hejssan jag har tänkt sätta fast stegen på något vis i min volvo 744-86a har planerat lite och kommit fram till att på ryggstödet inne i skuffen är den bästa platsen, där finns det nog med plats (inte så stora steg men dom är ju inte SÅ små)
beror ju på hur mycket det faktiskt vibrerar i bilen vid baspådrag. Finns flera som haft stegen monterade på ryggstödet bak, tex FRIPPE_L med sin beetle
där har du en väldigt bra poäng xD kanske bättre på lådan (tänkte den är inte så stor och vibrerar inte så mycket) och ganska så jättestadig, men jag vet inte, kom med förslag och i hatthyllan så rymms bara ett steg.
att montera steg på lådan är ingen bra ide. Det har visat sig vara mycket mer skadligt än att montera dem på någonting som inte flexar lika mycket. Jag tycker du ska montera stegen på bakre ryggstöden och då montera dem på en platta av något slag du nämnde, som tar upp vibrationerna lite. Det ska inte vara några som helst problem med en sådan lösning vad jag kan se.
att montera steg på lådan är ingen bra ide. Det har visat sig vara mycket mer skadligt än att montera dem på någonting som inte flexar lika mycket. Jag tycker du ska montera stegen på bakre ryggstöden och då montera dem på en platta av något slag du nämnde, som tar upp vibrationerna lite. Det ska inte vara några som helst problem med en sådan lösning vad jag kan se.
okej. tack för svaren iaf jag ska sova på saken natti natti
chriZtoffer är på gorg har haft 2 st rätt så feta jblsteg monterade upp och ner i drygt ett år. Visst går det.
Stämmer bra det, båda mina steg (JBL GTO1004 och GTO14001) sitter upp och ner under hatthyllan, har än så länge inta haft några som helst problem med överhettning och då pressas dom rätt hårt. Men det beror nog mycket på konstruktionen ifall man kan ha dom upp&ner eller inte, på mina steg så sitter kylflänsarna till stor del på sidorna så värmen kommer dit ändå, sämre med ett steg som har flänsarna på ovansidan.
Ett sådant där RF steg monterar man inte.. det lägger man på hyllan å beundrar.
hade fan gjort det om inte det vore ombyggt och så
ontopic har funderat på saken... har satt RF steget uppe på hatthyllan och xzoundsteget har jag satt upp och ner "under" hatthyllan... eller har börjat snickra iaf
den är så stadig som en låda ska va, men jag har inga "bultafast" möjligheter så den ligger uppe på en skiva och fladdrar runt, alltså själva lådan, du får inga vibrationer pga klen låda.