Är lite nyfiken så fyller i några frågor i denna gamla tråd hoppas det är ok. Att dessa frågor inte är ekonomisk försvarbara är jag helt medveten om så det lämnar vi
Volvo S70 GLT har org 170hk. Och enligt chip till denna så ska man få 188hk? Sedan 2,5" system från katten och bak. För att få lite mer kött på bena ger ett 2,5" system från katten något i effekt väg på sugmotorer? (1hk ger mer effekt) ni förstår min poäng där.
Vad ger ett full flödes avgassystem med racekatt (miljöns skull) med extraktor rör på dessa bilar? Vad är det som är "restriktivt" ?
Är helt ny på detta med sugtrimning men det är den vägen jag vill välja att slå in på. Så turbo trimning är inget alternativ ni som föreslår det pga penga mässigt sen är det ju givet att ju mer effekt (dvs ärliga hk) så kommer det kosta ordentligt.
Men min tanke är att bilen ska uppgraderings mässigt ha
du får ut med det du skriver där 200 hk,bara med ett chip så får du ut ca 18 hk samnt 30 nm mer,o det beror på hur bra motorn är skött med.men slänger du över dessa andra grejer med så kommer du till 200 hk med.det räcker med ett avgasystem bakom katen till 2,5,sen öppet filter samnt 3 tums spjället är ju inte alla som har 3 tums har man märkt.
Driven08 skrev: Är lite nyfiken så fyller i några frågor i denna gamla tråd hoppas det är ok. Att dessa frågor inte är ekonomisk försvarbara är jag helt medveten om så det lämnar vi
Volvo S70 GLT har org 170hk. Och enligt chip till denna så ska man få 188hk? Sedan 2,5" system från katten och bak. För att få lite mer kött på bena ger ett 2,5" system från katten något i effekt väg på sugmotorer? (1hk ger mer effekt) ni förstår min poäng där.
Vad ger ett full flödes avgassystem med racekatt (miljöns skull) med extraktor rör på dessa bilar? Vad är det som är "restriktivt" ?
Är helt ny på detta med sugtrimning men det är den vägen jag vill välja att slå in på. Så turbo trimning är inget alternativ ni som föreslår det pga penga mässigt sen är det ju givet att ju mer effekt (dvs ärliga hk) så kommer det kosta ordentligt.
Men min tanke är att bilen ska uppgraderings mässigt ha
Jag tackar för alla intressanta svar som inkommit Hur är det med extraktor rör på S70 glt när börjar orginal bli "flaskhals" eller finns det någon effekt att hämta där?
Angående att det lät som att jag tyckte turbo inte var aktuellt pga kostnaden är fel. Det var inte så jag menade . Enligt mig är det en charm med sug motor trimning. Jag är inte ute och vet att jag inte kan vara ute efter mer än 200 ärliga hk vid denna bilmodell.
Har läst så många trådar som gäller just sug motor trimning att alla skriver "lägg ner det och skaffa turbo" Vilket i vissa fall är befogade om man tror att man kan få 30-40hk för 3000-5000kr som en turbo chippning ger.
Men tillbaka till tråden. Finns det något belägg/ ungefär vad/hur mycket ger ett 2,5" system efter katt?
Jag här kunnig hjälp att få med montering och ihop plockning.
Att byta till en Wallbro 255l/h bränslepump kan det ge något? Som sagt 1hk är en vinst