Lackera SLK´n men i vilken/vilka färger?

PlatinumRacing
14 oktober 2009 · 597 Inlägg

Tja, Snart skall SLK´n in på lackering jag har hittat en firma som skall åta sig jobbet till ett rymligt pris det enda hindret som står ivägen nu är att bestämma mig för hur lacken skall se ut och vilken vilka färger jag skall använda.

Bör kanske nämnas att jag icke tänkt att plocka ut motorn och liknande innan lackering utan vi skall lackera med motorn i.

De färger jag tänkt mig är då orange lr lambo grön med svart huv och eventuellt tak och bagagelucka. Vill dok gärna ha lite fler ideer. Bör även nämnas att ett rieger kit runt om är på g samt svarta led bakljus.

Så vad tycker ni skulle ni gjort lika dant eller kanske valt några andra färger och former.


MVH

LillNaisarn
14 oktober 2009 ·

Varför ens lacka i någon annan färg om du inte ska lyfta ur motorn?
Om du ska lacka om bilen i någon annan färg så varför inte göra det ordentligt och lacka motorrummet på en gång.

(Inte något direkt svar på din fråga men tycker du borde överväga 2ggr att lacka om bilen om du inte gör det "seriöst")

PlatinumRacing
14 oktober 2009 · 597 Inlägg

LillNaisarn skrev:
Varför ens lacka i någon annan färg om du inte ska lyfta ur motorn?
Om du ska lacka om bilen i någon annan färg så varför inte göra det ordentligt och lacka motorrummet på en gång.

(Inte något direkt svar på din fråga men tycker du borde överväga 2ggr att lacka om bilen om du inte gör det "seriöst")

Har tänkt på detta x antal gånger och det går fram och tillbaka visserligare blir det så mycket bättre om jag plockar ut motorn, men samtidigt blir det så mycket mer besvär för tillfället då jag icke har något mekgarage för tillfället och överrenskomelsen med firman innebär att om jag vill lacka utan motor i så får jag ta ut den själv.

PlatinumRacing
14 oktober 2009 · 597 Inlägg

Kanske kan jag använda silver som är då bilens org färg och lägga till någon annan färg som matchar silvret På detta vis slipper jag ju plocka ut motorn. Frågan är då vilken färg som passar med silver

LillNaisarn
14 oktober 2009 ·

PlatinumRacing skrev:
Har tänkt på detta x antal gånger och det går fram och tillbaka visserligare blir det så mycket bättre om jag plockar ut motorn, men samtidigt blir det så mycket mer besvär för tillfället då jag icke har något mekgarage för tillfället och överrenskomelsen med firman innebär att om jag vill lacka utan motor i så får jag ta ut den själv.

Det var bara en fundering från mig, det går ju att få det bra om man är nogrann med att maskera motorrummet och drar på färg ändå.

Annars funkar det väll rätt bra med silver färg med någon pearl effekt i ?
finns ju i X antal olika nyanser.
Du ska ju självklart inte lyssna på vad man tycker ville bara få dig att tänka efter några ggr innan du lämnar iväg och lackerar.

trimtrim
14 oktober 2009 · 81 Inlägg

Gör de seriöst och lacka motorrumet på en gång eller så gör du det inte alls!

Skulle skämmas när jag öppnade motorhuven på OK för att fylla på spolarvätska!

Volvo 244 (1977)
PlatinumRacing
14 oktober 2009 · 597 Inlägg

Ni båda har självklart rätt

Så nu lutar det faktist åt att jag lackar i silver med lite inslag av en till färg frågan är då vilken färg som skulle passa med silvret samt vilka delar jag skulle lacka med den andra färgen.

MrK
14 oktober 2009 · 407 Inlägg

kolla med någon som är duktig i photoshop och bolla lite ideer med den personen..

PlatinumRacing
14 oktober 2009 · 597 Inlägg

Bra tips

Söker då härmed en duktig photoshopare som har lite tid över


MVH

aztek
15 oktober 2009 · 64 Inlägg

måla den i silver andra färgen candy orange

MxKrus
16 oktober 2009 · 530 Inlägg

Be lackeraren att lägga ett, två lager med pearl i valfri färg. På så vis så är den fortfarande silver när inte solen ligger på men att den kan skifta kraftigt i solljus.

Kan va ett tips smile

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794
Opel Corsa B "Ägget" (1993)
jocke_gronberg
16 oktober 2009 · 4 586 Inlägg

Ser inte så dålig ut på bilderna. varför inte lägga pengar på ett par feta fälgar istället

Nya fälgar gör så mycket mer på din än att lacka om den

Senast redigerat av jocke_gronberg (16 oktober 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang