18 februari 2010
Trådstartare
Igår var jag i garaget och skulle montera på bagagelåset.
Låset är kopplat med en wire som gör det möjligt att öppna bagaget inifrån med en spak, även tanklocket är kopplat till samma.
Hur som helst, när jag fick på låset så skulle jag testa om det fungerade.
Luckan var lite svår att stänga så jag tog i lite extra. När luckan var stängd så fick jag såklart inte upp den igen. Jag testade allt möjligt och försökte i ca 20 min. Efter det gav jag upp och skulle packa ihop mina saker och åka hem. Jag hittade då inte min mobil, letade som fan tills jag kom på.... kan den ligga i bagageluckan? NEEEEJ!!! Jag blev stressad eftersom klockan var mycket och jag är rätt så beroende av mobilen på jobbet. Efter en hel del hårda ryck i wiren så fick jag upp luckan, hittade då mobilen fastklämd mellan karossen och bagageluckan, tur var det att mobilen klarade sig.
Men självklart så är det typiskt mig att såfort man löser ett problem så dyker genast ett nytt upp. Jag hade ryckt för hårt i wiren så ett fäste hade lossnat. Så nu går det ej att stänga tanklocket och bagageluckan går troligtvis inte att öppna igen om jag stänger igen det. Och självklart så sitter fästet till wiren trångt bakom en plåt.
When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?