Sorry Manny har sparat tiotal bilder på sånna och orkade inte leta efter var jag hittat just den för att länka men ta de som en komplimang då jag visade upp den jag tycker va bäst byggd
Ja, elakt av han:(
för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!
Tjenare, här kommer en kort uppdate:) Har inte hänt så mkt med bilen på sistone, har justerat in coilisarna lite, gjort hjulinställning, plockat bort stänkskydden för o kunna sänka ytterligare mm.. Aja, kommer lite bilder här '
Någon som har misslyckats med domkraften? buckla iaf
höjden bak just nu
Sen tog jag rast och drog till biltema o köpte lite fasta nycklar
När jag kom hem plockade jag loss stänkskydden fram för att kunna slicka backen lite till bakom fanns rost:( gör väl inte så mycket när skärmarna hö+vä ändå ska bytas.. höger sida:
höger sida..
vänster sida, usch..
Sen skulle jag i alla fall försöka göra en hjul inställning..
Fick loss muttern såhär långt, sen började bulten snurra:(
Efter många försök sågade jag av *******
Hittade en bild på en sådan här smart sak, guld värd! Nu ska jag mot stan o köpa mutter då jag inte hittar någon med nilock* hemma, mors!
Varför skruvade du loss den där ute kommer inte ihåg vad den heter styrled eller nått???
Har tyvärr inte hittat några skärmar o annat roligt men säger till om någon freebe dycker upp
Thanks Jo, för o göra hjulinställning måste man lossa styrledens yttre fäste, (p-ände kallas den). När den är lossad så lossar man muttern på mitten av styrleden. När den är loss är det bara att snurra p-änden så mycket som hjulen/et ska juseras. När det är klart drar man åt båda muttrarna o hoppas de vart lagom justerat Annars är det bara gå på helsikket igen
Nja, det svåra var att få bort org stötdämparna, hade ju rostat fast o så.. Men att montera dom nya coilisarna gick smidigt, tog en eftermiddag i garaget
Varför skruvade du loss den där ute kommer inte ihåg vad den heter styrled eller nått???
Har tyvärr inte hittat några skärmar o annat roligt men säger till om någon freebe dycker upp
Thanks Jo, för o göra hjulinställning måste man lossa styrledens yttre fäste, (p-ände kallas den). När den är lossad så lossar man muttern på mitten av styrleden. När den är loss är det bara att snurra p-änden så mycket som hjulen/et ska juseras. När det är klart drar man åt båda muttrarna o hoppas de vart lagom justerat Annars är det bara gå på helsikket igen
Okej de e jag med på men varför lossade du den undre muttern ? Den inre delen av styrleden e ju inte gängad så de går ju att snurra utan att lossa hela ???
Okej de e jag med på men varför lossade du den undre muttern ? Den inre delen av styrleden e ju inte gängad så de går ju att snurra utan att lossa hela ??? http://www1.garaget.org/gallery/archive … dd7gqb.jpg
Ne, då snurrar hela damasken med som sitter fast längre in på styrleden (mot mitten av bilen)..
Nja, det svåra var att få bort org stötdämparna, hade ju rostat fast o så.. Men att montera dom nya coilisarna gick smidigt, tog en eftermiddag i garaget
Okej så de kommer ihopmonterade?
coilsen kommer helt ihop monterade, som dom är på mina första bilder