7038
Sök

Golf V original stereo i en GOLF IV

Tyskstuk
466 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder. Någon som gjort detta? Borde väl inte vara några problem?

Anledningen till att jag vill ha detta är för att jag vill behålla "original-looken" och jag tror själv det kan bli riktigt läckert!

Jag antar att GOLF V har samma orignalstereo som övriga Volkswagenmodeller av samma generation, så behöver ju inte nödvändigtvis vara på en Golf:)

MVH Rickard F

1 853 Inlägg
8 oktober 2009
Dels har jag en RCD300  du kan få köpa 6 växlad mp3... till Golf MK5 smile

Gällande om det går att montera en MK5 stereo i en MK4:a = Japp det går... inte helt lätt men det går... finns dom som har monterat en RNS510:a i en MK4:a.

Kika här på www.vwnavi.com där är lite bilder mm. Och folk du kan rådfråga för att lösa det hela. Ska du ha en RNS510:a i din MK4:a får du satsa på en enhet från: Touareg/Phaeton då dom är fyrkantiga och värkar passa rakt av (nästan...) smile

Lycka till med projektet, hör av dig om du vill köpa min RCD300  wink

Edit Skrev först att jag har RCD310:an det var fel jag har RCD300

/mvh soyd
Senast redigerat av soyd (8 oktober 2009)

Tyskstuk
466 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Det känns inte alls helt ointressant, men jag vet alldeles för lite om detta, var en idé som ploppa i mitt huvud imorse:P Den stereon jag tänkte var denna:
http://www.blocket.se/ostergotland/VW_o … _9&w=3

Vad har den stereon för beteckning?

Golf 4 har ju plats för en "2-din", finns det någon ram för att få ovanstående stereo att bli "kvadratisk" så den fyller ut hela hålet? den ovanstående har ju avrundade kanter.

Tack så hemskt mycket för de som orkar bry sig!!
Senast redigerat av Rille_Pille (8 oktober 2009)

560 Inlägg
8 oktober 2009
Tex: http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … prodid=369

Rille_Pille skrev:
Golf 4 har ju plats för en "2-din", finns det någon ram för att få ovanstående stereo att bli "kvadratisk" så den fyller ut hela hålet? den den har avrundade kanter.

Tack så hemskt mycket för de som orkar bry sig!!

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Tyskstuk
466 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare

Jo precis en sån ram, fast en som är avsedd för volkswagens originalsteroes, då dessa har avrundade kanter. Kollar du på blocket annonsen så ser du:)

Administratör
2 997 Inlägg
8 oktober 2009
Om du är ute efter oem looken så ok men originalarna suger ju hästpung i övrigt när det gäller ljud och dylikt. Sedan har du troligen ISO kablage i din 4a medans 5ans har vws "din" kontakt....

En kopp av den svarta såsen...

Tyskstuk
466 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Goffen skrev:
Om du är ute efter oem looken så ok men originalarna suger ju hästpung i övrigt när det gäller ljud och dylikt. Sedan har du troligen ISO kablage i din 4a medans 5ans har vws "din" kontakt....

Jo precis, jag tycker om när det inte ser eftermarknads ut, men nog får det säkert att hitta en som passar bra in i den övriga inredningen:)

ljudfantast
1 372 Inlägg
8 oktober 2009
comon, det är en golf 4! alla jag hört om och sett har bytt ut org stereo så snabbt de kunde!

Sök