Inför STREET CARS FEST FINALS ´09 - STOCKHOLM 24-25 oktober

lilla_tingeling Inte riktigt normal!!!
8 oktober 2009 · 271 Inlägg

MrH skrev:
Jag var med på finalen förra året på Kistamässan och det var en riktigt trevlig bilshow, och avslutning på säsongen, men att kalla årets final för "Bilshow" är väl ändå till att ta i!?
Att tränga ihop x-antal bilar i en lokal utan möjlighet för utställarna att på ett vettigt sätt kunna presentera sina bilarna för besökarna kallar inte jag "Bilshow". Risken för skador framåt natten är dessutom överhängande  när "nattklubben" drar igång och folk börjar festa mer eller mindre hårt. Det räcker med att se bilderna från "Day & Night" för att i alla fall jag fullständigt ska tappa intresset för SCF-finalen.
Jag är på tok för rädd om min bil för att ställa in den i den lokalen, och jag vet att jag inte är ensam om att vara det.

Håller verkligen med! Skulle aldrig ställa ut Astran på ett sånt ställe. Vi är alldeles för rädd om den.
Bilar och alkohol hör inte ihop! Festar gör man på krogen... Inte på en bilutställning!


// Lena

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!
Jensi
8 oktober 2009 · 394 Inlägg

Blev via mail uppmärksammad på diskussionen som blossat upp här om bl. a kommande alkoholservering i samband med Street Cars Fest Finals och annat, och vill säga detta:

Många som diskuterar frågan här i tråden var aldrig med på SCF Day & Night evenemanget i början av augusti, de har sett bilder... Andra som diskuterar här ska ändå inte ställa ut sina bilar, men eldar av någon anledning på diskussionen... Det är väl så det ska vara i ett forum - kanske. Har inget att invända mot någotdera, men vill kort bara säga följande:

Det serverades alkohol på förra årets SCF-final på Kistamässan. Och även förrförra året, då finalen gick på Sollentunamässan. På förra årets SCF-final (som "var en riktigt trevlig bilshow") hade många bilutställare dessutom egen öl med sig i sina bilar, som de drack på mässan.

Det serverades alkohol på Nordic Tuner Awards på Extreme Car mässan i Helsingfors som vi besökte i helgen som var. Det serveras alkohol på de flesta bilmässor runt om i världen. På rak arm kan jag inte ens, hur jag än försöker, komma på en enda bilmässa där det i n t e serveras alkohol. Vi har m.a.o. inte inspirerats av F & F filmerna i det avseendet...

Finalevenemanget kommer att köras enligt SCF Day & Night upplägget i en förbättrad version. Berusade människor ska inte förekomma bland bilarna. Alltså precis som på förra årets final. Som på förrförra årets final. Som på Extreme Car mässan i Finland i helgen som var. Och som på många andra av de bilutställningar som jag har besökt, t.ex Max Power, Hot Import Nights m.fl.

På SCF har vi alltid varit måna om våra bilutställare - Det kommer vi vara nu och i framtiden också.

Och de som vill fortsätta att göra hönor av fjädrar, får väl fortsätta göra det...

Med vänlig hälsning / Jensi (projektledare SCF)

PS. Street Cars Fest har i n t e gått i konkurs.
PS2. De flesta bilutställare som de facto ställde ut sina bilar på SCF Day&Night i somras - har även valt att anmäla sig till finalen. Många av bilarna är bland de finaste i landet, och ägarna är MYCKET rädda om dem...

Senast redigerat av Jensi (8 oktober 2009)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Nafets86
8 oktober 2009 · 821 Inlägg

Skönt att höra jensi att ni inte gått i konkurs.. Då vet man vart man ska åka på för tillställningar nästa år iaf smile

Får skicka iväg en ansökan på bilen får man väl se om man blir antagen eller inte till detta evenemang..
Några fler som tänkt bo på scandic precis brevid isåfall?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Grosshandlaren
8 oktober 2009 · 327 Inlägg

Man måste ju dricka bira för att "bilbrudarna" ska bli snygga.

evilaudio
8 oktober 2009 · 16 195 Inlägg

Jensi skrev:
Blev via mail uppmärksammad på diskussionen som blossat upp här om bl. a kommande alkoholservering i samband med Street Cars Fest Finals och annat, och vill säga detta:

Många som diskuterar frågan här i tråden var aldrig med på SCF Day & Night evenemanget i början av augusti, de har sett bilder... Andra som diskuterar här ska ändå inte ställa ut sina bilar, men eldar av någon anledning på diskussionen... Det är väl så det ska vara i ett forum - kanske. Har inget att invända mot någotdera, men vill kort bara säga följande:

Det serverades alkohol på förra årets SCF-final på Kistamässan. Och även förrförra året, då finalen gick på Sollentunamässan. På förra årets SCF-final (som "var en riktigt trevlig bilshow") hade många bilutställare dessutom egen öl med sig i sina bilar, som de drack på mässan.

Det serverades alkohol på Nordic Tuner Awards på Extreme Car mässan i Helsingfors som vi besökte i helgen som var. Det serveras alkohol på de flesta bilmässor runt om i världen. På rak arm kan jag inte ens, hur jag än försöker, komma på en enda bilmässa där det i n t e serveras alkohol. Vi har m.a.o. inte inspirerats av F & F filmerna i det avseendet...

Finalevenemanget kommer att köras enligt SCF Day & Night upplägget i en förbättrad version. Berusade människor ska inte förekomma bland bilarna. Alltså precis som på förra årets final. Som på förrförra årets final. Som på Extreme Car mässan i Finland i helgen som var. Och som på många andra av de bilutställningar som jag har besökt, t.ex Max Power, Hot Import Nights m.fl.

På SCF har vi alltid varit måna om våra bilutställare - Det kommer vi vara nu och i framtiden också.

Och de som vill fortsätta att göra hönor av fjädrar, får väl fortsätta göra det...

Med vänlig hälsning / Jensi (projektledare SCF)

PS. Street Cars Fest har i n t e gått i konkurs.
PS2. De flesta bilutställare som de facto ställde ut sina bilar på SCF Day&Night i somras - har även valt att anmäla sig till finalen. Många av bilarna är bland de finaste i landet, och ägarna är MYCKET rädda om dem...

hur många bilmässor håller på så pass sent??

de e nog de som "skrämmer" mer än själva alkoholen..

Inlägg redigerat av moderator Phaetoon.
Tänk på vad du skriver.


ja skriver exakt de ja tycker men tydligen så har man inte yttrandefrihet.

som vanligt i detta land.. man får bara yttra sig om de e bra saker men så fort man säger va man tycker så blir de sensur.

Senast redigerat av evilaudio (9 oktober 2009)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Ckosworth Mr
9 oktober 2009 · 607 Inlägg

Jag var ner på mässan i augusti och tycker inte dessa mässor är bra längre, mindre bilar, mindre område och mer och mer överstylade bilar som knappt går att använda i trafik längre.

Det var bättre för, besviken besökare.

Hoppas andra gillar det iaf men inget för mig längre.

/F

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
10 oktober 2009 · 1 177 Inlägg

Är det någon som fått bekräftelse på sin anmälan ifall ni är antagna?

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
Jensi
10 oktober 2009 · 394 Inlägg

Nä - ingen har fått någon bekräftelse. De första bekräftelserna skickas ut i helgen, och sedan löpande.

Btw - intressant besökare på Street Cars Fest Day & Night i somras...(kanske)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5936013.ab
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne … leine.html

Senast redigerat av Jensi (10 oktober 2009)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Grosshandlaren
10 oktober 2009 · 327 Inlägg

Håller med, bilarna är ju bara plast.
Inte mkt att se, var oxå på den som var i Alvik.

evilaudio
10 oktober 2009 · 16 195 Inlägg

http://bors.www.dn.se/dn/site/uc/ucsearch.page?magic=(cc%20(table%20(sort%20(column%20county)%20(dir%20ASC)))%20(uc%20(detailid%2012738)))

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Jensi
12 oktober 2009 · 394 Inlägg

Nu har vi börjat godkänna bilar till STREET CARS FEST FINALS 2009.

Det kommer in nya anmälningar hela tiden. Vi tar fortfarande emot efteranmälningar, så du som intresserad av att ställa ut din bil - Gör din anmälan HÄR!

Senast redigerat av Jensi (12 oktober 2009)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
350zzz
12 oktober 2009 · 36 Inlägg

Det är för sent på säsongen för mej. Jag har ställt av och börjat plocka ner för bilen för att bygga om till Elmia. Jag anmäler mej mao inte men kommer att synas på SCF nästa säsong smile

Nissan 350z (2005)
Banny69
12 oktober 2009 · 506 Inlägg

Funderar på om ja ska göra en anmälan me bilen...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/49995/781832_s4nykl.jpg
Vallåkra -09

Born to be wild and crazy
Nissan Skyline R33 GT-R "Banny drft edition" (1997)
Volvo V70II (2010)
Tokken Team dBakuten
14 oktober 2009 · 3 453 Inlägg

Har nu försökt anmäla mig 3 gånger utan framgång.. Så jag ger upp och hoppas Jensi håller en plats åt mig ändå..

Tar tillbaka det.. Fick svar nyss på att anmälan är mottagen..

Senast redigerat av Tokken (14 oktober 2009)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Chippen Bilplåtslagare/Bilbyggare
15 oktober 2009 · 201 Inlägg

Jensi skrev:
PS. Street Cars Fest har i n t e gått i konkurs.
PS2. De flesta bilutställare som de facto ställde ut sina bilar på SCF Day&Night i somras - har även valt att anmäla sig till finalen. Många av bilarna är bland de finaste i landet, och ägarna är MYCKET rädda om dem...

Precis det som är lite tråkigt, samma bilar på alla mässor och träffar i sverige vart man än åker. visst är Sverige litet men som på SCF eventen i somras när endel bilar var i tex norrköping och tog pris ena dan och Eskilstuna dan efter...

Cbc
Mazda RX 7 FC "Re aiyma Drift attack" (1987)
Jensi
16 oktober 2009 · 394 Inlägg

Hur skulle det vara istället då, tycker du? Skulle man ge pris till den näst bästa eller tredje bästa bilen? Eller skulle man förbjuda de "bästa" bilarna att åka på vissa utställningar? Vad har du för idé där?

Senast redigerat av Jensi (16 oktober 2009)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Orange_Dragon
16 oktober 2009 · 392 Inlägg

När godkänns de sista bilarna?

MVH//Jonas

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!
Jensi
16 oktober 2009 · 394 Inlägg

Vi kommer som vanligt att hålla på in i det sista...

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
18 oktober 2009 · 1 177 Inlägg

Nu har man skickat in ännu en anmälan efter jag fått ett mail om att det finns "sista stund"-bokningar!?

Nu är det färdigt och hoppas på att komma in på mässan big_smile

Ses där allihop!

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
Manne_11
21 oktober 2009 · 193 Inlägg

Hur många bilar är det som får plats i lokalen?? Ser fram emot träffen!! smile

<a href=http://www.abswheels.se rel=”dofollow”> Däck och fälg</a>
BMW 520d "D.D" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang