11266
Sök

Vad innebär error code 3 för Audi Symphony II stereo

11 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Hej!
Äger en Audi a4 2003

Har letat runt utan att kunna få svar på hur jag ska lösa mitt problem!

Vad innebär error code 3 för Audi Symphony II stereo samt hur åtgärdar man detta.
När man har i en skiva så hör man hur den jobbar (mekanismen) men sen efter 15 sekunder får man meddelandet ERROR 3

Vore hemskt tacksam för hjälp, tack på förhand!

Mvh
Elias

16 197 Inlägg
29 september 2009
fel på laserhuvet..  antingen smutsigt elle så e de pajj.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

ljudfantast
1 372 Inlägg
11 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
tack för länken men vet inte om det kommer att hjälpa mig, får testa imorgon.

Fick även tipset att ta ut säkringen för bandaren en liten stund och sen sätta tillbaks den.
Vet däremot inte vart jag hittar säkringen?

ljudfantast
1 372 Inlägg
30 september 2009
ezpraye skrev:
tack för länken men vet inte om det kommer att hjälpa mig, får testa imorgon.

Fick även tipset att ta ut säkringen för bandaren en liten stund och sen sätta tillbaks den.
Vet däremot inte vart jag hittar säkringen?

varför inte? du kanske borde göra det han gjorde i tråden, och kika in i inloppet.
Och kan du inte nollställa systemet genom att på något sätt slå från strömmen helt? Säkring ska ju finnas, har du ingen manual till något av detta?

11 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Tack för hjälpen michieff!

Ska ta och sova nu, så jag är klar i huvudet imorgon wink
Återkommer med hur det har gått.

Godnatt!

11 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Hej igen!

Gav mig aldrig på att ta ut stereon (inte så haj och lite feg), däremot ringde jag Audi. Bilen är köpt från firma för ca 3 veckor sedan (ej audi). Jag testade dessvärre inte cd:n när vi köpte bilen sad.

Jag åkte in till Audi verkstad, dem har felsökt och förmodligen som måste hela stereon (Symphony II) bytas säger dem. När jag frågade om de tagit ut stereon och tittat om det sitter skivor i den svara dem att de inte plockat ut stereon?? Det behövdes inte. Hur har dem då felsökt? Det kommer att kosta ca 4500:- att fixa en ny. Idag så ringde Audi upp firman som vi köpt bilen hos. Vet inte vad som händer, om han tar kostanden??

Hursomhelst så pratade någon om att det finns en säkring som man plockar ut och nollställer cd:n. Hur gör man det.

Vet inte hur jag ska gå tilläga, tror inte att bilfirman tar på kostnaden för ny stereo.
Vad skulle ni ha gjort? Går det att fixa stereon på annat sätt, hjälp snälla

Tack på förhand

jobbar påre
751 Inlägg
7 oktober 2009
är det en bilfirma du har handlat av?
ISF så har han ett så kallat ansvar att ta ev. fel på bilen då han måste enligt lag lämna 6månaders garranti på bilen...

låter skumt att dom inte tagit ut stereon:S... säkert har dom inte kompetens för det heller...
vad de gäller nollställningen så finns de två säkringsdosor... kolla i handboken vilken som går vars så hittar du ganska snart säkringen...

annars finns de ju en annan lösning.vad de kan ge för konsekvenser vet ja inte..ta lös pluspolen och låt de stå ett tag..då har du inte ström nånstans alls..

ljudfantast
1 372 Inlägg
7 oktober 2009
så jobbar märkesverkstäder/ÅF, de ger ett pris på vad det kommer kosta att byta hela enheten hellre än att lösa problemet på riktigt. Det är därför man ska göra allt själv, litar inte en suck på utsugarna.

jobbar påre
751 Inlägg
7 oktober 2009
håller med dig=) jag har fullstämplat servicebok nu så nu gör jag alla servicar själv..och alla reparationer:).. även kamremsbyte kommer ja göra på på den

ljudfantast
1 372 Inlägg
7 oktober 2009
Pro_fxr skrev:
håller med dig=) jag har fullstämplat servicebok nu så nu gör jag alla servicar själv..och alla reparationer:).. även kamremsbyte kommer ja göra på på den

fyfan vad sjösst, då lär dig dig lite nybilsmeck då smile alltid bra att kunna

jobbar påre
751 Inlägg
7 oktober 2009
hehe kan ja redan=)..har bytt mer än en kamrem smile.. de som är lite bök med nya bilar är då de där förbannade datorerna:P. när man ska läsa av felkoder:P

11 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Hej Pro_fxr!

Du skriver att jag ska ta bort pluspol, ett par andra som jag pratat med säger minuspool??
Vilket är det som gäller?

Vilka övriga audi orginal passar min bil.

Jag har bl a. hittat en beg. Audi Navigation system RNS-E (är det plug´n play?)

som ska passa till Audi A4, S4, RS4, A4 Cabrio from 2002

Audi Part number: 8E0 035 192C

har "part numret betydelse"? hur kollar jag att den passar min bil (chassinr?)

Kom gärna med förslag om ni vet vilka fler orginalmodeller som passar min bil.
Jag har nuvarande Symphony 2.

Tack på förhand!

Mvh
Elias

Sök