3645
Sök

foton på min bil

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
har för första gången försökt ta foton som ska se snygga ut och framhäva objektet (min bil) så bra som möjligt, kan ju ingenting om foto så jag famlar så att säga i mörkret. ta gärna en titt och säg vad ni tycker.

http://www.garaget.org/?car=22754

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

SSS -12
3 217 Inlägg
9 maj 2006
Det är som man säger rent spontant: Det är en bra början!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
hehe, ok, men vad ska jag tänka på till nästa gång? tips i största allmänhet?

Numera leg. grusligist!

Fartsyndare
278 Inlägg
11 maj 2006
TS_quattro skrev:

miljön till att börja med. sen bör du antingen göra det mitt på dagen eller precis efter solen gått ner, då den såkallade "blåtimmen" är, men då måste du exponera längre men blir assjysst smile

det är svårt att ta bra bilder på detaljer på en bil såvidare du inte har en systemkamera eller en kompakt med närbildsfunktion (ofta en liten blomma som knapp :p).

var inte rädd för att testa vinklar, lägg dig på marken, bli lite skitig, de är värt det xD

yrkesfotograf inom reklam och företag.

Brum säger bilen.
394 Inlägg
11 maj 2006
TS_quattro skrev:

Leta miljöer som ger lite kontrast mot din fina bil.. tex. fabriker. "skitiga"miljöer, osv.. sommarstugor är inte så spännande wink

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Fartsyndare
278 Inlägg
11 maj 2006
Psychotic skrev:
TS_quattro skrev:

Leta miljöer som ger lite kontrast mot din fina bil.. tex. fabriker. "skitiga"miljöer, osv.. sommarstugor är inte så spännande wink

de är typ en parkering till en idrottsplats. DAH! tongue

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
jo, det är parkeringen till en idrottsplats, fungerar även som grusplan under vinter/tidig vår, valde den för att kunna få bilder utan "störande" moment, dvs en stor öppen yta där det i stort sett bara finns bilen att titta på. men ok, till nästa gång så ger jag mej på något som ger mer kontraster som t.ex skitigt industriområde, grustag etc. ska försöka få kläm på detdär med ljuset oxå... hur tycker ni jag använt det ljus som rådde när jag tog dessa bilder då? är det godkänt eller kunde jag gjort på något annat sätt?

Numera leg. grusligist!

Amatör
444 Inlägg
11 maj 2006
nån som vet nått bra foto ställe i eslövs trakten ?

Fartsyndare
278 Inlägg
11 maj 2006
TS_quattro: Kolla min bil här på sidan, nått sånt är fett najs big_smile sånna miljöer smile

snortiz: Helsingborg, kolla mina bilder här på garaget. Visar gärna vart jag tog bilderna smile

Fartsyndare
278 Inlägg
11 maj 2006
snortiz: jag hjälper dig gärna med att ta bilderna om du önskar xD

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
11 maj 2006
Har taget några utav min i Åhus. Skicka PM om u vill veta var.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
11 maj 2006
Som ovanstående säger blir det en ganska tråkig bild om man är mitt ute på en parkering men samtidigt ska du inte så vid något "jätte häftigt" som stjäl blickar! Balansgång!

Sök