skrev:

funderar på o göra det. tycker doch att 15meter känns som en hel del tongue

Dom tar slut fort, tro mig.
Kan räkna lite snabbt wink

3m huvudbåga
3m/framsträva = 6m
1,5m/sträva i krysset = 6m
och där var 15m slut och det finns inget till resten av buren.

Sätt dig ner och rita upp buren du vill ha med alla stag och mäta sen i bilen hur långa dom blir ca, kom ihåg att ta med bra marginal för tillpassning också, minst 1dm per sträva.

saab nörd
309 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
nu e det som så ja har köpt 2nya racing säten som kommer vilken dag som, men ja satt o funderade på en sak. det som är kvar invändigt nu på bilen är  att buren ska i  och bakvagnen ska  göras  helt klar och kardantunnen ska  göras klar. så om ca 1 månad bör den vara klar för lack invändigt. smile

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
11 januari 2010
brokensunday skrev:
nu e det som så ja har köpt 2nya racing säten som kommer vilken dag som, men ja satt o funderade på en sak. det som är kvar invändigt nu på bilen är  att buren ska i  och bakvagnen ska  göras  helt klar och kardantunnen ska  göras klar. så om ca 1 månad bör den vara klar för lack invändigt. smile

Kan ju inte säga att du är lat och har tummen i röva iaf;). Aja hur som helst keep up the good work! smile

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

584 Inlägg
11 januari 2010
Fyfan va tufft projekt! Kommer följas smile Du jobbar på riktigt bra iaf smile Fortsätt så!

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

saab nörd
309 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
Elda skrev:
Och du skulle bli klar te 2011!? tongue i denna tanken e du klar i juni!

ja va fan man säger så mycket;)

saab nörd
309 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/840525_exog4s.jpg
inte hänt mycket på 9-3an nu, blir en liten paus då jag måste göra vid motorn på den vilda tongue pluss där är et hål o plånboken som bara blir störe:O men sätena har kommigt iaf så ska ge mej på att bygga fästen till dom när blocket är iväg på planing/ringfräsning.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
18 januari 2010
Ge mig den där motorn med elkablage!!

saab nörd
309 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
Ge mig den där motorn med elkablage!!

haha glöm;)

26 Inlägg
18 januari 2010
Vad kör du med för turbo nu? Hade du inte en gt30 ?

Biopower

Sök