Eftersnack Linköpingsträffen

mkv Herr
29 september 2009 · 135 Inlägg

RiNka skrev:

galeen skrev:

laaantz skrev:
ngn som vet om den där s4an(rätta mig om jag har fel) finns på garaget? en svart, stod mestadels parkerad vid AG's s2  & gick & lät bra som faaasen!.. ngn som vet?

Den bilen i fråga är en audi 90 med duktig med pulver, är ursprungligen ifrån Jönköping men nya ägaren om jag fattat rätt bor i/runt linköping, Vad jag hörde från någon annan så gick tydligen växellådan sönder för honom.

Jag tror det är denna bilen men inte helt undra på om han sålde den sen eller inte. http://www.garaget.org/?car=159688

Är kompisens, han köpte den av joel i jönköping.
Vi hade hållt på hela dagen för att byta växellådan ( den var rasad när han köpte den)
Kompisen skulle göra en start när racen precis börja, poff så försvann alla växlar förutom 5an så vi kunde ta oss hem.

http://www.garaget.org/?car=169186

Aschdå vad trist, jag kom ju fram och snackade med Er om bilen. Klart fascinerande bil, synd att lådan inte höll!

/M

#! /bin/death
Volvo V60 D4 "Obscurum" (2014)
kevlar_soul
29 september 2009 ·

Har varit på en hel del race i Sörmland denna sommar då jag flyttat hit och det är läskigt stor skillnad på arrangemanget.

Några tips dels till eventuell arrangör men även till publik.

1. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi förstå hur man kan välja att sätta sig eller stå i diket precis vid vägen där man kör. En liten sladd, eller någonting annat olämpligt så går man ett tråkigt öde till mötes. Välj att stå en bra bit bort. Arrangörerna bör dessutom inte starta några race förrens allt folk är borta. Det är bara en tidsfråga innan någonting jävligt tråkigt inträffar.

2. Förarmöte? I Nypan med omnejd har man alltid ett förarmöte innan man kör. De som skall köra samlas på aviserad plats vid aviserad tid och då går en eventuell arrangör igenom diverse regler. Dessutom kan man vid detta tillfälle anordna ett mer ordnat race, i så kallade stegar med utslagstävling. Lite mer sport, lite roligare! En tävling skulle kunna vara Linköping mot Norrköping.. Ja ni förstår mitt resonemang.



Två jävligt simpla tips, men ack så viktiga. I övrigt så tyckte jag att träffen i lördags var riktigt rolig.. Alltid kul att träffa så mycket folk som man känner genom garaget.org etc..


Längtar till nästa år, då skall jag vara med och köra om saker och ting är som de skall!


OBS! Jag säger absolut inte att jag hade kunnat genomföra ett bättre race, men dessa saker brukar uppskattas av de som kör och de som står i publiken. Mer ordnat liksom smile


//

Cim

WeDo
29 september 2009 · 3 390 Inlägg

Disskutera EJ race !

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Bjorkracing
30 september 2009 · 98 Inlägg

http://www.gatjaps.se/  Får man prata race. Fatta vad seriösa race man SKULLE KUNNA ordna om man fick skria om  plats,regler,tid ja och dyligt. Men vist får VÄL respektera garaget.org

Dästo mer dästo bättre
Craazy_ Avstängd
30 september 2009 · 115 Inlägg

Man får inte göra ett skit här ,

WeDo
30 september 2009 · 3 390 Inlägg

Chrizz är ansvarig utgivare och kan därför drabbas personligen ifall man använder Gorg till att arrangera street race. Sen kan sajten även drabbas av stängning.

Så vad man får göra och prata om på andra sidor är helt irrelevant i sammanhanget.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
kevlar_soul
30 september 2009 ·

Ah var inte medveten om detta, försökte bara lämna några säkerhetstips.. Men men.. Jag ber om ursäkt!

Zatzy nästa wink

Thedriftking
30 september 2009 ·

nån som såg eller hörde oss? big_smile  (moppe killarna) wink  det va jag som prata massa i megafon vid "driftstället" om nån hörde, blev tre burnar med mopparna/moppen med big_smile o ett race wink

bra träff o mkt folk, kul att de va många som körde big_smile

mkv Herr
30 september 2009 · 135 Inlägg

Thedriftking skrev:
nån som såg eller hörde oss? big_smile  (moppe killarna) wink  det va jag som prata massa i megafon vid "driftstället" om nån hörde, blev tre burnar med mopparna/moppen med big_smile o ett race wink

bra träff o mkt folk, kul att de va många som körde big_smile

Jag bara inte såg och hörde er, jag även störde mig på er och tyckte ni var pinsamma.
Jag tycker ni kan anordna era moppeträffar utanför våra bilträffar, snorungar har ingenting vid min bil att göra i alla fall.

/M

#! /bin/death
Volvo V60 D4 "Obscurum" (2014)
Thedriftking
30 september 2009 ·

mkv skrev:

Thedriftking skrev:
nån som såg eller hörde oss? big_smile  (moppe killarna) wink  det va jag som prata massa i megafon vid "driftstället" om nån hörde, blev tre burnar med mopparna/moppen med big_smile o ett race wink

bra träff o mkt folk, kul att de va många som körde big_smile

Jag bara inte såg och hörde er, jag även störde mig på er och tyckte ni var pinsamma.
Jag tycker ni kan anordna era moppeträffar utanför våra bilträffar, snorungar har ingenting vid min bil att göra i alla fall.

/M

vi hade moppeträff den dan, vi va på köpetop hela dagen typ, sen tänkte vi stanna till på bil träffen för att se ifall det hände nått skoj där o ifall nån våga ta ett race eller två mot oss,

alla har ju vart i moppe åldern, så vrf skulle det vara pinsamt? va glad för att vi är motor itresserade big_smile men jag gillar bil mer än moppe, ska sälja snart (efter vintern) o köpa bil istället wink
o vi är inga snorungar! vi håller inte på med att repa bilar m.m ifall du tror att vi ska/skulle göra det, alla vi som va med har ett starkt motor intresse o vet själva hur det är när folk pillar på våra moppar m.m. så va snäll o inte säg att vi är snorungar, tack!

Sandberg_racing
30 september 2009 · 20 Inlägg

De är ju jätte bra att ni är motorintresserade, men när man är på en bil träff så är man inte så jätte sugen på o höra o se massa moppar som gasar o är i vägen, ha gärna era träffar, men nån annanstans.Ni kommer o förstå när ni blir äldre. // Andreas

Thedriftking skrev:

mkv skrev:

Thedriftking skrev:
nån som såg eller hörde oss? big_smile  (moppe killarna) wink  det va jag som prata massa i megafon vid "driftstället" om nån hörde, blev tre burnar med mopparna/moppen med big_smile o ett race wink

bra träff o mkt folk, kul att de va många som körde big_smile

Jag bara inte såg och hörde er, jag även störde mig på er och tyckte ni var pinsamma.
Jag tycker ni kan anordna era moppeträffar utanför våra bilträffar, snorungar har ingenting vid min bil att göra i alla fall.

/M

vi hade moppeträff den dan, vi va på köpetop hela dagen typ, sen tänkte vi stanna till på bil träffen för att se ifall det hände nått skoj där o ifall nån våga ta ett race eller två mot oss,

alla har ju vart i moppe åldern, så vrf skulle det vara pinsamt? va glad för att vi är motor itresserade big_smile men jag gillar bil mer än moppe, ska sälja snart (efter vintern) o köpa bil istället wink
o vi är inga snorungar! vi håller inte på med att repa bilar m.m ifall du tror att vi ska/skulle göra det, alla vi som va med har ett starkt motor intresse o vet själva hur det är när folk pillar på våra moppar m.m. så va snäll o inte säg att vi är snorungar, tack!

Thedriftking
30 september 2009 ·

Sandberg_racing skrev:
De är ju jätte bra att ni är motorintresserade, men när man är på en bil träff så är man inte så jätte sugen på o höra o se massa moppar som gasar o är i vägen, ha gärna era träffar, men nån annanstans.Ni kommer o förstå när ni blir äldre. // Andreas

Thedriftking skrev:

mkv skrev:
Jag bara inte såg och hörde er, jag även störde mig på er och tyckte ni var pinsamma.
Jag tycker ni kan anordna era moppeträffar utanför våra bilträffar, snorungar har ingenting vid min bil att göra i alla fall.

/M

vi hade moppeträff den dan, vi va på köpetop hela dagen typ, sen tänkte vi stanna till på bil träffen för att se ifall det hände nått skoj där o ifall nån våga ta ett race eller två mot oss,

alla har ju vart i moppe åldern, så vrf skulle det vara pinsamt? va glad för att vi är motor itresserade big_smile men jag gillar bil mer än moppe, ska sälja snart (efter vintern) o köpa bil istället wink
o vi är inga snorungar! vi håller inte på med att repa bilar m.m ifall du tror att vi ska/skulle göra det, alla vi som va med har ett starkt motor intresse o vet själva hur det är när folk pillar på våra moppar m.m. så va snäll o inte säg att vi är snorungar, tack!

ja, men vi va ju inte ivägen. vi parkera ju där ingen åker, o sen stog vi ju bara o kolla på bilarna som sladda/drifta. nått fordon måste man ju komma med? moppe är ju som MC bara att moppe är "lite" sörligare... men tack för att du skriver snällt o inte håller på o säger att vi är snorungar m.m... smile

Senast redigerat av Thedriftking (30 september 2009)

RiNka
1 oktober 2009 · 252 Inlägg

Thedriftking skrev:

Sandberg_racing skrev:
De är ju jätte bra att ni är motorintresserade, men när man är på en bil träff så är man inte så jätte sugen på o höra o se massa moppar som gasar o är i vägen, ha gärna era träffar, men nån annanstans.Ni kommer o förstå när ni blir äldre. // Andreas

Thedriftking skrev:

vi hade moppeträff den dan, vi va på köpetop hela dagen typ, sen tänkte vi stanna till på bil träffen för att se ifall det hände nått skoj där o ifall nån våga ta ett race eller två mot oss,

alla har ju vart i moppe åldern, så vrf skulle det vara pinsamt? va glad för att vi är motor itresserade big_smile men jag gillar bil mer än moppe, ska sälja snart (efter vintern) o köpa bil istället wink
o vi är inga snorungar! vi håller inte på med att repa bilar m.m ifall du tror att vi ska/skulle göra det, alla vi som va med har ett starkt motor intresse o vet själva hur det är när folk pillar på våra moppar m.m. så va snäll o inte säg att vi är snorungar, tack!

ja, men vi va ju inte ivägen. vi parkera ju där ingen åker, o sen stog vi ju bara o kolla på bilarna som sladda/drifta. nått fordon måste man ju komma med? moppe är ju som MC bara att moppe är "lite" sörligare... men tack för att du skriver snällt o inte håller på o säger att vi är snorungar m.m... smile

Ljudet från en trimmad tjejmoppe (scooter) är fan det värsta öronbedövande ljud som finns, håll er borta.

Volkswagen Vento "der Chef" (1995)
Caylon Bayerische Motoren Werke
1 oktober 2009 · 271 Inlägg

Thedriftking skrev:
ja, men vi va ju inte ivägen. vi parkera ju där ingen åker, o sen stog vi ju bara o kolla på bilarna som sladda/drifta. nått fordon måste man ju komma med? moppe är ju som MC bara att moppe är "lite" sörligare... men tack för att du skriver snällt o inte håller på o säger att vi är snorungar m.m... smile

Förstår att ni är intresserade och gärna vill stå o kolla på i och med att ni inte själva har åldern inne för körkort.
Naturligtvis är det helt okej att vara där o kolla, men att hålla på o börna med mopparna när bilar fortfarande är på "sladdområdet" skapar allt annat än harmoni mellan oss.
Det är inte för inte som träffen inte heter "Moppeträff", alltså undanbedes mopparna såvida ni inte kan parkera dem och kolla på som oss andra smile

Senast redigerat av Caylon (1 oktober 2009)

BMW M3 E92 (2008)
volvo_idiot
1 oktober 2009 · 8 Inlägg

helt okej träff men helt o organiserat tongue

VolvoBrud89
2 oktober 2009 · 111 Inlägg
"Driv it, like you hate it ! ;)
Hacke Racing
3 oktober 2009 · 10 Inlägg

är det någon som någon film på audin när den infinnersig i höger körfält??

adelinagrainca
9 oktober 2009 · 2 Inlägg

skulle vara bra om några personer gick med på att stå längs vägen där folk racar och hålla koll på om det kommer några bilar eller inte, mycket säkrare och mycket bättre, har ju hänt flera gånger att folk vart nära på att krocka när de racat mot mötande bilar, bl.a min bror  ( bush1 )

kvarna_21
10 oktober 2009 · 296 Inlägg

adelinagrainca skrev:
skulle vara bra om några personer gick med på att stå längs vägen där folk racar och hålla koll på om det kommer några bilar eller inte, mycket säkrare och mycket bättre, har ju hänt flera gånger att folk vart nära på att krocka när de racat mot mötande bilar, bl.a min bror  ( bush1 )

ska bara säga stt det är på G vi ska ha ett möte snart o prata om sommaren som kommer så då kommer det bli ordning på racen som vi kommer ha. mer kan jag inte säga

ha nu en bra vinter allihop

Saab 9000 (1994)
Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang