Nissan GT-R slöare än Porsche Runt ringen!

pnorberg
26 september 2009 ·

Scuderia_Lusso skrev:
Tracka jag ner på en 17 åring? Ni e ju som ett gäng bortskämda 15 åriga småflickor.
Ni tål inte ett skit.
Och seriöst grabben, vill du verkligen köra din saab på ringen mot allt annat som e där. Svälj din stolthet

...

Scuderia_Lusso skrev:
Grabben du har seriösa problem. Varför är du så arg på världen, vem våldtog dig? prata ut nu.
Vi på garaget finns här för dig, sen att du kan flyga. Hoppas att du inte stog på ett tak när du skrev det inlägget.

Scuderia_Lusso skrev:
kör på bara. Finns många idioter på den här sidan som tror dom e nått bara för att dom har en skyline eller en Koenigsegg på sin mobil.
Påhopp skapar påhopp....

Scuderia_Lusso skrev:
Din fjolla, du gav mig precis en schysst kommentar på gæstboken, sen skriver du så hær.
Seriøst vad ær era problem.
Ok, Porschen e 9 år gammal men den e værderad till 10st av din merca.
Bara før att ni inte har råd med Porsche så får man inte skriva sanningen på garaget.
Vilken fantasi ni har, och till dig som undrar hur snabb en 740 e på ringen så kan dom gå riktigt fort dær.
240 grupp A vann 24H lopp dær 1986.

Scuderia_Lusso skrev:
kör på bara. Finns många idioter på den här sidan som tror dom e nått bara för att dom har en skyline eller en Koenigsegg på sin mobil.
Påhopp skapar påhopp....

Plus det du skrev om att din bil är dyrare än 10 av killens merca.

Aerodynamik ...
26 september 2009 · 7 120 Inlägg

Nog för att du skrivit massa strunt Scuderia, men fan va pinsamt det är att se så många tracka ner på Porsche. Det är grymma bilar och har alltid varit det, ingen gammal trimmad Volvo/Opel/Nissan eller vafan som helst kommer i närheten av den kvalité och väghållning som Porschar har.

Är helt fast i japanska bilar, men Porsche är som sagt feta bilar som dem flesta av oss bara kan drömma om och därför håller vi stenhårt fast vid våra budgetleksaker.. smile

Gloremir hmmmm
26 september 2009 · 1 094 Inlägg

jag kan säga att jag gillar porsche, men för dom pengarna som den kostar så finns det bilar som är roligare.

bilen jag har köpte jag för prestandan och ovanligheten. en Stagea av den "nya" karossen växer inte på träd här i sverige, dock kommer min vara mer unik. men back on topic.

vad jag vet så var skylinen moddad. men ej i den utsträckningen som många verkar tro. den var bantad ca 100kg och hade ca 140hk mer än orginal.

visst 100kg är mkt men med tanke på hur tung bilen är så tycker jag siffrorna är väldigt imponerande.

men ta 2st bilar av olika märken som har samma hk och samma vikt. då är det roligare att mäta tider, så ta tex (pga av märkes kriget) en porsche på 600hk och 1200kg och sen en skyline med samma siffror. och se vad tiderna landar på. skulle vara rätt kul att få sen

edit:

ska vara ungefär samma nm också. så det är rättvist

Senast redigerat av Gloremir (26 september 2009)

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Anubis
26 september 2009 · 1 255 Inlägg

Gloremir skrev:
jag kan säga att jag gillar porsche, men för dom pengarna som den kostar så finns det bilar som är roligare.

bilen jag har köpte jag för prestandan och ovanligheten. en Stagea av den "nya" karossen växer inte på träd här i sverige, dock kommer min vara mer unik. men back on topic.

vad jag vet så var skylinen moddad. men ej i den utsträckningen som många verkar tro. den var bantad ca 100kg och hade ca 140hk mer än orginal.

visst 100kg är mkt men med tanke på hur tung bilen är så tycker jag siffrorna är väldigt imponerande.

men ta 2st bilar av olika märken som har samma hk och samma vikt. då är det roligare att mäta tider, så ta tex (pga av märkes kriget) en porsche på 600hk och 1200kg och sen en skyline med samma siffror. och se vad tiderna landar på. skulle vara rätt kul att få sen

edit:

ska vara ungefär samma nm också. så det är rättvist

140 hk tror ja knappast, spec-v som ska va modellen som ska gå bättre var nerbantad lite o effektökningen på den är under 50 hk, så inga 140 hk iallafall o jag vill se källan till allt detta bara massa skriverier men ingen som kan länka en artikel som backar upp informationen?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
26 september 2009 · 171 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Nog för att du skrivit massa strunt Scuderia, men fan va pinsamt det är att se så många tracka ner på Porsche. Det är grymma bilar och har alltid varit det, ingen gammal trimmad Volvo/Opel/Nissan eller vafan som helst kommer i närheten av den kvalité och väghållning som Porschar har.

Är helt fast i japanska bilar, men Porsche är som sagt feta bilar som dem flesta av oss bara kan drömma om och därför håller vi stenhårt fast vid våra budgetleksaker.. smile

Här har ni en kille med kulor. Han är ärlig, och att jag skrev att han hade en merca m.m... Kolla hans profilbild, jo en merca. Sen att han var 17 år, förlåt jag kolla inte upp det innan. Hade inte tillgång till hans tlf nr för o kolla det. Hoppas det kommer en ny lag under rättegångsbalken som säger att om man svarar på en 17 årings kommentar på garaget så kan man torska och bli inlåst i 99 år.

Det är nu bevisatt att ett äpple kan väga mer än en vattenmelon.
Ska jag bli huggen i ryggen för detta nu me?

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Rquired Allmänt envis
26 september 2009 · 12 512 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
Tracka jag ner på en 17 åring? Ni e ju som ett gäng bortskämda 15 åriga småflickor.
Ni tål inte ett skit.
Och seriöst grabben, vill du verkligen köra din saab på ringen mot allt annat som e där. Svälj din stolthet

Sabine Schmitz (hon som körde runt ringen i en Transit på Top Gear) hade garanterat kört min Merca vältklass fortare runt ringen än vad jag själv kört en *valfri grym fullblodsbil* runt. Så det har ingenting (eller inte mycket i alla fall) med vilken bil man har och det mesta om vad som sitter bakom ratten.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Gloremir hmmmm
26 september 2009 · 1 094 Inlägg

Anubis skrev:

Gloremir skrev:
jag kan säga att jag gillar porsche, men för dom pengarna som den kostar så finns det bilar som är roligare.

bilen jag har köpte jag för prestandan och ovanligheten. en Stagea av den "nya" karossen växer inte på träd här i sverige, dock kommer min vara mer unik. men back on topic.

vad jag vet så var skylinen moddad. men ej i den utsträckningen som många verkar tro. den var bantad ca 100kg och hade ca 140hk mer än orginal.

visst 100kg är mkt men med tanke på hur tung bilen är så tycker jag siffrorna är väldigt imponerande.

men ta 2st bilar av olika märken som har samma hk och samma vikt. då är det roligare att mäta tider, så ta tex (pga av märkes kriget) en porsche på 600hk och 1200kg och sen en skyline med samma siffror. och se vad tiderna landar på. skulle vara rätt kul att få sen

edit:

ska vara ungefär samma nm också. så det är rättvist

140 hk tror ja knappast, spec-v som ska va modellen som ska gå bättre var nerbantad lite o effektökningen på den är under 50 hk, så inga 140 hk iallafall o jag vill se källan till allt detta bara massa skriverier men ingen som kan länka en artikel som backar upp informationen?

enligt jdm asia så har r35 gtr 480, vspecc ska ha ca 560, samt att den ska vara 150kg lättare.
enligt nismos press sekreterare som utalade sig efter all uppståndelse medgav att nismo hade pillat på bilen och bantat den från det mesta såkallade onödiga matrialet i bilen. alltså 100kg enligt dom själva. samt bytt turbo, och mappning och att bilen producerade ca 620hk all info finns på jdm asias hemsida om du letar.

http://jdmasia.wordpress.com/

visst infon kan vara fel men det är vad jag har läst som jag sa tidigare

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Anubis
26 september 2009 · 1 255 Inlägg

Gloremir skrev:

Anubis skrev:

Gloremir skrev:
jag kan säga att jag gillar porsche, men för dom pengarna som den kostar så finns det bilar som är roligare.

bilen jag har köpte jag för prestandan och ovanligheten. en Stagea av den "nya" karossen växer inte på träd här i sverige, dock kommer min vara mer unik. men back on topic.

vad jag vet så var skylinen moddad. men ej i den utsträckningen som många verkar tro. den var bantad ca 100kg och hade ca 140hk mer än orginal.

visst 100kg är mkt men med tanke på hur tung bilen är så tycker jag siffrorna är väldigt imponerande.

men ta 2st bilar av olika märken som har samma hk och samma vikt. då är det roligare att mäta tider, så ta tex (pga av märkes kriget) en porsche på 600hk och 1200kg och sen en skyline med samma siffror. och se vad tiderna landar på. skulle vara rätt kul att få sen

edit:

ska vara ungefär samma nm också. så det är rättvist

140 hk tror ja knappast, spec-v som ska va modellen som ska gå bättre var nerbantad lite o effektökningen på den är under 50 hk, så inga 140 hk iallafall o jag vill se källan till allt detta bara massa skriverier men ingen som kan länka en artikel som backar upp informationen?

enligt jdm asia så har r35 gtr 480, vspecc ska ha ca 560, samt att den ska vara 150kg lättare.
enligt nismos press sekreterare som utalade sig efter all uppståndelse medgav att nismo hade pillat på bilen och bantat den från det mesta såkallade onödiga matrialet i bilen. alltså 100kg enligt dom själva. samt bytt turbo, och mappning och att bilen producerade ca 620hk all info finns på jdm asias hemsida om du letar.

http://jdmasia.wordpress.com/

visst infon kan vara fel men det är vad jag har läst som jag sa tidigare

De va som fan läste om Spec-v inte långt efter R35:an hade säppts o då va de inte så mycket kraft dom pratade om men riktigt nice att dom tog i lite står ju dock inget om att den kört ringen än bara att dom siktar på o köra under 7.25 o var de nu den som satte tiden 7.26 så har ju trådskaparen i de han säger skulle va riktigt nice om någon kunde bekräfta om de va Spec-V som körde tiden.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Gloremir hmmmm
26 september 2009 · 1 094 Inlägg

Anubis skrev:

Gloremir skrev:

Anubis skrev:

140 hk tror ja knappast, spec-v som ska va modellen som ska gå bättre var nerbantad lite o effektökningen på den är under 50 hk, så inga 140 hk iallafall o jag vill se källan till allt detta bara massa skriverier men ingen som kan länka en artikel som backar upp informationen?

enligt jdm asia så har r35 gtr 480, vspecc ska ha ca 560, samt att den ska vara 150kg lättare.
enligt nismos press sekreterare som utalade sig efter all uppståndelse medgav att nismo hade pillat på bilen och bantat den från det mesta såkallade onödiga matrialet i bilen. alltså 100kg enligt dom själva. samt bytt turbo, och mappning och att bilen producerade ca 620hk all info finns på jdm asias hemsida om du letar.

http://jdmasia.wordpress.com/

visst infon kan vara fel men det är vad jag har läst som jag sa tidigare

De va som fan läste om Spec-v inte långt efter R35:an hade säppts o då va de inte så mycket kraft dom pratade om men riktigt nice att dom tog i lite står ju dock inget om att den kört ringen än bara att dom siktar på o köra under 7.25 o var de nu den som satte tiden 7.26 så har ju trådskaparen i de han säger skulle va riktigt nice om någon kunde bekräfta om de va Spec-V som körde tiden.

den har inte kört ringen ännu. det var en "vanlig" r35 gtr som nismo hade vart och pillat i.
ska bli spännande och se vad en vspecc gör för tid. ännu mera om några som t.ex jun,hks eller nismo varit i den o lekt. dock är den ju inte orginal då men ändå tongue

jag hoppas bli klar med stagean till sommaren för då ska den ner dit o se vad som händer. men en 1550kg (ca) tung kombi med ca 550hk borde röra på sig. tråkiga är ju att det är TONVIS att göra på den tongue

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
26 september 2009 · 171 Inlägg

Gloremir skrev:

Anubis skrev:

Gloremir skrev:

enligt jdm asia så har r35 gtr 480, vspecc ska ha ca 560, samt att den ska vara 150kg lättare.
enligt nismos press sekreterare som utalade sig efter all uppståndelse medgav att nismo hade pillat på bilen och bantat den från det mesta såkallade onödiga matrialet i bilen. alltså 100kg enligt dom själva. samt bytt turbo, och mappning och att bilen producerade ca 620hk all info finns på jdm asias hemsida om du letar.

http://jdmasia.wordpress.com/

visst infon kan vara fel men det är vad jag har läst som jag sa tidigare

De va som fan läste om Spec-v inte långt efter R35:an hade säppts o då va de inte så mycket kraft dom pratade om men riktigt nice att dom tog i lite står ju dock inget om att den kört ringen än bara att dom siktar på o köra under 7.25 o var de nu den som satte tiden 7.26 så har ju trådskaparen i de han säger skulle va riktigt nice om någon kunde bekräfta om de va Spec-V som körde tiden.

den har inte kört ringen ännu. det var en "vanlig" r35 gtr som nismo hade vart och pillat i.
ska bli spännande och se vad en vspecc gör för tid. ännu mera om några som t.ex jun,hks eller nismo varit i den o lekt. dock är den ju inte orginal då men ändå tongue

jag hoppas bli klar med stagean till sommaren för då ska den ner dit o se vad som händer. men en 1550kg (ca) tung kombi med ca 550hk borde röra på sig. tråkiga är ju att det är TONVIS att göra på den tongue

stagea e coolt. med den vikten och effekten satsa på bromsar o bra däck. viktigt som fan. Sig t när du e klar så kan du fölga med oss ner, porschar, en viper, m5a, exige och en TME 6a e bokade just nu.

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Gloremir hmmmm
27 september 2009 · 1 094 Inlägg

hehe bromsar och däck är inget jag oroar mig för. bilen byggs för bana så det sitter rediga prylar där.för att det vart sån hysteri när jag la upp bilen o började bygga så såldes den till norge men har köpts tillbaka och genom går nu en ordentlig förvandling, men nu finns det inte många personer som vet vart bilen står och så får det vara så att jag får vara ifred från klåfingriga personer samt media. som det är nu är det bara singel turbo. men senare när jag vant mig med bilen och efekten ska det på dubbel turbo så som motorn ska vara byggd. beräknad tid o vara klar är ungefär juni/juli nästa år. men inte säkert att jag kommer hinna.

har ju familj och prioriterar den långt före en bil faktiskt

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
27 september 2009 · 171 Inlägg

förstår, vi åker 3 ggr varje år. kanske du hinner med i augusti turen.
vi åker inte ner bara för att köra skiten ur våra bilar. atmosfären kring ringen gör att man går med bånge hela tiden, psykist, by the way, om du har familj, schysst familjebil du valt

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Gloremir hmmmm
27 september 2009 · 1 094 Inlägg

jag valde den för att få in barnvagnen tongue är ju en skyline fast en kombi tongue sen passade det super med buren för baksätet sitter fortfarande där och är man inte jätte stor får man plats. perfekt för grabben tongue

men vad för däck skulle du rekomendera för banan. på gatan kommer jag åka yokohama däck. vet dock inte vilket ännu. blir sponsrad med dom. 275/25/20 bak och 235/25/20 fram så hade ingen lust att pynta dom själv tongue ändå sponsorn jag får. eller ja vad jag sökt för tongue

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
lodiseN
27 september 2009 · 806 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
visst e Skyline grym, jag var inne på att köpa en R34 GT-R när jag inhandla min numera döda NSX..

Jobbigt att denna döda nsx gjorde en tid på 8.55 runt ringen alltså 5 sek långsammare än m3 csl och runt många porschebilar, och då är NSXen gjord på slutet av 80 talet. VISA EN porsche lr bmw lr whatever som presterar som denna risiga japan görwink från 80/90tal

Senast redigerat av lodiseN (27 september 2009)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
baca Os Difuntos
27 september 2009 · 1 822 Inlägg

Är inte porsche en ganska bögig bil?

Senast redigerat av baca (27 september 2009)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
lodiseN
27 september 2009 · 806 Inlägg

brandt_ skrev:

AcesHigh666 skrev:

Scuderia_Lusso skrev:

HAHAHAHAHHA, du är fan sne, ingen volvo kör någonsin ifrån en porsche orgainl, vad har volvo någonsin presterat på bana?? har dom äns någon tid under 9 på ringen?

Kan ge dig en här http://www.youtube.com/watch?v=f69eghW6I84 8:36 på en amatör visst är den lite trimmad men vadåwink

http://www.youtube.com/watch?v=9ng7WO4y … re=related oj då

Senast redigerat av lodiseN (27 september 2009)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
lodiseN
27 september 2009 · 806 Inlägg

brandt_ skrev:

Hedning skrev:

twin_cam skrev:
Skulle tippa att Nissan GT-R pallar betydligt fler varv på ringen än en Porsche... Det är ju ändå en nissan... Japanare bygger bra bilar, och dimensionerar allt så det inte ska gå sönder smile

Kom tillbaka och se vilken som är snabbast när dem passerat 10 000 mil wink

Själv tvekar jag som flera andra på att Nissan fuskar. Bara Porsche som är griniga för att nån svenssonbil för 300 000 mindre kör jämt eller snabbare... Om jag sålde bilar efter att vara ultimata "ringen-maskinen" skulle jag också bli sne om något jäkla riskokarmärke som bygger allt från små jävla skottkärror till bilar till stora dieselpickuper kommer och kör ifrån mig på min egen hemmabana...


Nä, men jag kan prova big_smile Hänger någon med?? wink

Är det någon som inte kan bygga bilar som håller så är det japanarna och kineserna iaf. Fan en -03as nissan pickup är ju som en 50 år gammal amerikan.

Håller med. Och "rykterna" går ju om Nissan GTR att den knappt klarar 10 mins bankörning, växellådras(måste dessutom skickas till japan för att fixa), till och med motor ras(i ett automotorsport test) och även lite annat skit som att man inte för köra utan antisladd för då häller inte garantin etc

Våga säga NEJ till riskokare!

källa på rykterna, har jag inte läst om så kan va kul:)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
lodiseN
27 september 2009 · 806 Inlägg

baca skrev:
Är inte porsche en ganska bögig bil?

Väldigt fjollig, titta bara på scud*ria_blabla

Senast redigerat av lodiseN (27 september 2009)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
lodiseN
27 september 2009 · 806 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Nog för att du skrivit massa strunt Scuderia, men fan va pinsamt det är att se så många tracka ner på Porsche. Det är grymma bilar och har alltid varit det, ingen gammal trimmad Volvo/Opel/Nissan eller vafan som helst kommer i närheten av den kvalité och väghållning som Porschar har.

Är helt fast i japanska bilar, men Porsche är som sagt feta bilar som dem flesta av oss bara kan drömma om och därför håller vi stenhårt fast vid våra budgetleksaker.. smile

Döh gå å lägg dig!

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang