3420
Sök

Flickvännens syster backade in i min bil.!! :(

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
Imorse när jag kom upp så fick jag genast reda på att min flickväns syster hade backat på min bil på morgonen när hon åkte till jobbet.

När jag kom ut sen och skule åka iväg och göra en skoldag så kollade jag bilen först och såg att hon lyckats buckla in framskärmen på högersidan så pass mycke att den måste bytas, hon lyckades även köra på min sprillans nya frontspoiler så den sprack på några ställen.!

Så nu kör jag runt med bilen med en sprucken spoiler för 2500 kr med massor av revor i sidan
Ska göra upp nån dag om hur vi ska göra, är ju lite känsligt eftersom de e tjejens syster..

Hörde på en verkstad va de skulle ha för att fixa bilen, skulle gå på runt 7.500 kr

http://www.garaget.org/?car=2524&image=194087

http://www.garaget.org/archive/2968/2524/2524-194087.jpg
Senast redigerat av dj_aggwa (10 maj 2006)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

RushRacing.tk
278 Inlägg
9 maj 2006
låt henne betala självrisken.. de tycker jag e rimligt..
Senast redigerat av Gislekillen (9 maj 2006)

671 Inlägg
9 maj 2006
Det där ska hennes försäkring ta.

1 417 Inlägg
9 maj 2006
Gör slut tongue
Näedå, men det är klart hon ska stå för det. Te.x din självrisk som nån sa.

764 Inlägg
9 maj 2006
Spela roll vem det är om det är tjejens syster, har hon klantat ig får hon ta på sig ansvaret för det inträffade.

TeQuilla

1 436 Inlägg
9 maj 2006
Hon får ju täcka dina kostnader, sedan om hon betalar allt eller om hon kör på någon försäkring ska ju inte påverka så mycket.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

911 Inlägg
9 maj 2006
240 ? titta på skroten och lacka i samma färg !

pic up the phone, wazzzaaa

Avstängd
1 106 Inlägg
9 maj 2006
Holme skrev:
Gör slut tongue

Allvarligt talat. Man behöver inte göra slut med en tjej bara för att hennes syster skadade hans bil! Men han ska ta hennes självrisk.

Livet startar vid 220 km/h

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
zortep skrev:
240 ? titta på skroten och lacka i samma färg !

Ska ta det på försäkringen, för jag har ingen lust att lacka om fronten igen. och sen måste ja lacka skärmen och få ett bra resultat där me, är ju inte utbildad till det.
Sen så måste halva bilen isär i princis för att man ska komma åt och få loss skärmen.. har ju sidokjolar som går upp på skärmarna

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Miklen
9 maj 2006
...d hade inte hjälpt om d så va tjejen som gjorde en skråma på min bil hon hade fått betala rubbet..

460 Inlägg
10 maj 2006
dj_aggwa skrev:
Imorse när jag kom upp så fick jag genast reda på att min flickväns syster hade backat på min bil på morgonen när hon åkte till jobbet.

När jag kom ut sen och skule åka iväg och göra en skoldag så kollade jag bilen först och såg att hon lyckats buckla in framskärmen på högersidan så pass mycke att den måste bytas, hon lyckades även köra på min sprillans nya frontspoiler så den sprack på några ställen.!

Så nu kör jag runt med bilen med en sprucken spoiler för 2500 kr med massor av revor i sidan
Ska göra upp nån dag om hur vi ska göra, är ju lite känsligt eftersom de e tjejens syster..

Hörde på en verkstad va de skulle ha för att fixa bilen, skulle gå på runt 7.500 kr

http://www.garaget.org/?car=2524&image=194087

Hennes trafikförsäkring ska betala din skada,självrisken är oftast 1500:-

Skriv en skadeanmälan på en speciell blankett som finns och lämna in den på hennes försäkrinsbolag.

Förutom självrisk så kommer hon att förlora bonus på trafikförsäkringen,försäkringsbolaget  kan berätta mer.

A.E
bilverkstadsägare i 25år

608 Inlägg
10 maj 2006
tråkigt när sånt där händer! men tala med hon som krockade så kommer ni säkert överens om en bra lösning på problemet!

old volkswagens never die,they just get lower:D

Nknn
10 maj 2006
Saabare skrev:
Holme skrev:
Gör slut tongue

Allvarligt talat. Man behöver inte göra slut med en tjej bara för att hennes syster skadade hans bil! Men han ska ta hennes självrisk.

Men du tror han var seriös eller?

OnT: Hon bör ju betala självrisken, bara hoppas på att hon har helförsäkring lr nåt sånt. Vet inte hur det där fungerar än, och får förhoppningsvis aldrig lära mig det heller smile
Senast redigerat av N0kan (10 maj 2006)

Svetsare
216 Inlägg
10 maj 2006
jag blev på backad i dag på en parkering. ass drygt hadde tänkt att börga med lacken i sommar å nu blev det buklor å skit å fixa med... jag körde ut från min parkeingsplats och stannade för att släppa fram en bil framför, och då backar denna bil rätt in i mig. vissa verkar inte veta hur man använder back speglar!

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.

Svetsare
216 Inlägg
10 maj 2006
BogieBoy skrev:
jag blev på backad i dag på en parkering. ass drygt hadde tänkt att börga med lacken i sommar å nu blev det buklor å skit å fixa med... jag körde ut från min parkeingsplats och stannade för att släppa fram en bil framför, och då backar denna bil rätt in i mig. vissa verkar inte veta hur man använder back speglar!

det värsta är att killen till tjejjen som körde på mig ringde några timmar senare och undrade om vi kunde skippa försäkringsbolagen och han kunde ge mig en tusing istället. så han skulle slippa självrisken och att förlora sin bonus och jag fick leva med min bukla. ofta jag vill ha en bukla på min pärla och som dessutom blir veteran bil om tre år. och det kommer att kosta betydligt mer än 1000kr att fixa lack och plåt.

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.

557 Inlägg
11 maj 2006
oooh ajdå.. Alltid lika tråkigt när sånt händer sad

Jag blev påkörd av en jävla kotte på en parkering för ca 2 veckor sen. Jag vette fan hur han lyckades men han körde rakt in i min dragkrok med sin AUDI A4.. Inte ett skit hände med min bil, men hans motorhuv vek sig tydligen.

Han lämnade en lapp på rutan där det stog "Jag körde på din bil ring mig på "Sen nummer" " och visst jag ringde upp han. Och då sa han att jag skulle stå för skadorna på hans bil för att jag stog lite snett. Jag garvade bara åt han och la på ^^

Svenska kunde han inte heller, jag förstår mig inte på invandrare ibland hmm "Inge illa ment mot er icke svenskar"

//Jerry

Sök