Hoppas jag har kommit rätt nu !
Hejsan !
För exakt 10 dagar sen hade ja min första krock en lastbil, Jag körde en Renault master Chassi med skåp.
Och det var en scania p- serien jag krocka med. Lastbilen som kom i en mycket skarp kurva åkte över min fil för att inte ta ut hela svängen, och ja kom i ca : 25 -35 km/h vet inte hur snabbt han kom men hur som helst så träffa ja han i tanken och ja stutsade ut mot kanten, på scanian så sprutade det ur 300 liter diesel och det som va runt tanken gick också sönder, renaulten som ja körde blev tvungen att skrotas, saker från lastbilen åkte in i motorn och in genom huven och ut i dörren.
(på bilden ser man skydsplåten en där nere och en vid dörren)
10 dager efter åt (1 okt 09) så kör en arbetskamrat till mig en Mercedes-Benz 313 CDI tror ja det va och den här krocken va mycket mindre meen mycket psykiskt ansträngande på mig. ja såg en DHL lastbil + släp rakt mot min sida ! och då som alla säger att man ser nått vitt framför sig, det såg jag, trodde att ja skulle dö då. det var det läskigaste jag har varit med om, Som tur va så hann lastbilen svänga lite för att inte träffa rakt på min sida. Så lastbilen drog av motorhuven på mercedesen och det blev plåtskador på höger sida precis efter dörren.
( arbetskollegan körde om en stillastående bil precis innan väjningsplikten, bilen som stod stilla väntade säker för att han såg lastbilen komma. Så han körde till höger om bilen framför och sen drog till vänster, och DHL lasbilen kom från höger) Det hände på Lissmavägen
första krocken med firmabilen ..