3080
Sök

Audi "humlan" A4 Quattro börjar Lite lätt igen

utbildad klant
2 197 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
haha XD vad rolig du är gurra;)  SÅÅÅ stora är dom inte:P dess utom är dom bra å ha:O man akn ju typ sitta på dom å sånt:P jag är en kille som gillar vingar Kolla den gammla bilen. MEN tyker den ser bra ut utan vingen åxå men såg inte så kul ut under vingen så:P

efter som deäcken var sås litna när jag köpte så vet inte nått allt XD däcken står ganska snett typ. har en tung baslåda i bak. öhh  blir en hel del sladdar med bilen så vad vet ja XD vi märker det nästa sommar. I dag har bilen körts hårt med  fick nya sulor ju:O dom skulle köras in på tvären tyckte jag dom sa i butiken.

jag linus provade lite  full gas:P linus bromsade hårt:P XD

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/782026_r13lli.jpg

Inte bara linus bromsar blev varma. även humlan blev lite fesljummen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/782028_7ait44.jpg

avgaset var rött hela vägen ner till underbilen. å tyvär så palla det inte utan gick AV under bilen XD

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/782034_mmvrtk.jpg

ja det är bara laga det. men tard et till helgen bilen får stå så länge.

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
12 oktober 2009
Förstår ärligt inte hur du kör eftersom du kör av alla flexböjar?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

207 Inlägg
12 oktober 2009
Mina Bromsar Rök efter 8 varv på kinnekulle.... i Sommras... och då var inte ens Grenröret rött... Hur lyckas ni ? tongue

+

har för mej att när ett grenrör glöder har ni lyckats att uppnä en tempratur över 1100 grader...
Vi förvärmde mitt till 1200 grader när jag svettsade adapterplattan till min turbo tongue DÅ glödde det tongue
Senast redigerat av Hilbertson (12 oktober 2009)

utbildad klant
2 197 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
haha  Men mäki. detta är inte flexet det är efter flexet:P så inte andra gången gillt yikes hehe men bromsarna rök för linus typ nita från 200 till 0. å det börja glöda när jag sladda  det varvas ju en del:P

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
12 oktober 2009
Mäki skrev:
Beror på körstilen isåfall. Jag gör slut på fler fram än bakdäck iaf. Hur är dina hjulinställningar?

Hjulen ska stå reltivt rakt, gjorde en hjulinställning för ett år sen. men jag kör lite konbana och mycket lek i rondeller och svängar och då hänger den litegrann bak smile

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

Försöker iaf
1 998 Inlägg
12 oktober 2009
Ser ju bra ut. Mycke finare än den andra.

Men kör inte sönder den å låt de ta den tid de tar å lära sig quattron. Tänker mest på snön å gas wink

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

utbildad klant
2 197 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
Boostrider skrev:
Ser ju bra ut. Mycke finare än den andra.

Men kör inte sönder den å låt de ta den tid de tar å lära sig quattron. Tänker mest på snön å gas wink

Var ej orolig är så rädd om min lilla humla;)
Tror dina hjuls står rakare än mina gurra?

Mvh O.Frankeståhl

207 Inlägg
13 oktober 2009
Fronten är 70% klar wink Lite små spackling kvar och Handslipning med 400 papper wink

Samtliga ställen som var Spruckna är lagade wink
Det blev ju LITE mer jobb än vad vi trodde från början... men nu börjar de bli ordning på den smile

Så snart lämnas den över till Deamo så får du provmontera den sen kommer lacken wink

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
Hilbertson skrev:
Fronten är 70% klar wink Lite små spackling kvar och Handslipning med 400 papper wink

Det blev ju LITE mer jobb än vad vi trodde från början... men nu börjar de bli ordning på den smile

Så snart lämnas den över till Deamo så får du provmontera den sen kommer lacken wink

Helt underbart. tongue den är vekrligen saknad;) bilen ska fixas på fredag med avgaset. slit inte ihjäl dig på fronten bara;)

Mvh O.Frankeståhl

207 Inlägg
13 oktober 2009
oggy_swe skrev:
Hilbertson skrev:

Helt underbart. tongue den är vekrligen saknad;) bilen ska fixas på fredag med avgaset. slit inte ihjäl dig på fronten bara;)

haha ! jag går snart in i väggen tongue hehe nä men lägger några timmar lite då o då smile men vill int elämna ifrånmej den om jag inte är nöjd... och då tar de sin tid, Tyvärr.. men gör så gott jag kan smile den är ju inte " slät " direkt har jag märkt... hela fronten är ju typ vågig ... så de e svårt att känna var de e bra osv smile Men Sprickan i mitten är 95 % klar smile ett litet litet Spackel hål som skall Spacklas bara smile sen kommer du aldrig se att den varit av där smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
Hilbertson skrev:
oggy_swe skrev:
Hilbertson skrev:

haha ! jag går snart in i väggen tongue hehe nä men lägger några timmar lite då o då smile men vill int elämna ifrånmej den om jag inte är nöjd... och då tar de sin tid, Tyvärr.. men gör så gott jag kan smile den är ju inte " slät " direkt har jag märkt... hela fronten är ju typ vågig ... så de e svårt att känna var de e bra osv smile Men Sprickan i mitten är 95 % klar smile ett litet litet Spackel hål som skall Spacklas bara smile sen kommer du aldrig se att den varit av där smile

Hehe be inte om ursäkt för tusan:P jag tycker det går undan tongue å att du är noga är ju bara bra:P det ör ju tråkigt om det inte ör bra när man får tillbaka den;)

Mvh O.Frankeståhl

207 Inlägg
13 oktober 2009
Tror Du skall bli Nöjd smile Kommer ju inte så så bra ut när du provmonterar men de beror ju på alla olika färger som de e nu, Dvs Glasfiber färg, spackel Färg , osv tongue du fattar wink Döm inte resultat föens Lacken e på big_smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
Hilbertson skrev:
Tror Du skall bli Nöjd smile Kommer ju inte så så bra ut när du provmonterar men de beror ju på alla olika färger som de e nu, Dvs Glasfiber färg, spackel Färg , osv tongue du fattar wink Döm inte resultat föens Lacken e på big_smile

hehe ingen fara;) jag är van vid sånt:P  vet att färg på sakerna gör sjuk skillnad big_smile

Mvh O.Frankeståhl

429 Inlägg
14 oktober 2009
oggy_swe skrev:
racerwagon skrev:
Det blev snyggt med lyktbelysningen men är de lagligt?

menar du den bak? ja det är den blev stannad  med den å dom sa inget om den alls dom bara berömde bilen.

Gött smile blir nog till att skffa sådana, vart köpte du dom?

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
racerwagon skrev:
oggy_swe skrev:
racerwagon skrev:
Det blev snyggt med lyktbelysningen men är de lagligt?

menar du den bak? ja det är den blev stannad  med den å dom sa inget om den alls dom bara berömde bilen.

Köpta på xneonkungen kostade 80kr å aklrt värt det grymt bra ljus i dom smile

Mvh O.Frankeståhl

429 Inlägg
14 oktober 2009
oggy_swe skrev:
racerwagon skrev:
oggy_swe skrev:

Var ju inte alls farligt. Blir till att investera i sådana smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
racerwagon skrev:
oggy_swe skrev:
racerwagon skrev:

Var ju inte alls farligt. Blir till att investera i sådana smile

Låter gott;) jag är grymt nöjd så smile

Å för alla andra som läser på fredag ska bilen in i garage å få sitt avgas fixat efter går dagens lek. inte för att flexet gick sönder men ser ut som det kommer komma förr eller senare så byter det nu innan så jag slipper ligga där under mer.
Ska göra lite annat smått å gott åxå om jag hinner;) kommer en uppdate på fredag.

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
GO kväll gorg sorry jag slöat massor var en meningen. Men denna kväll har jag spenderat i garaget för få ordning på vad jag ställt till med.

Alltså mitt avgas sad

Jag trodde röret gått Av men så var inte fallet utand et var audis lilla orginal klämma under bilen som inte palla med knipa åt mer. så den slängdes käpp rät åt hel%¤)te

Sen åk´te vi köpte en gp frisk rör bit två go klämmor å lite avgas pasta å TADA!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/784247_5whcgy.jpg
ser inte så fint ut men funkar KANON big_smile

så alla fälgar av passde på sätta dom nya fram å dom nästan nya bak. å så körde matte liten putts på mina sexiga dämpare big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/784250_drypw7.jpg

Efter allt slit så började man känna en viss hunger..

FAMILJE MIDDAG big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/784252_g305gx.jpg
FAMILJ big_smile

efter middan som JAG bjöd på:P för jag e så rar å tacksam för hjälp:P  lekte jag å linus på höga höjder XD

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/784255_sba0rs.jpg

när min bil var kalr så koppla vi om linus ladd mäate snyggare blev kalas big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/784256_hjsc22.jpg

Han heter Lilutt på garaget besök gärna hans bil. han e ny här så han bheöver lite komments big_smile

Sen vill jag åxå tacka  16-2Lennartsson här på garaget för sponsrat mig med dekaler rekomenderar honom starkt  blev sjukt nöjd med dekalerna

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/784257_b4cnj2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/784258_k6ikfg.jpg

Vet satte oggy_swe Lite snett men vafan nöjd endå:D

Å nu till den fetaste av dom alla

Det som gör min bil till Humlan wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/784261_g21qgo.jpg

big_smile grymt cool allt för i kväll släng in lite komments nu big_smile

Go kväll!
Senast redigerat av oggy_swe (20 oktober 2009)

Mvh O.Frankeståhl

197 Inlägg
17 oktober 2009
Gud va du ska kladda ner bilen! Lite synd tycker jag. Fina bilar dethär, utan sprayade lyktor, klistermärken å annat trams smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Marroe skrev:
Gud va du ska kladda ner bilen! Lite synd tycker jag. Fina bilar dethär, utan sprayade lyktor, klistermärken å annat trams smile

Vill ju inte presic påstå jag kladdat ner bilen ed tonade baklampa i vingen å  några små dekaler.  men alla tycker olika jag e fett nöjd.

Mvh O.Frankeståhl

Sök