6192
Sök

Hur mkt tror ni jag behöver lägga ut för att börja tävla i att spela högt?

stahre
12 oktober 2009
Trådstartare
Tjabba! Jag och en polare satt och diskuterade lite om att man kanske skulle försöka bygga nåt tillsammans och åka på någon tävling...
Jag undrar vad man skulle behöva lägga ut totalt för att ha en chans att vara med?
Vi tänkte köpa nån risig golf1 eller liknande och göra något i den. Men vi har inte en aning om vart vi kommer hamna i pengar när det gäller saker som ska låta.
Vill alltså bara att det ska låta så högt som möjligt. Hur mkt tror ni är en rimlig budget för ett projekt? Allt ska inköpas, HU, Kablar, steg, framsystem, bas, Och dvs material.

1 417 Inlägg
12 oktober 2009
För det första, så är det regler klassar in er i olika klasser beroende på vilka pengar ni lagt ut.
För det andra, stoppa i lite grejjer, åk och tävla så ser ni hur högt ni hamnar för det pengar ni spenderat.
Prova er fram efter det.
Och för det tredje, en bra och riktigt uträknad istallation ger nog mer än man kan tro i sådana sammanhang. Dvs, ni kan spela högre än du tror, bara lådan, steg och ström funkar ihop smile

560 Inlägg
12 oktober 2009
Vill du tex spela i största klassen i ESPL i Sverige så funkar det med 2 basar på 2500 kronor styck (RE Audio SR 15") och ett steg för runt 10-15000 kronor, batterier och kablar för att tex komma på andra plats under 2009.

Men tyvärr handlar ALLT om hur mycket man vill labba, vill man labba ända ut i fingerspetsen så krävs det lite dyrare basar (Jag pratar typ 500-2500 timmar eller så).

Så köper du steg och basar för tex 20000 kronor så kommer man VÄLDIGT långt kan jag lova om man bygger bra och labbar med förnuft.

Lycka till

stahre skrev:
Tjabba! Jag och en polare satt och diskuterade lite om att man kanske skulle försöka bygga nåt tillsammans och åka på någon tävling...
Jag undrar vad man skulle behöva lägga ut totalt för att ha en chans att vara med?
Vi tänkte köpa nån risig golf1 eller liknande och göra något i den. Men vi har inte en aning om vart vi kommer hamna i pengar när det gäller saker som ska låta.
Vill alltså bara att det ska låta så högt som möjligt. Hur mkt tror ni är en rimlig budget för ett projekt? Allt ska inköpas, HU, Kablar, steg, framsystem, bas, Och dvs material.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Gladen Audio
2 388 Inlägg
12 oktober 2009
jimmyostrom skrev:
Vill du tex spela i största klassen i ESPL i Sverige så funkar det med 2 basar på 2500 kronor styck (RE Audio SR 15") och ett steg för runt 10-15000 kronor, batterier och kablar för att tex komma på andra plats under 2009.

Tja man kommer ju bara tvåa då sad   haha!

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

560 Inlägg
12 oktober 2009
He He He ja det är ju dåligt roll

Frippe_L skrev:
jimmyostrom skrev:

Tja man kommer ju bara tvåa då sad   haha!

Jesus älskar alla

Gladen Audio
2 388 Inlägg
12 oktober 2009
Litet bättre svar....
Köp hellre ett schysst steg och bra batteri/er än dyra basar, det går o spela högt med billiga grejer med bara man har lite power bakom.
och riktiga kabelskor som skyllermarks eller andra rörkabelskor och se till att dem pressas ordentligt för bra kontakt.

Baslådeberäkning kan man ju få av bra butiker det vet du nog redan Stahre....
Sen kanske det inte stämmer till 100% men en hyfsad grund att börja labba på iaf.
Senast redigerat av Frippe_L (12 oktober 2009)

Team-leader för Team1

4 074 Inlägg
12 oktober 2009
Frippe_L skrev:
Litet bättre svar....
Köp hellre ett schysst steg och bra batteri/er än dyra basar, det går o spela högt med billiga grejer med bara man har lite power bakom.
och riktiga kabelskor som skyllermarks eller andra rörkabelskor och se till att dem pressas ordentligt för bra kontakt.

Baslådeberäkning kan man ju få av bra butiker det vet du nog redan Stahre....
Sen kanske det inte stämmer till 100% men en hyfsad grund att börja labba på iaf.

Här är ju ett bevis på att man kan komma långt med billiga basar!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 71&p=3

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

2 665 Inlägg
12 oktober 2009
jimmyostrom skrev:

Man vinner inte andra platsen.

Man förlorar första platsen! big_smile
Senast redigerat av Rickard-v (12 oktober 2009)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Gladen Audio
2 388 Inlägg
12 oktober 2009
Rickard-v skrev:
jimmyostrom skrev:

jag var nöjd ändå när det kostade 10ggr så mkt att vinna.

Team-leader för Team1

560 Inlägg
12 oktober 2009
Jo fast så kan man inte se det i långa loppet.

Det finns alltid någon som är bättre än sig själv i denna sport, man kan vara bäst på en Final ett år men nästa år är man inte bäst längre.

Så tävlar man bara för att vinna så kommer det inte vara roligt och då känns det rätt värdelöst om man inte får ut det roliga i det man gör känner jag.

Men jag fattar vad du menade lol

Rickard-v skrev:
jimmyostrom skrev:

Jesus älskar alla

stahre
12 oktober 2009
Trådstartare
jimmy, vad säger du om denna setup? Skulle det kunna spela högt med rätt montering och dämpning osv.
Hu: Kenwood KDC-BT8044UY
Kitsystem: Impact PG 65.S
Bas: Impact 6715-02
Slutsteg fram: Impact LK 902
Slutsteg bas: Re Audio XT-4000DE V2
Uppskattning till vad det är kapabelt till? Och är det någon man ska ändra på?
Mvh

560 Inlägg
13 oktober 2009
Impact basen är en riktigt bra bas tycker jag och RE Audio steget är det riktigt snuskigt bra effekt i och med kontroll ut i fingerspetsarna så det är en bra grund.

Jo du kommer kunna spela högt med det om du bygger i rätt bil och bygger rätt och labbar rätt helt klart, men sen händer det "lite" mer om du lägger till 1st 15" bas extra lol.

stahre skrev:
jimmy, vad säger du om denna setup? Skulle det kunna spela högt med rätt montering och dämpning osv.
Hu: Kenwood KDC-BT8044UY
Kitsystem: Impact PG 65.S
Bas: Impact 6715-02
Slutsteg fram: Impact LK 902
Slutsteg bas: Re Audio XT-4000DE V2
Uppskattning till vad det är kapabelt till? Och är det någon man ska ändra på?
Mvh

Jesus älskar alla

6 558 Inlägg
13 oktober 2009
Här har du ett spela höööögt paket men fortfarande så behövs det labbas fram till det optimala i just din bil     http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … p;cat=1787   har själv haft lika basar  tongue  dom e riktigt momsiga big_smile   mvh patrik
Senast redigerat av racer-putte (13 oktober 2009)

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

4 074 Inlägg
13 oktober 2009
racer-putte skrev:
Här har du ett spela höööögt paket men fortfarande så behövs det labbas fram till det optimala i just din bil     http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … p;cat=1787   har själv haft lika basar  tongue  dom e riktigt momsiga big_smile   mvh patrik

Men putte har du f-skattsedel?
Momsiga!!? big_smilebig_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Designer.
1 260 Inlägg
13 oktober 2009
Vilken klass hade du tänkt lira i?

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

stahre
13 oktober 2009
Trådstartare
Jag vette fan ens vad det finns för olika klasser:P Glada amatörs klassen eller nåt.

Designer.
1 260 Inlägg
13 oktober 2009
http://www.emmanet.se

Sen ska det väll bli scc  nästa år igen på lite större utsträckning om jag förstått det hela rätt, men verkar vara lite småsegt med reglerna, men den som väntar på nått gott smile

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Sök