SAAB 900s -94 | Bygger kjolpaket - SPACKEL PÅ! 5MAJ-2010

Molle_
26 oktober 2009 · 88 Inlägg

Tänk på att det är långt överhäng på bilen fram och bak för den delen så du inte gör den för låg. Tänk på hur låg bilen blir om du ska sänka den (om den inte är det redan). Min front är ca 10cm över marken och det är precis att det går att ta sig fram och på vissa ställen går det inte man måste vara riktigt försiktig. Tänk på det så du slipper göra om sen om den blir för låg.

//Molle

Håll ögonen öppna och plattan i mattan
Projekt: Bygger kjolpaket SAAB 900 --> Min projekttråd.
Saab 900s 2,3i "Smulan-Tussegull" (1995)
Saab 9-3 SC (2011)
The_Mio
27 oktober 2009 · 68 Inlägg

Molle_ skrev:
Tänk på att det är långt överhäng på bilen fram och bak för den delen så du inte gör den för låg. Tänk på hur låg bilen blir om du ska sänka den (om den inte är det redan). Min front är ca 10cm över marken och det är precis att det går att ta sig fram och på vissa ställen går det inte man måste vara riktigt försiktig. Tänk på det så du slipper göra om sen om den blir för låg.

//Molle

ja den är inte sänkt än, men kanske ska slopa den idén.. eller så får jag kapa bort några cm från kjolen, vi hoppas jag orkar med det sistnämnda big_smile (Y)

Karlstad
-Akerfeldt-
27 oktober 2009 · 2 638 Inlägg

Kul med folk som bygger eget, kommer garanterat att följa detta projeketet smile

PaZZe
27 oktober 2009 · 199 Inlägg

Kommer vara riktigt roligt att följa detta! smile

Tror detta kommer bli mycket bra i slutändan! smile

MVH

Nissan Skyline R33 GTR "Midnight Purple" (1998)
_DamnIt R1 driver!
27 oktober 2009 · 5 128 Inlägg

Kan nog bli bra! För man följa smile

The_Mio
27 oktober 2009 · 68 Inlägg

Riktigt kul med alla som tänkt sig att kolla in på mitt projekt wink Ska försöka att inte svika er med updates heller.

Mvh Mio

Karlstad
The_Mio
9 november 2009 · 68 Inlägg

Update 9 Nov - 09

införskaffat lite mer frigolit nu som ska bli avdelare i hålen i fronten, ska prova för att se hur det ser ut big_smile

edit:

Lägger upp en paint-modd på hur formerna ska träda fram:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/96632/798329_jrtjjd.jpg

Även en ifrån sidan:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/96632/798330_y03omi.jpg

Seriösare update kommer inom kort..

Senast redigerat av The_Mio (11 november 2009)

Karlstad
BlauMes
9 november 2009 · 1 801 Inlägg

Tråkigt att du slopade idén med snea skiljeväggar i mitten! Såg riktigt grymt ut på dina teckningsskisser! smile
Men kan bli as grymt annars! big_smile Lycka till! wink

Saab 9-3 (2008)
The_Mio
9 november 2009 · 68 Inlägg

BlauMes skrev:
Tråkigt att du slopade idén med snea skiljeväggar i mitten! Såg riktigt grymt ut på dina teckningsskisser! smile
Men kan bli as grymt annars! big_smile Lycka till! wink

Nu är det såhär att jag har gått omkring och grubblat lite på det du skrev.. Och jag är faktiskt beredd att hålla med dig. Det vore mer najs med sneda avdelare. När fogskummet är lagt färdigt på sidorna och den är rak och stabil i övrigt så ska jag ta bort mitten-avdelarna för att sätta dit nya vinklade. Iaf så är det planen just nu. Och då kommer det nog bli lite coolare stuk på sido hålen också.

big_smile

Karlstad
BlauMes
9 november 2009 · 1 801 Inlägg

The_Mio skrev:

BlauMes skrev:
Tråkigt att du slopade idén med snea skiljeväggar i mitten! Såg riktigt grymt ut på dina teckningsskisser! smile
Men kan bli as grymt annars! big_smile Lycka till! wink

Nu är det såhär att jag har gått omkring och grubblat lite på det du skrev.. Och jag är faktiskt beredd att hålla med dig. Det vore mer najs med sneda avdelare. När fogskummet är lagt färdigt på sidorna och den är rak och stabil i övrigt så ska jag ta bort mitten-avdelarna för att sätta dit nya vinklade. Iaf så är det planen just nu. Och då kommer det nog bli lite coolare stuk på sido hålen också.

big_smile

Mycket bra att du tog din förnuft till fånga! wink Ny skiss vore trevligt om du kunde rita om på bilen så man får se hur det blir! big_smile

Saab 9-3 (2008)
DaveFiech
20 november 2009 · 60 Inlägg

Detta blir ju ett riktigt grymt projekt! ska följas big_smile

Ford! Det ända rätta!
Taunus Turbo Projekt ->
http://skogenracing.editboard.com/proje … -t5990.htm
Ford Taunus 2.0L 8v Turbo "Skogenracing" (1977)
cocoz Att vara medlem
22 november 2009 · 16 Inlägg

Roligt och se mio att du äntligen har börjat med kjolen smile Blir och följa smile

pellepopnit
BMW 325 "TurboPruttan" (1995)
The_Mio
26 november 2009 · 68 Inlägg

Tackar så mkt! big_smile

Karlstad
Grotesk
26 november 2009 · 260 Inlägg

Ser bra ut. Härligt för övrigt med en ordentligt utförd projekttråd. Här får man kika flera gånger.

Saab 900 S (1990)
The_Mio
26 november 2009 · 68 Inlägg

Man tackar big_smile ja det låter ju bra! big_smile

Karlstad
Maackan_
26 november 2009 · 1 Inlägg

ser goodie ut mio !!

The_Mio
27 november 2009 · 68 Inlägg

Man tackar! big_smile Nu är det mer fogskum på ingång.. Så vänta er en update!

Karlstad
BlauMes
22 december 2009 · 1 801 Inlägg

Hur går det? Har du tappat lusten? smile

Saab 9-3 (2008)
ray-d-o
5 januari 2010 · 1 Inlägg

Ser riktigt bra ut, jobba på nu! Det går rykten att nya bromsdelar inhandlas imorgon så den kan komma ut på gatan wink

PEUGEOT 205 GTI LE MANS - say no more
The_Mio
6 januari 2010 · 68 Inlägg

Yppdate 6 jan 2010 - Högtalare

Fick presentkort hos BRL i julklapp, så handlade lite på mellandagsrean.

6,5" högtalar, diskanter och delningsfilter:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/96632/831880_nt7dkv.jpg

Plockade bort vänster dörrsida fram för att instalera, och till min förvåning så satt det inga högtalare där. Är tydligen så på dessa modeller. Det betyder ju att jag måste dra sladd och grejjer. Dessutom så insåg jag att det behövdes en monteringsram, men den var svindyr för att bara vara en ram... Så jag ska göra egna bafflar i spån, hoppas dem håller big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/96632/831881_jhz1uq.jpg

Inga sladdar, bara ett hål..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/96632/831882_p1ohgn.jpg

Imorgon skall jag köpa Bromsbelägg, Bromsskivor och monteringssats. För som det är just nu så vibrerar hela bilen när man stöter i bromsen, hehe.

Bilder på fronten kommer inom kort, men just nu är det -20 grader i garaget så inte så sugen att bygga.

Haa det!

Senast redigerat av The_Mio (6 januari 2010)

Karlstad
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang