Hälp med att få till balyserna (ser typ uttorkade ut)

mattiass Rekondare
7 oktober 2009 · 254 Inlägg

Roboo skrev:

mattiass skrev:

Roboo skrev:
Autosol och polermaskin funkade hur bra som helst när jag polerade ett par baklysen på en 855a

Det har jag provat men men det räcker inte verkar det som, ska våtslipa sen klarlack smile

Jaså? För de jag polerade var ruskigt solblekta, såg inte ens någon färg. De var liksom mjöliga på nåt sätt i ytan.

Men det tog ett bra tag innan det vart bra. Annars är det väl slipa och lacka som gäller...

Aa jo klart det går men mina är också av det värsta laget typ så orkar inte hålla på så länge så går nog bättre med våtslipning smile

Volvo XC70 (2001)
Remiss
7 oktober 2009 · 1 339 Inlägg

mattiass skrev:

Roboo skrev:

mattiass skrev:

Det har jag provat men men det räcker inte verkar det som, ska våtslipa sen klarlack smile

Jaså? För de jag polerade var ruskigt solblekta, såg inte ens någon färg. De var liksom mjöliga på nåt sätt i ytan.

Men det tog ett bra tag innan det vart bra. Annars är det väl slipa och lacka som gäller...

Aa jo klart det går men mina är också av det värsta laget typ så orkar inte hålla på så länge så går nog bättre med våtslipning smile

Prövade du motorolja? Går ju väldigt mycket snabbare jämförelsevis roll

mattiass Rekondare
7 oktober 2009 · 254 Inlägg

Volvo740an skrev:

mattiass skrev:

Roboo skrev:

Jaså? För de jag polerade var ruskigt solblekta, såg inte ens någon färg. De var liksom mjöliga på nåt sätt i ytan.

Men det tog ett bra tag innan det vart bra. Annars är det väl slipa och lacka som gäller...

Aa jo klart det går men mina är också av det värsta laget typ så orkar inte hålla på så länge så går nog bättre med våtslipning smile

Prövade du motorolja? Går ju väldigt mycket snabbare jämförelsevis roll

Hur länge håller det med motorolja då? tongue

Volvo XC70 (2001)
Remiss
7 oktober 2009 · 1 339 Inlägg

Om du kollar på min bil så är det fotot taget 2 månader efter

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang