3318
Sök

Vaccinet Mot Svininfluensan....Ska Du Ta Det?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
18 november 2009
Mindre kul för alla som blir sjuka, men då det handlar om under 100pers som räknas dö utan vaccinet så är det så mycket överdrift att man blir tokig. smile Kan inte sluta tänka på USA 1976. wink

Sen fick en kompis mig att fundera på filmen "I am legend" som har just denna början - ett vaccin som inte genomgått fulla tester. Så vi får väl hoppas att vi slipper det. wink Jag vill inte ha Sverige som en personlig racebana med fri tillgång till bränsle och bilar. Eller jo, kanske...

För er som inte sett kön i Örebro första dagen dag 1 för allmänheten:
http://webbtv.na.se/player/play/104469

Modell & modeskribent
280 Inlägg
18 november 2009
Janina skrev:
Både mamma & ena syrran tillhör de största riskgrupperna. Syrran för att hon föddes med hjärtfel & Downsyndrom, och mamma för att hon har en extremt ovanlig tarmsjukdom (jag kan inte ens stava till den, haha). Så, för två veckor sedan åkte de upp till sjukhuset & fick vaccinet. Samma dag fick båda två feber och kände sig jätte svaga så de fick gå & lägga sig. Dagen efter fortsatte det med spya & feber för syrran men mamma mådde återigen som vanligt.

I förrgår startade allt ordentligt. Båda fick ordentlig feber, yrsel och hade absolut inga krafter i kroppen utan kunde mest bara sitta eller sova. Bara att lyfta armarna gör tydligen jätte ont, och då speciellt där de fått sprutorna. Återigen har även syrran åkt på ett ordentligt illamående som gör att hon är på väg att spy hela tiden, då hon inte sover vill säga för att hon är så utmattad. Just nu sitter de hemma & är så svaga att de inte kan göra annat än att sova, och få i sig små klunkar vatten...

Så jag vet inte ja, funkar dom där sprutorna i huvudtaget eller gör de bara saken värre?

Jag tänker inte ta någon iaf efter att ha sett hur de mår nu.. Risken att man ska drabbas av svininfluensan känns inte så stor, och då jag inte tillhör någon riskgrupp själv eller bor hemma hos mamma & syrran som gör det så käns det inte vettigt att spruta in något i kroppen som normalt sett skulle ha blivit framställt & testat i flera år innan det kom ut på marknaden som nu kommit fram på några månader. Jag tycker det faktum att de som framställt vaccinet inte vill stå bakom det längre säger en hel del...

... & nu är mamma så sjuk att hon inte kan röra sig. Det är inte konstigt att man inte vill ta det där jävla vaccinet. Jag lovar att hon hade varit frisk om hon inte tagit det där vaccinet. Biefekterna är inte ens testade ännu & folk vaccinerar sig ändå. & vad händer? Jo det här..

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se

fotointresserad
2 307 Inlägg
18 november 2009
Efter 45 minuter i kö fick jag ett snabbt stick sen var allt avklarat. Har inte känt mig nå annorlunda efter det förutom att jag är rätt trött just nu bara..

674 Inlägg
18 november 2009
Janina skrev:
Janina skrev:
Både mamma & ena syrran tillhör de största riskgrupperna. Syrran för att hon föddes med hjärtfel & Downsyndrom, och mamma för att hon har en extremt ovanlig tarmsjukdom (jag kan inte ens stava till den, haha). Så, för två veckor sedan åkte de upp till sjukhuset & fick vaccinet. Samma dag fick båda två feber och kände sig jätte svaga så de fick gå & lägga sig. Dagen efter fortsatte det med spya & feber för syrran men mamma mådde återigen som vanligt.

I förrgår startade allt ordentligt. Båda fick ordentlig feber, yrsel och hade absolut inga krafter i kroppen utan kunde mest bara sitta eller sova. Bara att lyfta armarna gör tydligen jätte ont, och då speciellt där de fått sprutorna. Återigen har även syrran åkt på ett ordentligt illamående som gör att hon är på väg att spy hela tiden, då hon inte sover vill säga för att hon är så utmattad. Just nu sitter de hemma & är så svaga att de inte kan göra annat än att sova, och få i sig små klunkar vatten...

Så jag vet inte ja, funkar dom där sprutorna i huvudtaget eller gör de bara saken värre?

Jag tänker inte ta någon iaf efter att ha sett hur de mår nu.. Risken att man ska drabbas av svininfluensan känns inte så stor, och då jag inte tillhör någon riskgrupp själv eller bor hemma hos mamma & syrran som gör det så käns det inte vettigt att spruta in något i kroppen som normalt sett skulle ha blivit framställt & testat i flera år innan det kom ut på marknaden som nu kommit fram på några månader. Jag tycker det faktum att de som framställt vaccinet inte vill stå bakom det längre säger en hel del...

... & nu är mamma så sjuk att hon inte kan röra sig. Det är inte konstigt att man inte vill ta det där jävla vaccinet. Jag lovar att hon hade varit frisk om hon inte tagit det där vaccinet. Biefekterna är inte ens testade ännu & folk vaccinerar sig ändå. & vad händer? Jo det här..

Visst är det sjukt!!!  Fattar inte hur rädslan kan slå ut rationellt tänkande hos folk så effektivt.... Jag är helt förvånad!!
Det är verkligen en chansning på hög nivå det förbannade vaccinet..
Men ändå många här iallafall som verkar ta det helt lungt med svinflänsan & vägrar ta giftet.. .. Det verkar ju bra!!
Garag folk är inte så dumma då! wink

With great freedom comes great responsebility

40 Inlägg
18 november 2009
jag har tagit sprutan idag! fick stå i kö i 2 timmar!

2 953 Inlägg
19 november 2009
Janina skrev:
Janina skrev:

det va fan inge vidare hmm

morsan å farsan har vaccinerat sig men dom fick inga mer bi effekter mer än lite ont där dom tog sprutan,  men jag tänker fan inte chansa å ta sprutan iaf,  vet inte om nån av mina 4 syskon tänker vaccinera sig

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Drifting Streetrace
225 Inlägg
19 november 2009
Tog sprutan igår och fick tillbringa en natt me smärta i armen då ja fick muskelvärk (skumt ! första gången ja känner de haha närå) och hade on i 24 timmar.Sen blev jag förkyld samtidigt av de! men vi är alla olika om biverkningar mm tongue

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud

varberg
20 november 2009
Vad många inte vet är att man kan äta piller mot det istället för å ta en spruta. Då slipper man spruta in en "stor" dos bakterier, å slipper därmed risken att bli sjuk av vaccinet. detta är en naturmedicin som inte e "godkänd" av läkemedelsverket, de e därför så få känner till den, men den har funnits som ett alternativ till "influensaspruta" i många, å den funkar! utan biverkningar...

man käkar piller i tre veckor, kostar typ 100 spänn smile

Svetsare
3 150 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Fattar inte att det ändå verkar vara rätt många här som vaccinerar sig?  hmm    Hur tänker ni? Allvarligt.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

varberg
20 november 2009
ZonaX skrev:
Fattar inte att det ändå verkar vara rätt många här som vaccinerar sig?  hmm    Hur tänker ni? Allvarligt.

Dom kanske har blivit hjärntvättade av media, som ju har en tendens å förstora upp saker å ting...
Folk dör i influensa varje år i sverige, så de e ju inte direkt en nyhet hmm

Makaronborrare
993 Inlägg
20 november 2009
varberg skrev:
ZonaX skrev:

Dom kanske har blivit hjärntvättade av media, som ju har en tendens å förstora upp saker å ting...

Om beräkningarna på runt 40 dödsfall av svininfluensan i sverige stämmer så är det ju mycket lägre dödlighet än i vanlig influensa.
Förstår inte denna hysterin

Svetsare
3 150 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
calibra1992 skrev:
varberg skrev:
ZonaX skrev:

Om beräkningarna på runt 40 dödsfall av svininfluensan i sverige stämmer så är det ju mycket lägre dödlighet än i vanlig influensa.

Precis, rimmar dåligt i mina öron iallafall!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

674 Inlägg
20 november 2009
varberg skrev:
Vad många inte vet är att man kan äta piller mot det istället för å ta en spruta. Då slipper man spruta in en "stor" dos bakterier, å slipper därmed risken att bli sjuk av vaccinet. detta är en naturmedicin som inte e "godkänd" av läkemedelsverket, de e därför så få känner till den, men den har funnits som ett alternativ till "influensaspruta" i många, å den funkar! utan biverkningar...

Hmmmm.....   Det är bara det att..  Bakterier äter man antibiotika imot...  & Vaccin mot Virus....   
Du borde nog kolla vad det igentlige är för piller du köper...

4 001 Inlägg
20 november 2009
ZonaX skrev:
calibra1992 skrev:
varberg skrev:

Precis, rimmar dåligt i mina öron iallafall!

dom som dött har väl varit ganska sjuka innan också? den senaste hade väl ganska allvarlig lunginflammation innan hon fick bacon-febern?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

varberg
20 november 2009
Ramrod skrev:
varberg skrev:

Hmmmm.....   Det är bara det att..  Bakterier äter man antibiotika imot...  & Vaccin mot Virus....   

Innehåller inte vaccinet "influensabakterier"? lr de kallas virus kanske? e ingen expert på området. tabletterna innehåller ju också viruset, fast i mycke mindre dos, så kroppen bygger upp försvaret succesivt i tre veckor istället för att få allt på en gång.

272 Inlägg
21 november 2009
Jag har tagit den, egentligen bryr jag mig inte ett dugg om svininfluensan då den är sjuhelvetes överdriven. Trodde den var över i somras smile
Tog den mest för att vi fick den i skolan utan krusiduller.

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
21 november 2009
tog det igår....är lite rädd kommer jag bli ett svin nu wink

Allansson
21 november 2009
Varken jag eller min sambo kommer ta det.

674 Inlägg
21 november 2009
varberg skrev:
Ramrod skrev:
varberg skrev:

Innehåller inte vaccinet "influensabakterier"? lr de kallas virus kanske? e ingen expert på området. tabletterna innehåller ju också viruset, fast i mycke mindre dos, så kroppen bygger upp försvaret succesivt i tre veckor istället för att få allt på en gång.

Bakterier är små levande organismer, vet inte i huvet hur stora som är, men ca lika stora som en mänsklig cell.   Virus är inte "levande"   Det är en DNA sträng- eller rättare sagt  RNA.  Samma som DNA fast tvärt om, svårt att förklara..  DNA består av 2 st sammanlänkade rader med aminosyror imellan som i strukturen ser ut som en skruvad dragkedja.   Aminosyrorna har koder  A T G C .. osv .. finns fler. & det är våra Gener. 
En av dom raderna är ett RNA.   & det är vad ett virus är.   Det tar sig in i en levande cell & blandar sig med cellens eget RNA & på så sätt blir mass producerad av cellen tills den kollapsar & miljoner nya Virus RNA kan spridas vidare till nya celler..  & så är smitt sridningen igång...   

Antibiotika inehåller inte bakterier  som vaccin inehåller delar av ett oaktivt virus.  Antibiotika är istället ett ämne som bakterier inte tycker om. som dödar bakterien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Virus
http://en.wikipedia.org/wiki/Bacteria
Senast redigerat av Ramrod (21 november 2009)

562 Inlägg
21 november 2009
Tog det igår men har inte märkt några biverkningar överhuvudtaget, så antar att det är väldigt olika personer emellan. Man har bara varit lite öm där man tog sprutan men långt ifrån "ont i armen" som många andra fått.

Ganska exakt 24 timmar sen nu men kanske kommer biverkningar senare, den som lever får se big_smile

9-5 Aero Sedan -05

Sök