Nissan GT-R slöare än Porsche Runt ringen!

pnorberg
25 september 2009 ·

FireTraXX skrev:

pnorberg skrev:
Nog för att jag anser bara att det finns en riktigt sportbils konkurrent till japanska sportbilar och det är Porsche, ev BMW också.
Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Maseratti osv. är enligt mig överskattade bilar.

Va?

BMW har inte ens en bil i modellprogrammet som kommer i närheten av Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Maserati och Porsches häftigaste bilar.

Men du får jättegärna leva i din lilla bubbla, mår enhörningarna bra där i Lala-land?

Hehe, läs igen vad jag skrev, jag anser dem vara överskattade och skulle själv välja en ny M3:a över någon annan Ferrari, Lamborghini osv. Som sagt, överskattade.
Intressant att du säger att BMW inte har någon bil i programmet som kommer ens i närheten av dessa "titta-jag-har-pengar-och-köper-den-senaste-sportbilen-utan-att-veta-vad-det-är-för-bil-och-låter-den-stå-i-uppfarten-350-dagar-om-året" bilar. Runt Nurburgring finns det två stycken Ferrari som är före BMW M3 CSL och det är Ferrari 599 GTB Fiorano samt Enzo. Men Enzon är patetisk! det är en värsting bil alá närmaste-formel-1-bil-man-kan-komma från Ferrari som knappt någon fick se när det släpptes och bara "speciella" personer fick köpa den. Fan en Corvette(!) och en Nissan(!) (Notera utropstecknerna) hänger fruktansvärt bra efter en bil som kostar 6,5 miljoner ny. Corvette Z6 kostar ca 780 000 kr och Nissan GT-R ca 720 000 kr.
Corvetten, GT-Ren, M3, Porsche, osv. Dessa bilar är byggda för att köras! Ferrari, Lamborghini, bla bla bla, byggs för att stås i uppfarten.

Förstår du vad jag menar med att dessa gloriösa sportbilsmärken är överskattade?

Så, jag får väl helt enkelt fortsätta leva i min bubbla. smile

Edit, såg att en till Ferrari var före CSL, F430 Scuderia.
Förövrigt, Nej, jag är ingen BMW fantast.

FireTraXX DFFL
25 september 2009 · 9 020 Inlägg

Förstår jag vad du försöker säga?
Ja, det får jag nog erkänna.

Tycker jag att du har fel?
Absolut...

Någon som kallar Enzo patetisk och jämför M3 CSL med F430 är inte något jag kan hålla med.

Trots att jag är upp över öronen kär i BMW M3 CSL så hade jag utan tvekan valt en F430, Murcielago, skulle fan t.o.m. valt en Quattroporte över den.
Fittfaktorn spelar stor roll, en tjej ser bara en M3...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
pnorberg
25 september 2009 ·

FireTraXX skrev:
Förstår jag vad du försöker säga?
Ja, det får jag nog erkänna.

Tycker jag att du har fel?
Absolut...

Någon som kallar Enzo patetisk och jämför M3 CSL med F430 är inte något jag kan hålla med.

Trots att jag är upp över öronen kär i BMW M3 CSL så hade jag utan tvekan valt en F430, Murcielago, skulle fan t.o.m. valt en Quattroporte över den.
Fittfaktorn spelar stor roll, en tjej ser bara en M3...

Tragiskt och köpa bilar efter vad tjejer tycker... roll själv köper jag hellre en bil som ger mig glädje. Det jag gillar med t.ex. Skyline modellerna, de är diskreta, inte många som inte vet vad det är för bil och vänder blicken när en äldre GT-R kommer rullandes. 
Skulle må förjävligt och ha lagt ut flera miljoner kronor på en bil för att vid ett ev. rödljus race åka på stryk av en som kostade knappt hälften.
Ja jag kallar Enzo patetiskt, den är dyr, den är ful som stryk, den är gjord endast för bana, den är helt överskattad och ändå så kommer det en muskelbil från väst och en riskokare från öst som man kan t.om. glida i, lyssna på musik, och visar vart skåpet ska stå.

Men den här diskussionen är helt meningslös då du vill ha ***, jag vill ha bil.

lodiseN
25 september 2009 · 806 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
Nu är det bevisat att den r35 som Nissan använt var välkryddad från Nismo gänget.
Horst Saurma körde en GT-R från en privat person och klocka den efter några varv 7:38.
Sedan satte han sig i en ZR1 och klocka den med exakt samma tid 7:38.
Ja det e han som har avvärkat flest varv runt ringen och det e han som e chafsredaktören på AutoMotorSport.

Porsche e med andra ord snabbare trots allt, precis som Porsche sa när Nissan kom ut med sin s.k. 7:26 tid.

Fult av japsarna o göra så buuuu

Haha vilken jävla mush du ligger inne med, porrit!

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
madsoul Mr.
25 september 2009 · 30 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
Nu är det bevisat att den r35 som Nissan använt var välkryddad från Nismo gänget.
Horst Saurma körde en GT-R från en privat person och klocka den efter några varv 7:38.
Sedan satte han sig i en ZR1 och klocka den med exakt samma tid 7:38.
Ja det e han som har avvärkat flest varv runt ringen och det e han som e chafsredaktören på AutoMotorSport.

Porsche e med andra ord snabbare trots allt, precis som Porsche sa när Nissan kom ut med sin s.k. 7:26 tid.

Fult av japsarna o göra så buuuu

Njah. Det enda som är fult är hur du skriver, är du 10år och snubblat över tangentbordet eller?

Kom tillbaka när du vet vad du pratar om.
Horst Saurma är långt ifrån den snabbaste/bästa runt Nürburgring...

Skellefteå
Är .net (c#), actionscript, javascript programmerare på http://www.thomson.nu/
Fiat 128 "Fijaten" (1977)
expect1991
25 september 2009 · 1 814 Inlägg

Väljer för övrigt en GT-R före en Porsche 911 Turbo vilken dag som helst.

SofiePersson
25 september 2009 · 1 Inlägg

Skulle jag välja mellan en Porsche eller en Nissan så blir det såklart Porsche något annat vore konstigt?

Alphasonic Piratpartiet
25 september 2009 · 339 Inlägg

Ni som gillar skyline för att den är "prisvärd" bör fundera över en ariel atom 500.

Bjork OEM <3
26 september 2009 · 6 957 Inlägg

Urballad tråd..jo tack tongue

OEM <3
Peete
26 september 2009 · 134 Inlägg

Hade man förväntat sig något annat i den här tråden? den här tråden bjöd ju in till skitsnack.....

Takashi Got VTEC?
26 september 2009 · 1 593 Inlägg

Alltid lika kul att trådskaparen kan visa en källa på att det han/hon har sagt är sant. Sen har jag absolut ingen aning om vad fan alla dessa som säger "hellre Porsche än Nissan" och tvärtom, spyr galla över "riskokare" osv tillför diskussionen, håll det för er själva, det är ändå ingen som bryr sig.

Och den enda anledningen till att den här diskussionen kommer upp igen efter alla trådar på massvis med forum världen över är sura besserwissrar som inte kan erkänna att en japansk bil är snabbare än en tysk och att Japan faktiskt kan bygga bra bilar, dessa besserwissrar verkar fan leva i en egen värld där Porsche är snabbast, snabbare än Nasa's rymdraketer och bilar från Japan har 65hk och endast rostar. Grow up för helvete, vi lever i 2000-talet, Japan kom ifatt resten av världen för ett bra jävla tag sen.

Just det, glömde nästan.. Jag kan flyga!

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
discokapten Kapten på disco!
26 september 2009 · 1 729 Inlägg

Vad spelar det för roll vilken som var snabbast runt ringen? Vem som körde eller om bilarna var preppad eller inte? Vill man ha en GT-R Så köper man en GT-R, vill man ha en Porsche så köper man en Porsche, det som vore ballt är att kunna slänga upp ett tidskort själv, där man klarat 7.35, då kan man börja snacka.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Garic
26 september 2009 · 539 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
Nu är det bevisat...

men det visste vi ju förut tongue

inte konstigt att alla nissan skyline/gtr fanatiker samlades här...

Senast redigerat av Garic (26 september 2009)

Mogel KUNG
26 september 2009 · 441 Inlägg

SofiePersson skrev:
Skulle jag välja mellan en Porsche eller en Nissan så blir det såklart Porsche något annat vore konstigt?

Jag hade också valt Porsche om jag fått de valet sen skulle jag sålt den och köpt två Nissan.. smile

babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
26 september 2009 · 258 Inlägg

Själv har jag inte den kunskap/erfarenhet som alla piloter på garaget verkar besitta,med andra ord oavsett bil kommer jag aldrig att komma i närheten av dessa tider och hade då helt enkelt köpt den bilen som jag tycker är snyggast  wink

Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
26 september 2009 · 171 Inlägg

Många påhugg från ni Nissan ägare.
Porsche har alltid vart bland dom bästa runt ringen, men att japanerna kommer och påstår att dom kör 7.26 med en vanlig gtr är ju lite väl o ta i, efter alla påhopp från många tvivlare så erkände nissan att dom hade en lite "bantad" och trmmad 7:26 GTR.

Visst ska man igentligen ta tillverkarnas tider med en nypa salt, och se vad en oberoende testförare kan leverera för tider.

Sen att BMW inte kan matcha andra superbilar runt ringen e ju lite väl o ta i.

Kolla bara på CSL, 7.50 det e 12 sekunder slöare än GT-R och ZR1 runt en bana som e som balder och 20.2km lång.

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
26 september 2009 · 171 Inlägg

Inlägg raderat pga personangrepp. /admin

Senast redigerat av chrizz (26 september 2009)

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Attenator
26 september 2009 · 404 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:

Takashi skrev:
Alltid lika kul att trådskaparen kan visa en källa på att det han/hon har sagt är sant. Sen har jag absolut ingen aning om vad fan alla dessa som säger "hellre Porsche än Nissan" och tvärtom, spyr galla över "riskokare" osv tillför diskussionen, håll det för er själva, det är ändå ingen som bryr sig.

Och den enda anledningen till att den här diskussionen kommer upp igen efter alla trådar på massvis med forum världen över är sura besserwissrar som inte kan erkänna att en japansk bil är snabbare än en tysk och att Japan faktiskt kan bygga bra bilar, dessa besserwissrar verkar fan leva i en egen värld där Porsche är snabbast, snabbare än Nasa's rymdraketer och bilar från Japan har 65hk och endast rostar. Grow up för helvete, vi lever i 2000-talet, Japan kom ifatt resten av världen för ett bra jävla tag sen.

Just det, glömde nästan.. Jag kan flyga!

Grabben du har seriösa problem. Varför är du så arg på världen, vem våldtog dig? prata ut nu.
Vi på garaget finns här för dig, sen att du kan flyga. Hoppas att du inte stog på ett tak när du skrev det inlägget.

Din lilla fattiga nöt, eftersom jag skrev AutoMotor Sport så kan du ju gissa 100 ggr vart tror du jag fick KÄLLAN ifrån.

Jag gillar folk som hoppar på andra genom att kalla dem fattiga, du vill verkligen bli hatad på den här sidan verkar det som.

BMW 2002 (1972)
Dutone Sessa!
26 september 2009 · 50 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
kör på bara. Finns många idioter på den här sidan som tror dom e nått bara för att dom har en skyline eller en Koenigsegg på sin mobil.
Påhopp skapar påhopp....

Sen finns det dom som tror dom är nått för dom har en Porsche.   wink


Nu har ju denna tråden kommit helt ur spåret...  Kanske dax att stänga eller ta bort denna tråden nu?


Mögel på lånat konto.

En handling kan få oanade konsekvenser.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang