2870
Sök

Är det hit vi vill komma i trafiken. "hämnd aktioner"

Avstängd
10 388 Inlägg
19 maj 2012
perorust skrev:
Anderholm skrev:
ska också tillägga att även jag tänker grova tankar om människor som inte borde ha körkort.
en glödgad påle i rääva på stortorget som exempelstraff så att alla människor blir avskräckta från att göra dumheter men detta får man ju bara tänka^^

dödsstraffet i USA har ju knappast en avskräckande effekt. så då borde väl kanske inte ditt förslag resultera i någon mätbar förbättring i trafiken heller?

Det har det iofs visst, dock inte för inbitna kriminella och/eller folk som redan finns i de kriminella riskzonerna, men, det är ett galet OT-ämne.

Förbättring i trafiken lär det dock inte ha

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

119 Inlägg
20 maj 2012
väldigt kul att tråden ännu lever och skapar debatt!
men det vore roligre med mindre pajkastning och mer åsikter och argument. smile

JAG tycker att man ska respektera andra i trafiken och hellre förlåta än fälla.
vad tycker NI? smile

hellre ger jag fan i det helt och hållet, än att jag fuskar ihop det...

Forummoderator
26 455 Inlägg
20 maj 2012
perorust skrev:
väldigt kul att tråden ännu lever och skapar debatt!
men det vore roligre med mindre pajkastning och mer åsikter och argument. smile

JAG tycker att man ska respektera andra i trafiken och hellre förlåta än fälla.
vad tycker NI? smile

Självfallet.
Men världen är inte svart, eller vit.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

119 Inlägg
20 maj 2012
nej, det ska gudarna veta. smile och fenomenet med "road rage" verkar ha lite geografisk förankring oxå? vanligare runt storstäderna och på större motorvägar?

jag (som även kör hoj) skulle nog oxå vilja påstå att bilister är mer förlåtande emot motorcyklister i  stockholmsområdet än i göteborg.

kör man hoj och det är totalt stopp i trafiken, så är det inte otillåtet att med hojen lägga sig emellan filerna och puttra förbi hela eländet. (såvitt jag vet)
gör man det i stockholm så flyttar sig bilarna (om de kan) när de ser dig komma. de fattar ju att du inte heller vill bli sittandes?
i göteborg så ska folk börja kasta upp dörrarna mot dig och försöka hindra dig osv...

detta är min egna högst ovetenskapliga analys...
smile

Muttley
20 maj 2012
Ni som blir så arga att ni går till handling i trafiken, hur gör ni om ni går ut på krogen och får höra lite skit från någon som är onykter. Smäller ni till direkt ?   Även om någon gör fel ska man inte slåss, blir de skador så tar man de ju personligen med personen.

Jag undviker slagsmål, så jädrans onödigt och behöva ha blåmärke i ansiktet för att man tramsar. 
Men för självförsvar om någon gått ut och gett mig en höger för att de tränger till en eller skrämmer mig och jag råkar lägga näven på bilen, så hade jag nog svingat cykeln i skallen på dem.

Även om er bil är helig så är det ett dött ting som går att laga. Slår du någon fördärvad så kommer de alltid finnas ärr.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
20 maj 2012
tkd_rille skrev:
Ni som blir så arga att ni går till handling i trafiken, hur gör ni om ni går ut på krogen och får höra lite skit från någon som är onykter. Smäller ni till direkt ?   Även om någon gör fel ska man inte slåss, blir de skador så tar man de ju personligen med personen.

Jag undviker slagsmål, så jädrans onödigt och behöva ha blåmärke i ansiktet för att man tramsar. 
Men för självförsvar om någon gått ut och gett mig en höger för att de tränger till en eller skrämmer mig och jag råkar lägga näven på bilen, så hade jag nog svingat cykeln i skallen på dem.

Även om er bil är helig så är det ett dött ting som går att laga. Slår du någon fördärvad så kommer de alltid finnas ärr.

"skin grows back, paint doesn't" - Chip Foose
Förlåt jag var bara tvungen:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Muttley
20 maj 2012
marwin_of_sweden skrev:
tkd_rille skrev:

"skin grows back, paint doesn't" - Chip Foose
Förlåt jag var bara tvungen:)

Förvisso. Ärr går dock inte fixa lika lätt som de är att slipa ner och lacka om en bil. Så de går emot sig lite ändå.

Seg bôvel
322 Inlägg
20 maj 2012
Var bara tvungen...

119 Inlägg
20 maj 2012
hahahahaha! underbar! big_smile

1 412 Inlägg
20 maj 2012
Jag skulle aldrig ge mig på någon som brutit mot regler eller liknande, men om dom ger sig på min bil så ska dom ha stryk helt enkelt.
Och får dom ärr så är det en bonus.

Ett pucko är ett mer dött ting än en bil.

Muttley
20 maj 2012
OpelP1 skrev:
Jag skulle aldrig ge mig på någon som brutit mot regler eller liknande, men om dom ger sig på min bil så ska dom ha stryk helt enkelt.

I artikeln så ger sig inte gubben på bilen utan lägger handen.  Då tar du aldrig emot någonstans om du tappar balansen ?  De bara ska smälla utan att du vet varför?

1 412 Inlägg
20 maj 2012
tkd_rille skrev:
OpelP1 skrev:

I artikeln så ger sig inte gubben på bilen utan lägger handen.  Då tar du aldrig emot någonstans om du tappar balansen ?  De bara ska smälla utan att du vet varför?

Eftersom det står såhär:

"Han slog till med handen över bilens bakre sidoruta. Dels för att han blev förbannad och rädd. Dels för att hålla balansen"

Det tolkar jag inte som att han bara tog emot sig.

Men jag syftade mer överlag med mitt inlägg, t.ex att någon sparkar in en dörr för att jag missade att blinka i en rondell typ.
Senast redigerat av OpelP1 (20 maj 2012)

1 532 Inlägg
20 maj 2012
Mellan Åtvidaberg och Falerum finns några skymda svängar som vetter mot en sjö. Jag o tjejen kom från Falerum och möte en Saab på fel sida vägen så jag fick sätta min dåvarande bil i räcket.
Han fortsatte åka så jag svängde runt o drog efter o fick stop på honom.
När jag konfrontera honom skratta han bara o sa att jag skulle lära mig köra bil.
Enda ggn jag gett en med trafikant en redig höger så blod har uppstått.
Har sätt honom ett par ggn efter men då vänder han ner blicken i marken. Annars taklucka o tegelsten är effektivt oxå.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
20 maj 2012
Anderholm skrev:
attackhamster skrev:
2 gånger förra veckan höll jag på smälla i 2 olika rondeller... på samma dag

åker 2 bilar... brevid varandra in i en dubbel filling rondell.. han åker RAKT över min körbana.
jag bromsar för att inte smälla med honom.. tutar och blinkar med helljus. åker bakom honom till örebro´s
vanliga "hänga med bilen" ställe.. efter någon min följa jon så stannade han.. jag vevar ner rutan och säger.. "nästa gång så bromsar jag inte och då kan vi ha en rolig diskunion med polisen"  han såg ut som en hund som skämdes då han vet vad jag pratade om ( ps han finns på garaget.org ) 

ca 2-3 timmar senare så ligger jag bakom en polare.. in i en rondell.. ca 1-2 meter mellan honom och mig. då en röd saab kommer in i rondell i högfart. jag tvärbromsar hela bilen går upp på ställ. slår i vänster framhjul i rondell kanten... jag får "frispel" tutar MASSOR.. blinkar som en idiot.. nu är det som det är det vackra att denna saab ska in på stället där vi hänger.. jag lägger mig bakom... nu blir det en följa jon igen i ca 5-10 min på detta lilla område.. jag ser hur det sitter 5personer i bilen. efter mycket så stannar bilen.
jag hoppar ur min bil som en oljablixt. går fram till saaben.. SLITER upp dörren och inser att det är en tjej som kör... blondin på ALLT oxå.. ( kanske är fel att säga så )

jag skriker: VET DU VAD I HELVETE LAGARNA SÄGER OM RONDELLER och VÄJNING PLIKT ?

tjejen skakar och får fram ett.... ja...

jag skriker vidare: ANVÄND FÖR FAN DET DÅ.
och kastar igen dörren.. bra förbannad.
nu går jag till min bil just när jag ska hoppa in så hör man ljudet ifrån baksätet... FJANT.

jag sket i det.. hoppade in i bilen och körde till mina polare som har sett det hela och bara står och skrattar sad 

1  gjorde jag rätt?  som sa till?
2 skulle jag ha "gilla läget" och åkt vidare?
3 ringa polisen och förklara att dom där personer BÖR inte ha körkort?

jag har faktiskt fullt förståsle att visa kan förlora sitt lugn och få frispel på andra ... men våld..
nej.. där är jag inte än... men fan inte långt ifrån tongue

alla kan göra fel va det är mänskligt men vafan hade du slitit upp dörren och min sambo hade kört till exempel då hade du åkt ambulans och förmodligen hade jag fårr sitta tid eller fått dryga böter och samhällstjänst för spärrskaftet som krossat ditt ansikte.
för sliter man upp någons bildörr är det faktiskt samma brott som att du hade slitit upp våran ytterdörr på kåken du får helt enkelt inte göra så. och känner man sig hotad så kallas det självförsvar.

är man coll och vågar slita upp någons dörr och skrika som en jävla idiot då är man fan modig nog att ta konsekvenserna på det idiotiska beteende man har..
jag fick lära mig på yrkesutbildningen fordon inriktning transport ALLA i trafiken är idioter och du måste själv reagera och kontrollera situationen.

Tuffing.

Nej, det är inte samma brott.

Då fick du uppenbarligen en dålig utbildning.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 532 Inlägg
20 maj 2012
discokapten skrev:
Anderholm skrev:
attackhamster skrev:
2 gånger förra veckan höll jag på smälla i 2 olika rondeller... på samma dag

åker 2 bilar... brevid varandra in i en dubbel filling rondell.. han åker RAKT över min körbana.
jag bromsar för att inte smälla med honom.. tutar och blinkar med helljus. åker bakom honom till örebro´s
vanliga "hänga med bilen" ställe.. efter någon min följa jon så stannade han.. jag vevar ner rutan och säger.. "nästa gång så bromsar jag inte och då kan vi ha en rolig diskunion med polisen"  han såg ut som en hund som skämdes då han vet vad jag pratade om ( ps han finns på garaget.org ) 

ca 2-3 timmar senare så ligger jag bakom en polare.. in i en rondell.. ca 1-2 meter mellan honom och mig. då en röd saab kommer in i rondell i högfart. jag tvärbromsar hela bilen går upp på ställ. slår i vänster framhjul i rondell kanten... jag får "frispel" tutar MASSOR.. blinkar som en idiot.. nu är det som det är det vackra att denna saab ska in på stället där vi hänger.. jag lägger mig bakom... nu blir det en följa jon igen i ca 5-10 min på detta lilla område.. jag ser hur det sitter 5personer i bilen. efter mycket så stannar bilen.
jag hoppar ur min bil som en oljablixt. går fram till saaben.. SLITER upp dörren och inser att det är en tjej som kör... blondin på ALLT oxå.. ( kanske är fel att säga så )

jag skriker: VET DU VAD I HELVETE LAGARNA SÄGER OM RONDELLER och VÄJNING PLIKT ?

tjejen skakar och får fram ett.... ja...

jag skriker vidare: ANVÄND FÖR FAN DET DÅ.
och kastar igen dörren.. bra förbannad.
nu går jag till min bil just när jag ska hoppa in så hör man ljudet ifrån baksätet... FJANT.

jag sket i det.. hoppade in i bilen och körde till mina polare som har sett det hela och bara står och skrattar sad 

1  gjorde jag rätt?  som sa till?
2 skulle jag ha "gilla läget" och åkt vidare?
3 ringa polisen och förklara att dom där personer BÖR inte ha körkort?

jag har faktiskt fullt förståsle att visa kan förlora sitt lugn och få frispel på andra ... men våld..
nej.. där är jag inte än... men fan inte långt ifrån tongue

alla kan göra fel va det är mänskligt men vafan hade du slitit upp dörren och min sambo hade kört till exempel då hade du åkt ambulans och förmodligen hade jag fårr sitta tid eller fått dryga böter och samhällstjänst för spärrskaftet som krossat ditt ansikte.
för sliter man upp någons bildörr är det faktiskt samma brott som att du hade slitit upp våran ytterdörr på kåken du får helt enkelt inte göra så. och känner man sig hotad så kallas det självförsvar.

är man coll och vågar slita upp någons dörr och skrika som en jävla idiot då är man fan modig nog att ta konsekvenserna på det idiotiska beteende man har..
jag fick lära mig på yrkesutbildningen fordon inriktning transport ALLA i trafiken är idioter och du måste själv reagera och kontrollera situationen.

Tuffing.

Nej, det är inte samma brott.

Jo hemfridsbrott gäller även din vanliga personbil.

Då fick du uppenbarligen en dålig utbildning.

1 532 Inlägg
20 maj 2012
Hemfridsbrott gäller även din vanliga personbil.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
20 maj 2012
Dirtymike skrev:

Nej, sluta hitta på.

6 § Den som olovligen intränger eller kvarstannar där annan har sin bostad, vare sig det är rum, hus, gård eller fartyg, dömes för hemfridsbrott till böter.
Intränger eller kvarstannar någon eljest obehörigen i kontor, fabrik, annan byggnad eller fartyg, på upplagsplats eller på annat dylikt ställe, dömes för olaga intrång till böter.
Är brott som i första eller andra stycket sägs grovt, dömes till fängelse i högst två år.

https://lagen.nu/1962:700#K4P6

http://lawline.se/answers/11474 (ett annat, närliggande exempel)

Fartyg är en båt, inte en bil.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Muttley
20 maj 2012
OpelP1 skrev:
tkd_rille skrev:
OpelP1 skrev:

Eftersom det står såhär:

"Han slog till med handen över bilens bakre sidoruta. Dels för att han blev förbannad och rädd. Dels för att hålla balansen"

Det tolkar jag inte som att han bara tog emot sig.

Men jag syftade mer överlag med mitt inlägg, t.ex att någon sparkar in en dörr för att jag missade att blinka i en rondell typ.

Ja därför borde inte gubben fått pryl. Han räddade sig dels från att ramla. Och han skada troligen inte bilen.

Men förstår hur du menar, hade Mogel kommit och sparkat in din dörr så hade han gärna fått ligga på marken, skitsamma om han kör 2 hjuligt med motor. Man har inte rätten att sparka in dörrar och backspeglar för den sakens skull. Men en näve mot rutan skadar inte mer än att man får putsa bort fettfläckar.

1 532 Inlägg
20 maj 2012
discokapten skrev:
Dirtymike skrev:

Nej, sluta hitta på.

6 § Den som olovligen intränger eller kvarstannar där annan har sin bostad, vare sig det är rum, hus, gård eller fartyg, dömes för hemfridsbrott till böter.
Intränger eller kvarstannar någon eljest obehörigen i kontor, fabrik, annan byggnad eller fartyg, på upplagsplats eller på annat dylikt ställe, dömes för olaga intrång till böter.
Är brott som i första eller andra stycket sägs grovt, dömes till fängelse i högst två år.

Därför polisen behöver ha domstolsbeslut för att gå in i en bil? Därför det finns folk som åkt dit för hemfridsbrott när dom öppnat nåns bildörr. Därför polisen vänligt säger till folk o kliva ur bilen.

Muttley
20 maj 2012
Dirtymike skrev:
discokapten skrev:
Dirtymike skrev:

Nej, sluta hitta på.

Därför polisen behöver ha domstolsbeslut för att gå in i en bil? Därför det finns folk som åkt dit för hemfridsbrott när dom öppnat nåns bildörr. Därför polisen vänligt säger till folk o kliva ur bilen.

Polisen behöver väl inte beslut alls för att undersöka en bil. Misstänker de att de finns något olagligt i din bil så går de igenom din bil vare sig du vill eller ej. Om du ska gripas så slår de sönder din ruta och rycker ut dig om de så behövs.
Hände faktiskt för någon vecka sen i hbg. En tjej som vägra stanna som jag fick de förklarat för mig. Tror knappast de ringer domstolen och fråga om de får gå in i bilen.

Sök