Byta framsystem s40, svårt med kablar osv?

strauss
13 oktober 2009 · 29 Inlägg

Ska äntligen få tummen ur o fixa mitt ljud till bilen nu. Fram sitter just nu bara original (5,25") och i hatthyllan ett kicker ks-kit som jag driver på steget. Tanken var att köpa nåt vettigt kit fram som kan drivas på stereon men vissa jag pratat med tycker jag borde sätta fram kicker-kitet där fram istället o driva dom på steget o köpa ett par vettiga koaxialer till hatthyllan o driva på stereon, låter det vettigt att satsa på el vad tycker ni? Inte aktuellt med ett steg till så antingen fram el bak måste ju drivas på stereon.

Nästa fråga är hur pass lätt/svårt detta är att fixa, har ju tummen mitt i  handen själv så finns nån kunnig inom blekinges gränser på detta och har tid o lust mot betalning givetvis att hjälpa till med detta?

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
13 oktober 2009 · 2 009 Inlägg

Ja du ska ha kitet fram helt klart och driva det på steget....
Jag bor i ronneby och kan ev. hjälpa dig nu i veckan eftersom jag är ledig...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
strauss
13 oktober 2009 · 29 Inlägg

Hade varit guld värt med hjälp om du har tid och lust! Jag kan ju köra ner när som så du ser hur allt ser ut och vad som behövs så fixar jag fram de saker som behövs?!

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
13 oktober 2009 · 2 009 Inlägg

Japp jag ska se om jag har tid imorgon annars går det att nog att klämma in i veckan..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
strauss
13 oktober 2009 · 29 Inlägg

Låter kanon, bara skriv en rad när du vet så kör jag ner när du kan!

101CRX
14 oktober 2009 · 238 Inlägg

ja tycker att det blir lite fel att få rösten även där bak..

satsa på en bra bas bak stället och kicker som framsystem..

strauss
14 oktober 2009 · 29 Inlägg

Hur menar du då, inget alls i hatthyllan? Har ju en rejäl baslåda i bagaget som dunkar på fint.

101CRX
14 oktober 2009 · 238 Inlägg

strauss skrev:
Hur menar du då, inget alls i hatthyllan? Har ju en rejäl baslåda i bagaget som dunkar på fint.

ja typ ett framsystem och en bra bas bak,,

men smaksak ,,

men jag föredrar rösten i fram systemet,,


lycka till

strauss
14 oktober 2009 · 29 Inlägg

Okej okej, jo ska iaf sätta in något finfint där fram nu iaf så får vi se hur allt blir
Tack!

dfine BMW entusiast
14 oktober 2009 · 579 Inlägg

Du kan ju köra med ett kitsystem i bakdörrarna istället för i hatthyllan?
Enligt min erfarenhet hörs det inte lika fram i bilen som ljud i hatthyllan gör, men kan ha fel är väll mycket från bil till bil tongue

Och sen ska du självklart driva framsystem på slutsteget smile

strauss
14 oktober 2009 · 29 Inlägg

ah fast de sitter inga högtalare i bakdörrana på s40 vad jag vet iaf hehe så får bli hatthyllan! joo nu vet jag iaf att framsystemet ska drivas på steget så ett steg i rätt riktning!

HansN83 x40
14 oktober 2009 · 1 209 Inlägg

strauss skrev:
ah fast de sitter inga högtalare i bakdörrana på s40 vad jag vet iaf hehe så får bli hatthyllan! joo nu vet jag iaf att framsystemet ska drivas på steget så ett steg i rätt riktning!

du har rätt vi har inga högtalare i bakdörrana på s40... och ang ditt kitt sysntem så tänker du rätt med att köra kitten på steg du kommer få mycket bra ljud i bilen.. bak kan du köra med original om du nu ska ha dom kopplat till stereo ändå,,,

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
14 oktober 2009 · 2 009 Inlägg

Snackade med DNBilradio idag och han har tid att fixa detta åt dig i veckan..
Så åk upp till daniel så ordnar han det...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
strauss
14 oktober 2009 · 29 Inlägg

Joo blir så, kör kittet fram med steget sen där bak me nåt hyfsat, koaxialer räcker nog rätt bra så löser sig nog fint!

Ah var uppe hos han igår o hörde mig för lite så ska ta o prata med honom då, tack för tipset!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang