Nya däck 2st?

DayDreameR
8 maj 2006 · 91 Inlägg

Måste köpa nya däck fram.
Har nu Pirelli P6000.
Vill inte ha pirelli utan annat märke.
Har då fått rådet att köpa nya runt om, Då vägegenskaperna tydligen ska bli markant sämre med olika däck.
Anledningen till att jag inte vill byta runt om är dels ekonomin & sedan att bakdäcken är som nya.

Tips?

BlakkT5
8 maj 2006 · 118 Inlägg

Vilken Tum och märke är du ute efter?

Överladdat, ja tack!
sveddan
8 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Kolla www.gummihuset.se och www.dackonline.se , de brukar ha billiga däck/kampanjer.

Man ska tänka på att det är väldigt viktigt ur säkerhetssynpunkt att ha bra däck, bland det viktigaste på hela bilen, så att snåla är egentligen bara dumt. Det sämsta däcket från toppleverantörerna är fortfarande bättre än det bästa däcket från noname-fabrikanterna!

DayDreameR
8 maj 2006 · 91 Inlägg

195*65*15 är det jag är ute efter..
Den egentliga frågan är ju om det spelar någon större roll att man har olika märken.
Jag har givetvis inte tänkt att köpa något no name utan lurar lite åt Good Year håller eller kanske Bridgestone, Även nokian är en kandidat!

Lone Star
8 maj 2006 · 1 231 Inlägg

DayDreameR skrev:
195*65*15 är det jag är ute efter..
Den egentliga frågan är ju om det spelar någon större roll att man har olika märken.
Jag har givetvis inte tänkt att köpa något no name utan lurar lite åt Good Year håller eller kanske Bridgestone, Även nokian är en kandidat!

Det ska väl inte vara någon fara att ha olika märken. Jag kör med olika och det funkar perfekt. MAn kan ju inte hålla på och köpa nya framdäck så fort bakdäcken tar slut bara för märket wink

Men däck i den där dimensionen kan ju inte vara så farligt dyra så satsa på bra däck bara

Mitt projekt: Evo III
DayDreameR
8 maj 2006 · 91 Inlägg

Vad tror folket om detta däck?
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbest … mp;dsco=21

Senast redigerat av DayDreameR (8 maj 2006)

sveddan
8 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Verkar vara helt ok! Priset lockar ju... smile

DayDreameR
8 maj 2006 · 91 Inlägg

Vilken j****a Djungel.. Ju mer jag kollar desto mer villrådig blir jag...
*suck*

Lone Star
8 maj 2006 · 1 231 Inlägg

Dom där såg ju bra ut! Kör på de

Mitt projekt: Evo III
FugitivE BMW Power
8 maj 2006 · 2 362 Inlägg

Det finns ju en mängd budget märken som Nankang osv. Jag har två olika märken på mina framdäck och bakdäck. Samma märke på samma axel förstås, men det funkar att ha olika fram och bak.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
8 maj 2006 · 1 781 Inlägg

Däckena som du drog uppsom exempelser ju ut att vara mycket bra enligt testerna

Team Insane Racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang