5936
Sök

Bildskärm med 3,5 mm anslutning till Dvd med RCA

3 390 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Tjabba

Har en 7" bildskärm till bilen som det är en 3,5 mm hane anslutning till och undrar hur jag ska koppla in den till Bil dvd´n som har RCA ?

Har googlat och allt men hittar bara 3,5 mm hane - 2 Rca hona Audio... Jag är inte den som vet mest om det här så lite hjälp vore kanon smile

För bildskärmen ska ju ge både Bild och ljud.....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
6 oktober 2009
Jag har en liknande (Tradera), jag tog bara en 3.5mm <--> 2xrca och bilden går i svart kabel och ljudet i röd. Hoppas att du förstår.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

3 390 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Det går alltså med en RCA audio "adapter" ?    3,5 mm - 2 x RCA (svart + Röd) ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

4 005 Inlägg
6 oktober 2009
WeDo skrev:
Tjabba

Har en 7" bildskärm till bilen som det är en 3,5 mm hane anslutning till och undrar hur jag ska koppla in den till Bil dvd´n som har RCA ?

Har googlat och allt men hittar bara 3,5 mm hane - 2 Rca hona Audio... Jag är inte den som vet mest om det här så lite hjälp vore kanon smile

För bildskärmen ska ju ge både Bild och ljud.....

Jag tror att du nog har en 3,5mm multimedia kontakt du har. jämför med en hörlurskontakt så ser du. Det är många fler kontakter på multimediakontakten.

Du ska nog ha en sådan här så du får stereo också, finns mycket billigare på andra ställen dock!

http://www.dustinhome.se/pd_5010190025.aspx

3 390 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
om man går in på www.kjell.com och söker i rutan på 39685 .... En sådan funkar alltså inte då ?

4 005 Inlägg
6 oktober 2009
WeDo skrev:
om man går in på www.kjell.com och söker i rutan på 39685 .... En sådan funkar alltså inte då ?

Det beror på vad syftet är.
Ska du spela upp ljudet på din 7" skärm?
Har 7" skärmen stöd för stereo? Behöver du stereo?

Om inte, så köp den kontakten du.

Själv köpte jag en "multimedia3,5" (vet inte exakt vad de heter) för 70 kr på euronics förut.

3 390 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Men mono eller stereo ljud spelar ju mindre roll då det bara är ljudet till skärmen det styr....

3 390 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Nu skickade vi samtidigt... smile Men då har jag fått svar på frågan.. Tacka och bockar big_smile

3 390 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Det var inte så lätt kom jag på.... Det är bara en 3.5mm kabel som kommer från skärmen. ingen annan.  Hur får den då ström ? :S

För det funkar ju inte att bara koppla in 3.5 mm <---> 2x RCA adapter.....  Är det något specail tjosan kabel man måste ha då ?

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
6 oktober 2009
Tjosankabel är väl det minsta man kan säga, har själv pillat på en sådan förut (har separat ström nu) och efter devisen "Frisk kopplat, hälften brunnet) så insåg jag att mer än hälften brann. Kolla upp med tillverkaren av skärmen/försäljaren vart man kan köpa kablar.

3 390 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
ingen aning om vem /vilken tillverkare det är tyvärr.... Har bara en skärm.. ingen kartong eller någe... står inget på skärmen heller är det värsta..

3 390 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Mjooo, börjar bi lite smått irreterad hmm

Lägger upp 2 bilder som visar skärmen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/28005/778279_57goxp.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/28005/778281_69ltm2.jpg

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
6 oktober 2009
Ska det inte sitta ett fäste där bak....?
Där borde väl strömmen gå..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

3 390 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Nu blev jag så arg så jag skruva isär skiten tongue   

https://www1.garaget.org/gallery/archive/28005/778297_8el6rs.jpg

3 390 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Ska kanske nämna att det är en 4-polig 3.5mm kontakt ( kanske syns på bilden)  Det jag vill är alltså att få ström och bild till den... Ljudet spelar ingen roll...

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
6 oktober 2009
Jag skulle säga att det är bild och ljud enbart i den 3,5 mm kablen..
Nätdelen ser ut att sitta andra sidan där den svarta och röda kablen sitter..
Men lite osäkert då det är en hörlurskontakt just framför där....
Senast redigerat av BMTech (6 oktober 2009)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

3 390 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Men vad är alla kablar till för som går i 3.5 mm ?  Röd, gul, svart och vit ?

16 197 Inlägg
7 oktober 2009
WeDo skrev:
Men vad är alla kablar till för som går i 3.5 mm ?  Röd, gul, svart och vit ?

skrämen saknar ju en styrbox..  men efter de skärmar ja plockat ner å byggt om så har de flesta haft följande..

gul-bild 1
vit-bild2
svart-bildjord

men den röda vet ja inte..

fast de e ju inte så svårt att mäta upp dock.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 390 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Vad är kontakten på fronte till för då ?  Det står ju AV in.. Vad ska man koppla in där ? Skulle det vara för hörlurar så är det väl en ut "port" det ska vara... eller är jag helt tappad ?

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
7 oktober 2009
AV-In = Audio/Video in.

Du känner ingen elektriker som kan mäta upp lite och kolla?

Sök