Nissan GT-R slöare än Porsche Runt ringen!

blacken
26 september 2009 ·

discokapten skrev:
Vad spelar det för roll vilken som var snabbast runt ringen? Vem som körde eller om bilarna var preppad eller inte? Vill man ha en GT-R Så köper man en GT-R, vill man ha en Porsche så köper man en Porsche, det som vore ballt är att kunna slänga upp ett tidskort själv, där man klarat 7.35, då kan man börja snacka.

Och vill man ha en 740, så köper man en 740.. tonguelol

Takashi Got VTEC?
26 september 2009 · 1 593 Inlägg

Haha snälla Scuderia_lusso, var skrev du att AutoMotorSport var källan? Det ända du skrev var att han var chefsredaktör på AutoMotorSport, jag ser ingen länk till någon artikel som bevisar det du har sagt. Så varför ska jag tro dig?

Att du sedan säger att jag har blivit våldtagen, är en fattig nöt bevisar ju bara på att du inte tål att någon argumenterar mot dig.

Lev du i din värld där Porsche är snabbast av allt, som jag sa innan, snabbare än Nasa's rymdraketer så lever vi andra i verkligheten smile

Scuderia_Lusso skrev:
Nu är det bevisat att den r35 som Nissan använt var välkryddad från Nismo gänget.
Horst Saurma körde en GT-R från en privat person och klocka den efter några varv 7:38.
Sedan satte han sig i en ZR1 och klocka den med exakt samma tid 7:38.
Ja det e han som har avvärkat flest varv runt ringen och det e han som e chafsredaktören på AutoMotorSport.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
lodiseN
26 september 2009 · 806 Inlägg

Haha vilken jävla tönt du är scuderia/Pedro, gå och gråt nån annastans nobody cares, buhuuu buää buää and welcome to reality

Senast redigerat av lodiseN (26 september 2009)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
expect1991
26 september 2009 · 1 814 Inlägg

Takashi skrev:
Alltid lika kul att trådskaparen kan visa en källa på att det han/hon har sagt är sant. Sen har jag absolut ingen aning om vad fan alla dessa som säger "hellre Porsche än Nissan" och tvärtom, spyr galla över "riskokare" osv tillför diskussionen, håll det för er själva, det är ändå ingen som bryr sig.

Och den enda anledningen till att den här diskussionen kommer upp igen efter alla trådar på massvis med forum världen över är sura besserwissrar som inte kan erkänna att en japansk bil är snabbare än en tysk och att Japan faktiskt kan bygga bra bilar, dessa besserwissrar verkar fan leva i en egen värld där Porsche är snabbast, snabbare än Nasa's rymdraketer och bilar från Japan har 65hk och endast rostar. Grow up för helvete, vi lever i 2000-talet, Japan kom ifatt resten av världen för ett bra jävla tag sen.

Just det, glömde nästan.. Jag kan flyga!

Välskrivet.smile

LazyStance SR20 Spirit
26 september 2009 · 335 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
Många påhugg från ni Nissan ägare.
Porsche har alltid vart bland dom bästa runt ringen, men att japanerna kommer och påstår att dom kör 7.26 med en vanlig gtr är ju lite väl o ta i, efter alla påhopp från många tvivlare så erkände nissan att dom hade en lite "bantad" och trmmad 7:26 GTR.

Visst ska man igentligen ta tillverkarnas tider med en nypa salt, och se vad en oberoende testförare kan leverera för tider.

Sen att BMW inte kan matcha andra superbilar runt ringen e ju lite väl o ta i.

Kolla bara på CSL, 7.50 det e 12 sekunder slöare än GT-R och ZR1 runt en bana som e som balder och 20.2km lång.

okej så jag skulle vilja säga, HEY FANBOY! och vadå, Porsche har varit snabbast men de var då, vi lever ju i nuet?! låter som du tror att du är nån racingförare eftersom du verkar veta allt om gtr'en och porschen... så tycker du skall testa bägge bilarna runt banan då......

och att den där bantad och trimmad, innan du påstår massa skit, länka till information eller så kan du ta ditt argument nån annanstans..

dessutom är ringen 22,8km lång....

Nissan Silvia "Outsiders PS13" (1993)
twin_cam Smålänning
26 september 2009 · 7 877 Inlägg

Skulle tippa att Nissan GT-R pallar betydligt fler varv på ringen än en Porsche... Det är ju ändå en nissan... Japanare bygger bra bilar, och dimensionerar allt så det inte ska gå sönder smile

Kom tillbaka och se vilken som är snabbast när dem passerat 10 000 mil wink

Själv tvekar jag som flera andra på att Nissan fuskar. Bara Porsche som är griniga för att nån svenssonbil för 300 000 mindre kör jämt eller snabbare... Om jag sålde bilar efter att vara ultimata "ringen-maskinen" skulle jag också bli sne om något jäkla riskokarmärke som bygger allt från små jävla skottkärror till bilar till stora dieselpickuper kommer och kör ifrån mig på min egen hemmabana...

blacken skrev:
Intressant tanke, hur snabbt runt ringen skulle en 740 vara?. Ingen som har provat??..

Nä, men jag kan prova big_smile Hänger någon med?? wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
lodiseN
26 september 2009 · 806 Inlägg

twin_cam skrev:
Skulle tippa att Nissan GT-R pallar betydligt fler varv på ringen än en Porsche... Det är ju ändå en nissan... Japanare bygger bra bilar, och dimensionerar allt så det inte ska gå sönder smile

Kom tillbaka och se vilken som är snabbast när dem passerat 10 000 mil wink

Själv tvekar jag som flera andra på att Nissan fuskar. Bara Porsche som är griniga för att nån svenssonbil för 300 000 mindre kör jämt eller snabbare... Om jag sålde bilar efter att vara ultimata "ringen-maskinen" skulle jag också bli sne om något jäkla riskokarmärke som bygger allt från små jävla skottkärror till bilar till stora dieselpickuper kommer och kör ifrån mig på min egen hemmabana...

blacken skrev:
Intressant tanke, hur snabbt runt ringen skulle en 740 vara?. Ingen som har provat??..

Nä, men jag kan prova big_smile Hänger någon med?? wink

Det hade ju varit en jäkla experience haha

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
26 september 2009 · 171 Inlägg

lodiseN skrev:
Haha vilken jävla tönt du är scuderia/Pedro, gå och gråt nån annastans nobody cares, buhuuu buää buää and welcome to reality

Ja det e jag.

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
26 september 2009 · 171 Inlägg

Subw000fer--92 skrev:
Vädigt moget av dig Scuderia_Lusso att kalla ngn annan för fattig, jävla idiot är du äns i huvudtaget "rik" sj? du äger en 9 år gammal porsche so what...Och en annan sak är man rik ska man va ödmjuk o inte gå runt o skryta det är bara patetiskt..tycker synd om dig smile

Din fjolla, du gav mig precis en schysst kommentar på gæstboken, sen skriver du så hær.
Seriøst vad ær era problem.
Ok, Porschen e 9 år gammal men den e værderad till 10st av din merca.
Bara før att ni inte har råd med Porsche så får man inte skriva sanningen på garaget.
Vilken fantasi ni har, och till dig som undrar hur snabb en 740 e på ringen så kan dom gå riktigt fort dær.
240 grupp A vann 24H lopp dær 1986.

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
FireTraXX DFFL
26 september 2009 · 9 020 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:

Subw000fer--92 skrev:
Vädigt moget av dig Scuderia_Lusso att kalla ngn annan för fattig, jävla idiot är du äns i huvudtaget "rik" sj? du äger en 9 år gammal porsche so what...Och en annan sak är man rik ska man va ödmjuk o inte gå runt o skryta det är bara patetiskt..tycker synd om dig smile

Din fjolla, du gav mig precis en schysst kommentar på gæstboken, sen skriver du så hær.
Seriøst vad ær era problem.
Ok, Porschen e 9 år gammal men den e værderad till 10st av din merca.
Bara før att ni inte har råd med Porsche så får man inte skriva sanningen på garaget.
Vilken fantasi ni har, och till dig som undrar hur snabb en 740 e på ringen så kan dom gå riktigt fort dær.
240 grupp A vann 24H lopp dær 1986.

Jag vill lägga till att man inte SKA vara ödmjuk o.s.v. bara för att man har pengar.
Man är den man är, pengar ska inte göra en snällare. (Hade däremot gjort mig elakare, för jag hade köpt folk...)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
pnorberg
26 september 2009 ·

Scuderia_Lusso skrev:

Subw000fer--92 skrev:
Vädigt moget av dig Scuderia_Lusso att kalla ngn annan för fattig, jävla idiot är du äns i huvudtaget "rik" sj? du äger en 9 år gammal porsche so what...Och en annan sak är man rik ska man va ödmjuk o inte gå runt o skryta det är bara patetiskt..tycker synd om dig smile

Din fjolla, du gav mig precis en schysst kommentar på gæstboken, sen skriver du så hær.
Seriøst vad ær era problem.
Ok, Porschen e 9 år gammal men den e værderad till 10st av din merca.
Bara før att ni inte har råd med Porsche så får man inte skriva sanningen på garaget.
Vilken fantasi ni har, och till dig som undrar hur snabb en 740 e på ringen så kan dom gå riktigt fort dær.
240 grupp A vann 24H lopp dær 1986.

Lugna ner dig.
Men du, då gör vi så här då:

Porsche 911 GT2 -08
390kW (592hp) @ 6200 rpm
1440kg
Tid runt ringen: 7:32,02

Nissan GT-R
362kW (485hp) @ 6400 rpm
1730kg
Tid runt ringen: 09:ans modell 7:29,03, 10:ans modell 7:26,70

Tyvärr måste jag säga att dessa siffror visar att Nissan GT-R är en sjuhelvetes sportbil. Vad tror du händer om GT-R:en bantas ner till 1440kg och ökar till 390kW istället frö 362?

Hedning Fd Bannad
26 september 2009 · 657 Inlägg

twin_cam skrev:
Skulle tippa att Nissan GT-R pallar betydligt fler varv på ringen än en Porsche... Det är ju ändå en nissan... Japanare bygger bra bilar, och dimensionerar allt så det inte ska gå sönder smile

Kom tillbaka och se vilken som är snabbast när dem passerat 10 000 mil wink

Själv tvekar jag som flera andra på att Nissan fuskar. Bara Porsche som är griniga för att nån svenssonbil för 300 000 mindre kör jämt eller snabbare... Om jag sålde bilar efter att vara ultimata "ringen-maskinen" skulle jag också bli sne om något jäkla riskokarmärke som bygger allt från små jävla skottkärror till bilar till stora dieselpickuper kommer och kör ifrån mig på min egen hemmabana...

blacken skrev:
Intressant tanke, hur snabbt runt ringen skulle en 740 vara?. Ingen som har provat??..

Nä, men jag kan prova big_smile Hänger någon med?? wink

Är det någon som inte kan bygga bilar som håller så är det japanarna och kineserna iaf. Fan en -03as nissan pickup är ju som en 50 år gammal amerikan.

Märkesbög
Aerodynamik ...
26 september 2009 · 7 120 Inlägg

Ja, säkert.

brandt_ Impossible Is Nothing
26 september 2009 · 128 Inlägg

Hedning skrev:

twin_cam skrev:
Skulle tippa att Nissan GT-R pallar betydligt fler varv på ringen än en Porsche... Det är ju ändå en nissan... Japanare bygger bra bilar, och dimensionerar allt så det inte ska gå sönder smile

Kom tillbaka och se vilken som är snabbast när dem passerat 10 000 mil wink

Själv tvekar jag som flera andra på att Nissan fuskar. Bara Porsche som är griniga för att nån svenssonbil för 300 000 mindre kör jämt eller snabbare... Om jag sålde bilar efter att vara ultimata "ringen-maskinen" skulle jag också bli sne om något jäkla riskokarmärke som bygger allt från små jävla skottkärror till bilar till stora dieselpickuper kommer och kör ifrån mig på min egen hemmabana...

blacken skrev:
Intressant tanke, hur snabbt runt ringen skulle en 740 vara?. Ingen som har provat??..

Nä, men jag kan prova big_smile Hänger någon med?? wink

Är det någon som inte kan bygga bilar som håller så är det japanarna och kineserna iaf. Fan en -03as nissan pickup är ju som en 50 år gammal amerikan.

Håller med. Och "rykterna" går ju om Nissan GTR att den knappt klarar 10 mins bankörning, växellådras(måste dessutom skickas till japan för att fixa), till och med motor ras(i ett automotorsport test) och även lite annat skit som att man inte för köra utan antisladd för då häller inte garantin etc

Våga säga NEJ till riskokare!

twin_cam Smålänning
26 september 2009 · 7 877 Inlägg

Hedning skrev:
Är det någon som inte kan bygga bilar som håller så är det japanarna och kineserna iaf. Fan en -03as nissan pickup är ju som en 50 år gammal amerikan.

Min Jeep är som en 50 år gammal japsare roll

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
jes
26 september 2009 · 582 Inlägg

spela roll tider hit och dit Nissan gtr är en grymmare bil på alla punkter än en porsche gt3.och snyggare m,m,m alla fördelar nissan......konichiwa suckers!!

hej
chrizz Administratör
26 september 2009 · 11 783 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:

Subw000fer--92 skrev:
Vädigt moget av dig Scuderia_Lusso att kalla ngn annan för fattig, jävla idiot är du äns i huvudtaget "rik" sj? du äger en 9 år gammal porsche so what...Och en annan sak är man rik ska man va ödmjuk o inte gå runt o skryta det är bara patetiskt..tycker synd om dig smile

Din fjolla, du gav mig precis en schysst kommentar på gæstboken, sen skriver du så hær.
Seriøst vad ær era problem.
Ok, Porschen e 9 år gammal men den e værderad till 10st av din merca.
Bara før att ni inte har råd med Porsche så får man inte skriva sanningen på garaget.
Vilken fantasi ni har, och till dig som undrar hur snabb en 740 e på ringen så kan dom gå riktigt fort dær.
240 grupp A vann 24H lopp dær 1986.

Du fick en varning senast idag ser jag och ändå fortsätter du med personangrepp? Kan du inte föra en sansad diskussion utan personangrepp så är det nog bättre att du låter bli att diskutera alls.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
26 september 2009 · 171 Inlägg

hett hett, hetare ämne än en 1400 hästars supras grenrör.
Kolla historiken inom motorsporten. Ingen har fler segrar än Porsche

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
hest
26 september 2009 · 181 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
hett hett, hetare ämne än en 1400 hästars supras grenrör.
Kolla historiken inom motorsporten. Ingen har fler segrar än Porsche

Ganska konstigt uttalande enligt mig,

tex hur många titlar har porsche inom wrc tex? eller vad räknar du som motorsport? tongue

BMW 330 Ci "Cabbe" (2001)
LazyStance SR20 Spirit
26 september 2009 · 335 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
hett hett, hetare ämne än en 1400 hästars supras grenrör.
Kolla historiken inom motorsporten. Ingen har fler segrar än Porsche

och va har de med saken att göra då? läs lite om Nissan skyline gtr's racehistorik om du nu ska gå offtopic i din egen tråd

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Sky … Motorsport

Nissan Silvia "Outsiders PS13" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang