Nissan GT-R slöare än Porsche Runt ringen!

Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
25 september 2009 · 171 Inlägg

Nu är det bevisat att den r35 som Nissan använt var välkryddad från Nismo gänget.
Horst Saurma körde en GT-R från en privat person och klocka den efter några varv 7:38.
Sedan satte han sig i en ZR1 och klocka den med exakt samma tid 7:38.
Ja det e han som har avvärkat flest varv runt ringen och det e han som e chafsredaktören på AutoMotorSport.

Porsche e med andra ord snabbare trots allt, precis som Porsche sa när Nissan kom ut med sin s.k. 7:26 tid.

Fult av japsarna o göra så buuuu

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Takashi Got VTEC?
25 september 2009 · 1 593 Inlägg

Källa?

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
25 september 2009 · 3 404 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
Fult av japsarna o göra så buuuu

Vad förväntade du dig av någon som bygger risraketer? lol

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
pnorberg
25 september 2009 ·

TenZer skrev:

Scuderia_Lusso skrev:
Fult av japsarna o göra så buuuu

Vad förväntade du dig av någon som bygger risraketer? lol

Otroligt välbyggda och hållbara risraketer som varit ett hot mot europeiska sportbilar ett tag nu menar du?
Det är nu det börjar bli riktigt intressant när japsarna har fått bryta 280hp gränsen, nu får europeiska sportbils tillverkare det lite svettigt bakom öronen. Nog för att jag anser bara att det finns en riktigt sportbils konkurrent till japanska sportbilar och det är Porsche, ev BMW också.
Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Maseratti osv. är enligt mig överskattade bilar.

Edit: TS får gärna ge ut en källa på sitt påstående, söker på google men hittar inget, snarare saker som bevisar Nissans varv runt banan:

http://www.motorauthority.com/blog/1029 … cond-video

Senast redigerat av pnorberg (25 september 2009)

Holiace
25 september 2009 · 1 754 Inlägg

Vem vet om bilen var stock eller inte?
ZR1 har 700hk och GT-R ska väl ha knappa 490. Dessutom väger den 200kg mer.

Senast redigerat av Holiace (25 september 2009)

Jag kan inget om allt.
Rquired Allmänt envis
25 september 2009 · 12 512 Inlägg

pnorberg skrev:

TenZer skrev:

Scuderia_Lusso skrev:
Fult av japsarna o göra så buuuu

Vad förväntade du dig av någon som bygger risraketer? lol

Otroligt välbyggda och hållbara risraketer som varit ett hot mot europeiska sportbilar ett tag nu menar du?
Det är nu det börjar bli riktigt intressant när japsarna har fått bryta 280hp gränsen, nu får europeiska sportbils tillverkare det lite svettigt bakom öronen. Nog för att jag anser bara att det finns en riktigt sportbils konkurrent till japanska sportbilar och det är Porsche, ev BMW också.
Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Maseratti osv. är enligt mig överskattade bilar.

Edit: TS får gärna ge ut en källa på sitt påstående, söker på google men hittar inget, snarare saker som bevisar Nissans varv runt banan:

http://www.motorauthority.com/blog/1029 … cond-video

Så du tycker en Bmw är mer sportbil än en Ferrari? Det tycker till och med jag är lite väl magstarkt tongue

Jag tror nog riskokarna kan bygga riktiga sportbilar, och jag tror också de är full kapabla till att "fejka" fram en tid i promotionsyfte. Precis som europeer...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
FireTraXX DFFL
25 september 2009 · 9 020 Inlägg

pnorberg skrev:
Nog för att jag anser bara att det finns en riktigt sportbils konkurrent till japanska sportbilar och det är Porsche, ev BMW också.
Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Maseratti osv. är enligt mig överskattade bilar.

Va?

BMW har inte ens en bil i modellprogrammet som kommer i närheten av Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Maserati och Porsches häftigaste bilar.

Men du får jättegärna leva i din lilla bubbla, mår enhörningarna bra där i Lala-land?

Senast redigerat av FireTraXX (25 september 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Bjork OEM <3
25 september 2009 · 6 957 Inlägg

pnorberg skrev:
Nog för att jag anser bara att det finns en riktigt sportbils konkurrent till japanska sportbilar och det är Porsche, ev BMW också.
Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Maseratti osv. är enligt mig överskattade bilar.

Skämtar du eller? tongue Vad har BMW att komma med om man ställer en Lamborghini Gallardo LP560 eller en
Murcielago LP640 brevid vad? en M6? Ne du, BMW bygger kanonbilar men att säga att dom är
överskattade är kanske dumt? Hur många har du prövat? En bil som är överskattad är M3 E46!

Mvh

Senast redigerat av Bjork (25 september 2009)

OEM <3
Rojpen
25 september 2009 · 2 230 Inlägg

kul att ni läser vad han skrev.. han sa att ferrari lambo osv var överskattade.. inte BMW. och att ferrari och lambo inte var sportbilar utan bara överskattade.

men källa vore ju bra att få då vem som helst kan skriva nått sånt.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
yakozan
25 september 2009 · 333 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
Nu är det bevisat att den r35 som Nissan använt var välkryddad från Nismo gänget.
Horst Saurma körde en GT-R från en privat person och klocka den efter några varv 7:38.
Sedan satte han sig i en ZR1 och klocka den med exakt samma tid 7:38.
Ja det e han som har avvärkat flest varv runt ringen och det e han som e chafsredaktören på AutoMotorSport.

Porsche e med andra ord snabbare trots allt, precis som Porsche sa när Nissan kom ut med sin s.k. 7:26 tid.

Fult av japsarna o göra så buuuu

old news.

7:38 varvet av HvS bevisar mer att Porsche hade fel än att Nissan fuskat.
7:38 är samma tid som Nissan först fick och det med en väldigt duktig förare och otroligt många fler varv på ringen med en GTR.
Så att HvS tangerar den tiden är riktigt starkt jobbar av honom och visar att han är riktigt duktig. Men är han snabbast i världen i alla bilar på ringen? Knappast. HvS tid visar ju bara att Nissans tid är rimlig.

trodde att denna debatt blivit nedlagd för länge sen då det diskuterats otroligt mycket om just detta på t.ex. rejsa.nu
De flesta som inte trodde ett dugg på Nissans tid i början verkar nu ha ändrat sig och letar efter andra saker att klaga på istället wink

När man kör en GTR så försvinner alla tvivel om Nissan varvtider om man säger så smile

Om nån fortfarande känner sig osäker så kan ni ju plöja igenom den typ 1039*10^23 sidor långa tråden på rejsa.

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
expect1991
25 september 2009 · 1 814 Inlägg

"Scuderia_Lusso
Bil(ar) online:
Porsche 911 996 GT3 Opt ClubSport"
Ok. Du är "opartisk" nog att starta tråden.

Remiss
25 september 2009 · 1 339 Inlägg

Kan ju gissa vart tråden kommer komma någonstans. Dom som gillar Porsche säger att Nissan hittar på (skulle inte förvåna mig) och dom som gillar Nissan säger att allt är korrekt och att alla andra bara är avundsjuka. Faktum är att motortidningar/program har gjort tester med samma förare på båda bilarna och dom har fått samma resultat, Porschen är snabbare. Detta va nog med i den förra tråden också. Allt hänger inte på bilen utan även också på föraren.

Själv skulle jag aldrig köpa en Nissan   lol

Senast redigerat av Volvo740an (25 september 2009)

Aerodynamik ...
25 september 2009 · 7 120 Inlägg

Varför skulle dem fuska?
Det skulle vara förödande för Nissan och jag tvivlar på att dem tar en sån risk för allt kommer fram förr eller senare..

Volvo740an skrev:
Själv skulle jag aldrig köpa en Nissan lol

Ingen är förvånad, håll dig du till 740. wink

blacken
25 september 2009 ·

Ingen är förvånad, håll dig du till 740.

Intressant tanke, hur snabbt runt ringen skulle en 740 vara?. Ingen som har provat??..

Bjork OEM <3
25 september 2009 · 6 957 Inlägg

blacken skrev:

Ingen är förvånad, håll dig du till 740.

Intressant tanke, hur snabbt runt ringen skulle en 740 vara?. Ingen som har provat??..

Inte snabbast, men uthållig tongue frågan är hur mkt bensin som behövs..

OEM <3
V- Titulerad
25 september 2009 · 71 Inlägg

Det är ju fortfarande människor som kör.. Oavsett hur många varv de har kört runt en bana så måste de ju ha preferenser och trivas bättre i vissa bilar än andra? Tror knappast det finns en "ultimat" testförare, och att säga att en bil är slöare än den andra med bara en förare som referens är att ta i!

Chevrolet Corvette C5 "Maya" (1999)
Remiss
25 september 2009 · 1 339 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Varför skulle dem fuska?
Det skulle vara förödande för Nissan och jag tvivlar på att dem tar en sån risk för allt kommer fram förr eller senare..

Volvo740an skrev:
Själv skulle jag aldrig köpa en Nissan lol

Ingen är förvånad, håll dig du till 740. wink

Det tar jag som en komplimang smile

FireTraXX DFFL
25 september 2009 · 9 020 Inlägg

Volvo740an skrev:

Aerodynamik skrev:
Varför skulle dem fuska?
Det skulle vara förödande för Nissan och jag tvivlar på att dem tar en sån risk för allt kommer fram förr eller senare..

Volvo740an skrev:
Själv skulle jag aldrig köpa en Nissan lol

Ingen är förvånad, håll dig du till 740. wink

Det tar jag som en komplimang smile

Det borde du inte, det betyder att hans (Och min) så uppenbart förutfattade mening om dig stämmer alldeles utmärkt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Remiss
25 september 2009 · 1 339 Inlägg

FireTraXX skrev:

Volvo740an skrev:

Aerodynamik skrev:
Varför skulle dem fuska?
Det skulle vara förödande för Nissan och jag tvivlar på att dem tar en sån risk för allt kommer fram förr eller senare..


Ingen är förvånad, håll dig du till 740. wink

Det tar jag som en komplimang smile

Det borde du inte, det betyder att hans (Och min) så uppenbart förutfattade mening om dig stämmer alldeles utmärkt.

Så det ni menar är att för att jag har en 740 som inte ens e de minsta "stylad" och för att jag aldrig skulle köpa en Nissan så är jag är en raggare eller hur är det? lol Väldigt tråkig inställning

Senast redigerat av Volvo740an (25 september 2009)

Rquired Allmänt envis
25 september 2009 · 12 512 Inlägg

Bjork skrev:

pnorberg skrev:
Nog för att jag anser bara att det finns en riktigt sportbils konkurrent till japanska sportbilar och det är Porsche, ev BMW också.
Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Maseratti osv. är enligt mig överskattade bilar.

Skämtar du eller? tongue Vad har BMW att komma med om man ställer en Lamborghini Gallardo LP560 eller en
Murcielago LP640 brevid vad? en M6? Ne du, BMW bygger kanonbilar men att säga att dom är
överskattade är kanske dumt? Hur många har du prövat? En bil som är överskattad är M3 E46!

Mvh

En bil som är gravt underskattad är M3 E46, x antal ifrånkörda 320 med M3 emblem har resulterat i att folk tror att deras chippade turbobil drar en sådan. Men det är en lång väg från att hävda detta till att tro den skulle vara i klass med Ferrari roll

Och det enda Volvo 740 har gemensamt med en supersportbil är bensinförbrukningen... tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang