2307
Sök

Vaccinet Mot Svininfluensan....Ska Du Ta Det?

huh?
10 427 Inlägg
23 november 2009
calibra1992 skrev:
Massvaccinationen verkar ju vara lyckad när Sverige är ett av 3 länder i Europa där smittan sprids snabbast just nu tongue

En jäklar tur att det inte är nåt zombie-virus då. tonguelol

VW-nörd?
4 332 Inlägg
24 november 2009
drivein skrev:
du tar sprutan:

du riskerar att dö om du är i en riskzon, du har stor risk att ligga hemma ett par dagar. även risk för framtida biverkningar.

du skiter i det:

du har chans att få viruset beroende på din omgivning, stannar du hemma mycket och inte är i kontakt med mycket folk så är det ingen stor risk. du riskerar likväl att dö om du redan håller på att dö på dödsbädden. du riskerar att ligga hemma ett tag beroende på hur ditt imunförsvar reagerar.

Men, biverkningen här är att ditt Dna blir starkare och kan klara av framtida/likvärdiga influensor

det som inte dödar det härdar!

Bullshit, ditt immunförsvar blir inte starkare av detta.
Däremot ger du plats åt viruset att mutera, som det börjat göra i Norge bl.a., vilket i förlängningen kommer leda till att vaccinet blir totalt verkningslöst.
Därför SKA folk vaccinera sig, och därmed inte tillåta viruset att mutera sig så det blir resistent!

Jag vet att jag svängt i frågan, men man måste ju också anpassa sig efter nya fakta.
Senast redigerat av Mortalis (24 november 2009)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
24 november 2009
calibra1992 skrev:
Massvaccinationen verkar ju vara lyckad när Sverige är ett av 3 länder i Europa där smittan sprids snabbast just nu tongue

Jupp, det verkar nästan som att vaccinet gör att det sprids fortare. (Inget säkerställt, bara hypotes.)

Att inte ta vaccinet leder till ett starkare långsiktigt immunförsvar enligt Smittskyddsinstitutet. Citat: "Det är bättre långsiktigt att ha ett naturligt försvar jämfört med att ta vaccin..." - Annika Linde, Smittskyddsititutet (Nyhetsmorgon) 11/11-09
Så kroppen blir starkare långsiktigt av att INTE ta detta vaccin (eller något annat för den delen).

Sen om det kan bromsa spridning av viruset eller inte är fortfarande inte något som är helt säkert. Ett vaccin består normalt sett av en låg dos av den sjukdom det ska motverka så kroppen kan bilda antikroppar. Det gör inte detta, utan det är ett likartat virus man får som vaccin. Detta i sin tur gör att muteringar inte spelar så stor roll då vi inte har läkemedel mot den exakta första strängen.
Sen klarar ett friskt immunförsvar av eventuella muteringar genom att det fort skapar antikroppar medan ett nedsatt immunförsvar (tex ett som bråkar med en annan smitta som en förkylning eller ett vaccin) tar längre tid på sig att få bukt på den nya strängen.

Och när nu denna mutation kommer hit (har det skett i Norge är det bara en tidsfråga innan det förs över gränsen) så kanske det är ett annat läkemedel vi bör ha?

Jag säger inte att vaccinet inte kan hjälpa, jag säger bara att det inte finns rapporter om hur mycket det hjälper och att det är designat får att reta och tillfälligt försvaga immunförsvaret. Hur folk gör är sedan upp till var och en, jag väljer att avstå virus då jag litar på min kropp. Väldigt många överlevde "Spanska sjukan" och de hade inget vaccin alls.

(Sen att jag viker mig dubbel av skratt när man granskat mycket och hittat att de två första fallen av detta utbrott skedde hos folk hos tillverkaren av vaccinet och att det är sjuka pengar inblandade ska inte vägas in i faktan ovanför. Den delen är för alla som gillar konspirationsteorier.)

674 Inlägg
24 november 2009
Mortalis skrev:
drivein skrev:
du tar sprutan:

du riskerar att dö om du är i en riskzon, du har stor risk att ligga hemma ett par dagar. även risk för framtida biverkningar.

du skiter i det:

du har chans att få viruset beroende på din omgivning, stannar du hemma mycket och inte är i kontakt med mycket folk så är det ingen stor risk. du riskerar likväl att dö om du redan håller på att dö på dödsbädden. du riskerar att ligga hemma ett tag beroende på hur ditt imunförsvar reagerar.

Men, biverkningen här är att ditt Dna blir starkare och kan klara av framtida/likvärdiga influensor

Däremot ger du plats åt viruset att mutera, som det börjat göra i Norge bl.a., vilket i förlängningen kommer leda till att vaccinet blir totalt verkningslöst.
Därför SKA folk vaccinera sig, och därmed inte tillåta viruset att mutera sig så det blir resistent!

Jag vet att jag svängt i frågan, men man måste ju också anpassa sig efter nya fakta.

Bullshit själv säger jag!   
Till att börja med så  Det så kallade svininfluensa vaccinet..  bygger inte på virus strängen ifrån svin influensan..  Den är konstruerad på ett visrus som LIKNAR svin influensan.    Det är en ren chansning på om vaccinet överhuvudtaget fungerar.. Just därför har man tillsatt dom här extra ingredienserna i vaccinet som tex. kvicksilvret & squibsen.. eller hur det stavas..?    För att ge ditt imunförsvar en spark i röven & på så sätt aktiveras & reagera på allt som kan tänkas tränga in i kroppen..

Det andra du pratar om att viruset inte ska ha plats att mutera?    Varken du, läkarna eller vaccinet kan förhindra det... muter det gör det det.. Det behöver bara komma ikontakt med andra virus strängar i kroppen på bäraren för att det ska kunna mutera..

På P3 på nationell radio gick det ut en interviu med en smittskyddsläkare för någon månad sen.  Han sa det själv... att  låter du bli vaccinet & låter kroppen själv ta hand om viruset. om du inte är en riskgrupp så kommer ditt eget imunförsvar att bilda antikroppar mot viruset som är hästlängder starkare & bättre rustat mot det aktuella viruset & OM det eventuellt skulle mutera till nästa sesong.. ja DÅ har du ett mycket bättre eget naturligt skydd nästa år, än om du skulle ta vaccinet. Då isåfall riskerar du att hammna i en ny mass, vaccinering (med mer tillsats gifter) pga att svinviruset inte längre är kompatibelt med dagens vaccin.  & så kommer det att fortsätta om människan tar över evolutionens egen gallring..    & konstigt vore väl det om det inte vore så.. Hur tror du annars folk blir naturligt imuna mot olika sjukdommar om inte att man utsätts för sjukdommen & blir frisk igen... ??

Jag är faktiskt väldigt nyfiken på vart du har läst din kunskap om vaccinet & imunförsvar någonstan?
Senast redigerat av Ramrod (24 november 2009)

With great freedom comes great responsebility

Svetsare
3 150 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Tack vare sirmiro och Ramrod är jag nu 100% säker på att inte ta det.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

387 Inlägg
24 november 2009
tog sprtuan precis , för drygt en timme sen märkte inget när dom tryckte in nålen helt smätfritt inga biverikningar än så länge ... dom på sjukhusetr sa bara att man skulle sitta 15 mn efter åt för att minska risken att man ska få biverknigar ,

Svetsare
3 150 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
frank_745 skrev:
tog sprtuan precis , för drygt en timme sen märkte inget när dom tryckte in nålen helt smätfritt inga biverikningar än så länge ... dom på sjukhusetr sa bara att man skulle sitta 15 mn efter åt för att minska risken att man ska få biverknigar ,

Hur seriöst låter det då!??!   yikesyikesyikes

Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."

387 Inlägg
24 november 2009
jo men funka faktis varekn ja eller fassan har ont än så länge tongue

Svetsare
3 150 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
frank_745 skrev:
jo men funka faktis varekn ja eller fassan har ont än så länge tongue

Hahahahaha   xD

German Engineering
9 083 Inlägg
24 november 2009
Nu är det allt fler människor som dör av vaccinet än influensan, så vad är meningen att man ska ta sprutan? Helt onödigt!

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

huh?
10 427 Inlägg
24 november 2009
ZonaX skrev:
Tack vare sirmiro och Ramrod är jag nu 100% säker på att inte ta det.

Skönt att vi har riktiga virusforskare här på g.org. lol

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
24 november 2009
tänkte ja skulle ta den imorn efter ett par dagars tjatande hem ifrån.. skulle tydligen va me i nån "riskgrupp"

223 Inlägg
25 november 2009
Ramrod skrev:
Mortalis skrev:
drivein skrev:
du tar sprutan:

du skiter i det:

Bullshit själv säger jag!   
Till att börja med så  Det så kallade svininfluensa vaccinet..  bygger inte på virus strängen ifrån svin influensan..  Den är konstruerad på ett visrus som LIKNAR svin influensan.    Det är en ren chansning på om vaccinet överhuvudtaget fungerar.. Just därför har man tillsatt dom här extra ingredienserna i vaccinet som tex. kvicksilvret & squibsen.. eller hur det stavas..?    För att ge ditt imunförsvar en spark i röven & på så sätt aktiveras & reagera på allt som kan tänkas tränga in i kroppen..

Det andra du pratar om att viruset inte ska ha plats att mutera?    Varken du, läkarna eller vaccinet kan förhindra det... muter det gör det det.. Det behöver bara komma ikontakt med andra virus strängar i kroppen på bäraren för att det ska kunna mutera..

På P3 på nationell radio gick det ut en interviu med en smittskyddsläkare för någon månad sen.  Han sa det själv... att  låter du bli vaccinet & låter kroppen själv ta hand om viruset. om du inte är en riskgrupp så kommer ditt eget imunförsvar att bilda antikroppar mot viruset som är hästlängder starkare & bättre rustat mot det aktuella viruset & OM det eventuellt skulle mutera till nästa sesong.. ja DÅ har du ett mycket bättre eget naturligt skydd nästa år, än om du skulle ta vaccinet. Då isåfall riskerar du att hammna i en ny mass, vaccinering (med mer tillsats gifter) pga att svinviruset inte längre är kompatibelt med dagens vaccin.  & så kommer det att fortsätta om människan tar över evolutionens egen gallring..    & konstigt vore väl det om det inte vore så.. Hur tror du annars folk blir naturligt imuna mot olika sjukdommar om inte att man utsätts för sjukdommen & blir frisk igen... ??

Jag är faktiskt väldigt nyfiken på vart du har läst din kunskap om vaccinet & imunförsvar någonstan?

håller med helt!

det bästa hade varit att få skiten direkt, eller när man är som friskast.

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.

557 Inlägg
25 november 2009
jag har varit och tagit mitt vid kl 9. känner inte ännu av några symtomer.

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
26 november 2009
Jag tog min igår. Va spänd som fasen både innan och när hon körde in nålen.. började få ont bara 20 min efter jag tog skiten och har fortfarande ont i armen. Min mor tog samtidigt fast hos en annan sköterska. Men hon blev tillsagd att låta armen hänga fritt(så hon inte spände den) och hon har inte ont alls idag. Det är bra att alla får samma info när man ska ta den (Y)
Senast redigerat av JDMy00 (26 november 2009)

123 Inlägg
26 november 2009
Nej jag ska inte ta det.. Tror det är som en vanlig influensa

Pappa Jimmy

Fotograf
223 Inlägg
26 november 2009
Tog min spruta igår. Innan var det bestämt att jag inte skulle ta den alls.. Men jag ändrade mig. Idag mår jag inte alls bra. Kräkningar och feber.. Aningen ont i armen...

Mvh

/M_fotograf

697 Inlägg
27 november 2009
-Mackan- skrev:
När jag tittar mig i spegeln och ser detta, ska jag överväga att ta den där sprutan.

http://ramroddin.files.wordpress.com/20 … huuuaa.jpg

big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

697 Inlägg
27 november 2009
Tänker inte ta det, dels för att dom inte vet vad det är för
biverkningar och för att jag livrädd för allt vad nålar är!

Lever efter detta!
"Det som inte dödar, det härdar" big_smile

Sök